אוהבים פירות? הם רק עושים אתכם רעבים יותר

מחקר מצא כי הפרוקטוז, סוכר הפירות המשמש גם להמתקת מזונות מעובדים, מעלה את תחושת הרעב שלנו

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 11/05/2015

מחקר מצא כי הפרוקטוז, סוכר הפירות המשמש גם להמתקת מזונות מעובדים, מעלה את תחושת הרעב שלנו


אוכלים פירות כדי לספק את החשק למתוק? מחקר חדש מצא שייתכן שהסוכר שבהם רק הופך אתכם לרעבים יותר, וגורם לכם לצרוך יותר מזון עתיר בקלוריות.


המחקר, שכלל 24 אנשים ופורסם בירחון האקדמיה הבינלאומית למדעים (PNAS) שבארצות הברית, מצא כי הפרוקטוז, חד סוכר המצוי בפירות, שאותו מוסיפים כממתיק למזונות מעובדים, קשור לפעילות מוחית המשפיעה על תחושת הרעב שלנו.


קראו עוד: 10 מזונות שעושים אתכם רעבים יותר


במהלך המחקר נתנו החוקרים למשתתפים ביום הראשון משקאות ממותקים בטעם דובדבן שהומתקו עם פרוקטוז. ביום השני ניתנו למשתתפים משקאות ממותקים שהומתקו עם גלוקוז. בכל אחד מהמקרים הם התבקשו לדווח על תחושת הרעב שלהם.


בנוסף נערכו למשתתפים סריקות מוחיות לאחר שהם שתו את המשקאות, במהלכן הראו להם תמונות של מזונות שונים. הסריקות הראו כי ישנה פעילות מוחית רבה יותר באזורים במוח שאחראים על תחושת הרעב לאחר שהם שתו משקאות המכילים פרוקטוז.


פירות. הופכים אותנו לרעבים יותר?

פירות. הפרוקטוז משפיע על תחושת הרעב


בנוסף הראו החוקרים למשתתפים תמונות של מזונות המכילים כמות גבוהה של קלוריות ושאלו אותם האם הם רוצים לאכול אותם, או שהם מעדיפים בונוס כספי שיינתן להם מאוחר יותר. כאשר שתו המשתתפים משקאות שהומתקו בפרוקטוז הם נטו יותר להעדיף את המזון עתיר הקלוריות - ולא את הכסף. 


קראו עוד: 6 ויטמינים שחסרים לכם - ואתם בכלל לא יודעים


החוקרים ציינו כי ייתכן שלפרוקטוז יש אפקט חלש יותר של מניעת רעב, לעומת גלוקוז. בנוסף, הדגישו, מדובר במחקר ראשוני וקטן, אך זו אינה הפעם הראשונה שבה נמצא כי פרוקטוז יוצר אפקט שאינו בריא לגוף. 


הפרוקטוז, המוכר גם כסוכר פירות, מצוי בעיקר בפירות ובדבש. בשנים האחרונות השימוש העיקרי שנעשה בו הוא להמתקת מזון ומשקאות, בשל מחירו הזול כשהוא מופק מסירופ תירס. בעבר ההמלצה לסוכרתיים הייתה לעשות בו שימוש כתחליף סוכר, משום שהוא נחשב כ"בטוח" עבורם מאחר והוא אינו מעלה את רמות הגלוקוז ואינו גורם להפרשת אינסולין.


כאמור, כיום כבר ידוע כי צריכה מופרזת של פרוקטוז גורמת לנזקים בריאותיים חמורים, ביניהם עלייה בסיכון למחלות לב, כבד שומני, דלקת מפרקים שגרונית וליתר לחץ דם, ואפילו להאצת תהליכי הזדקנות ותחלואה בסוגי סרטן מסויימים.



פורום תזונה ותוספי תזונה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • חרדה חברתית ודכאון
  • אני
  • 13/05/2019 20:04
  • שלום ד"ר. סובלת מחרדה חברתית. בעבר טופלתי באסטו שהוחלף לויפאקס ובגלל תופעות הלוואי הרבות הופסק טיפול בהדרגה. כעת נוטלת אדווגנדה של אלטמן, קומפלקס ויטמין b של סולגאר ומעונינת להוסיף ברנמי-גוטוקולה של אינדיה אורגניק. האם השילוב מתאים והאם יש סיכוי שהחרדות ובפרט הסימפטומים המלווים את החרדה החברתית (דופק מהיר, רעד בדיבור והסמקה) יחלפו, או שאני צריכה להשלים עם המצב ? האם יש המלצה לשילוב אחר יעיל? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תוסף תזונה עם פריזמה
  • יעלי
  • 04/05/2019 10:22
  • שומן על הכבד
  • סארה
  • 29/04/2019 21:10
  • שלום יש לי שומן על הכבד שלי והמשקל שלי 88 הרופא שלי אמר שצריך לעשות דייט ואני אישית לא אוהבת ללכת לדיטנית .התחלתי לעשות אבל רציתי לקחת תוספות כמו: אומגה 3,שן הארי,גידול מצוי,פרוביוטיקה, אצות ים glutathione reductase selenium NAC השאלה שלי איך אפשר לסדר את כל אלה באופן שאף אחד לא ישפיע על השני וגם באופן כזה שאני לא אפגע מכל אלה? אני רוצה להיות בריאה כמה שיותר מהר ובשביל זה אני חייבת לקחת את התוספות האלה. יש לי אלרגיה g6pd.אשמח מאוד לתשובה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ