הפעילות הגופנית שתעזור לכם לחיות יותר

רוצים לחיות יותר? מחקר אוסטרלי מצא מהו סוג הפעילות הגופנית שמוסיף לנו שנים

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 15/04/2015

רוצים לחיות יותר? מחקר אוסטרלי מצא מהו סוג הפעילות הגופנית שמוסיף לנו שנים


תמיד אמרו לנו שפעילות גופנית מכל סוג טובה לבריאות שלנו, אך כעת מסתבר שרק פעילות מסוג מסויים מאריכה את חיינו: מחקר ענק שבוצע באוסטרליה מצא שפעילות עצימה, כלומר פעילות שגורמת לנו להתנשם ולהזיע, יכולה להפחית את הסיכון למוות מוקדם.


קראו עוד: 7 הרגלי כושר שהגיע הזמן לזנוח


המחקר, שבוצע באוניברסיטת ג'יימס קוק שבקווינסלנד ופורסם במגזין היוקרתי JAMA, עקב אחר מעל ל-200 אלף איש לתקופה של שש שנים. הוא השווה בין אלו שעסקו בפעילות גופנית מתונה (שחיית חזה, פילאטיס ויוגה, למשל) לבין אלו שעסקו בפעילות גופנית בעצימות גבוהה (כמו ריצה ואירובי, למשל). 


פעילות בעצימות גבוהה. יכולה להאריך חיים


 המחקר מיין את המשתתפים לקבוצות נפרדות: אלו שדיווחו כי הם לא מבצעים כלל פעילות גופנית עצימה ואלו שדיווחו כי כ-30% מהפעילות הגופנית שלהם היא בעצימות גבוהה. שיעור התמותה בקרב המשתתפים שדיווחו על כך שהם מבצעים פעילות גופנית בעצימות גבוהה היה נמוך ב-9%, לעומת אלו שדיווחו כי הם לא עוסקים בפעילות מסוג זה בכלל. 


קראו עוד: הטרנד החדש: אימון כולל ב-4 דקות


החוקרים מצאו גם כי אלו שדיווחו כי הם יותר מ-30% מהפעילות הגופנית שלהם היא בעצימות גבוהה אחוזי התמותה היו נמוכים עוד יותר - והיו נמוכים ב-13%. 


"התועלות מפעילות גופנית בעצימות גבוהה התגלו אצל נשים וגברים בכל הגילאים, ונמצא כי לא היה קשר לכמות הזמן שבה עוסקים בפעילות הגופנית", אמר קלאוס גבל, אחד מעורכי המחקר. "התוצאות מצביעות על כך שלא משנה אם אתה סובל מעודף משקל, ממחלות לב או מסוכרת, כדאי לך להוסיף פעילות גופנית בעצימות גבוהה לסדר היום שלך, כיוון שהיא תסייע לך לחיות זמן רב יותר".



פורום תזונה ותוספי תזונה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • חרדה חברתית ודכאון
  • אני
  • 13/05/2019 20:04
  • שלום ד"ר. סובלת מחרדה חברתית. בעבר טופלתי באסטו שהוחלף לויפאקס ובגלל תופעות הלוואי הרבות הופסק טיפול בהדרגה. כעת נוטלת אדווגנדה של אלטמן, קומפלקס ויטמין b של סולגאר ומעונינת להוסיף ברנמי-גוטוקולה של אינדיה אורגניק. האם השילוב מתאים והאם יש סיכוי שהחרדות ובפרט הסימפטומים המלווים את החרדה החברתית (דופק מהיר, רעד בדיבור והסמקה) יחלפו, או שאני צריכה להשלים עם המצב ? האם יש המלצה לשילוב אחר יעיל? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תוסף תזונה עם פריזמה
  • יעלי
  • 04/05/2019 10:22
  • שומן על הכבד
  • סארה
  • 29/04/2019 21:10
  • שלום יש לי שומן על הכבד שלי והמשקל שלי 88 הרופא שלי אמר שצריך לעשות דייט ואני אישית לא אוהבת ללכת לדיטנית .התחלתי לעשות אבל רציתי לקחת תוספות כמו: אומגה 3,שן הארי,גידול מצוי,פרוביוטיקה, אצות ים glutathione reductase selenium NAC השאלה שלי איך אפשר לסדר את כל אלה באופן שאף אחד לא ישפיע על השני וגם באופן כזה שאני לא אפגע מכל אלה? אני רוצה להיות בריאה כמה שיותר מהר ובשביל זה אני חייבת לקחת את התוספות האלה. יש לי אלרגיה g6pd.אשמח מאוד לתשובה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר אילן קיציס ד"ר אילן קיציס
מומחה לאי ספיקת לב, מסתמים, השמנה וגור קרא עוד
ד"ר שמואל יצחק - מרפאת מדטק ד"ר שמואל יצחק - מרפאת מדטק
אורטופד כללי, רפואת ספורט קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
טיפולים/ניתוחים קשורים
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ