חולשה ועייפות: 6 טיפים שיתנו לכם אנרגיה מיידית

מרגישים חולשה ועייפות? סובלים מ"נפילה" באמצע היום? יש לנו עבורכם 6 דברים שאתם יכולים לעשות שיסייעו לכם להתגבר - ולהרגיש טוב יותר

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 13/05/2015

1. פהקו

הסיבה המדויקת לפיהוק אמנם עדיין אינה ברורה לחוקרים, אך הוא עוזר למוח לבצע מעין הפסקה - מה שמגביר את רמת האנרגיה לאחר מכן. אגב, אנחנו מפהקים יותר כשאנחנו חשים חולשה או עייפות וכן כאשר אנחנו משועממים. מחקרים רבים כבר הוכיחו כי פיהוק הוא אכן דבר מדבק. למה זה כך? גם זה עדיין לא ברור לחוקרים. 


2. התחילו לזוז

לקום מהכורסה כדי לבצע פעילות גופנית היא כנראה אחת הפעולות הקשות לנו ביותר, אך כדאי שתדעו שאפילו 10 דקות בלבד של הליכה, למשל, ייגרמו לפרץ של אנרגיה לגוף ויתגברו על מצבי חולשה ועייפות. אגב, מחקרים רבים כבר הוכיחו שפעילות גופנית מסייעת ליצירתם של תרחישים ביוכימיים בגוף, שתורמים למצב של רגיעה, ולכן מסייעת לנו להיות מרוכזים יותר ולהתמקד במטלות השונות.


חולשה ועייפות. הליכה של 10 דקות תעזור

עייפים? פשוט תפהקו


3. צחקו

הצחוק אכן בריא לבריאות, בדיוק כמו שהסבתות אמרו לנו כל השנים. הוא מעלה את לחץ הדם ואת קצב הלב, מה שמעלה את רמת האנרגיה שלכם ועוזר לכם להתגבר על חולשה ועייפות. אבל הצחוק מסייע בדרך נוספת. מרביתנו סובלים מרמות שונות של סטרס, מה שמוביל לכך שאנחנו נושמים בשטחיות, כלומר מכניסים כמויות קטנות יחסית של אוויר לריאות, כאשר חלק מהאוויר אותו אנו שואפים נשאר "כלוא", הופך להיות רווי בדו-תחמוצת הפחמן ועשוי להוות קרקע פורייה להתרבות חיידקים. הצחוק גורם לנו לנשוף בחוזקה את הכיח ולנשום אוויר נקי ומחומצן היטב, החודר בצורה טובה יותר לרקמות הגוף. 


4. אכלו זרעי צ'יה

הם אחד ממזונות העל המומלצים ביותר. זרעי צ'יה מכילים פי שמונה יותר חומצות שומן מסוג אומגה 3 מאשר סלמון, והם גם אחד מהחלבונים הצמחיים העשירים ביותר. הם מהווים מקור מצויין לסיבים תזונתיים ולשלל ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ונוגדי חמצון. הם סופגים נוזלים ולכן גם תורמים לתחושת שובע. אך זרעי הצ'יה גם יעניקו לכם אנרגיה, בעיקר אם תשלבו אותם עם ויטמין B, סיבים וחלבון.


חולשה ועייפות. זרעי צ'יה יתנו לכם אנרגיה

זרעי צ'יה. מעניקים אנרגיה לגוף


5. התמתחו

אם אתם חשים שהגוף שלכם סובל מחולשה ועייפות, נסו את התרגיל הבא: עמדו מתחת למשקוף הדלת עם הפנים קדימה כאשר הרגליים שלכם מפוסקות מעט, וגעו בשני צדי המשקוף. אחזו בו עם האצבעות שלכם ואז דחפו את החזה קדימה עד שאתם חשים במתיחה בחלק העליון של הגוף ובגב. הישארו כך במשך 30 שניות.


6. אכלו מזונות שעשירים באומגה 3

מחקרים הראו כי מזונות שעשירים באומגה 3 מסייעים לשיפור מצב הרוח וקריטיים לתפקוד בריא של המוח. בנוסף, תזונה עשירה באומגה 3 תסייע לכם למנוע את אותה "נפילה" באנרגיה באמצע היום. מהם המזונות שעשירים בה? דגים כגון סלמון, טונה טרייה וסרדינים, זרעי פשתן, פולי סויה (אדממה), דלורית ותרד, למשל. 



פורומים, הפרעות שינה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
שיתוקי שינה ועוד רון 29/09/2019 10:34
  • שלום, בן 23. חווה שיתוקי שינה מדי פעם מאז שאני בתיכון, אני חושב באזור גיל 15-16 התחיל לי. בזמן האחרון , מקרים של שיתוקי שינה קרו לי בצורה חמורה יותר ומלחיצה יותר. קושי להתעורר מהשיתוק במיידי, הרגשה שאני קבור בתוך החלום. אני מנסה להזיז כמובן כל איבר בגוף ומרגיש שאני זז ממש בהילוך איטי, אין לי מושג אם אני באמת זז כשאני עושה את זה. הבעיה זה שהלילה לפני שקרה לי השיתוק שינה התעוררתי בגלל שהרבצתי לעצמי. נתתי לעצמי או אגרוף לעין או שעם האצבע פגעתי לעצמי בעין וכמובן התעוררתי מזה וזה כאב מאוד. אני חייב לציין , שאני בזמן האחרון סובל מלחץ נפשי, ומעשן לעיתים קרובות גם מריחואנה... חזרתי מטיול גדול וב7 חודשים של הטיול אני יכול להגיד שהדבר הזה קרה פחות או לא קרה בכלל אפילו. לפני שהלכתי לישון באירוע של הפגיעה העצמית בעין הייתי בלחץ נפשי. קראתי כל מיני דברים, על הפרעת שינת REM, אני מניח שאלך גם למרפאת שינה, אבל בנתיים רציתי לשאול כדי להבין ולהרגיע את עצמי. תודה.

  • + הוסף תגובה
CPAP י. שלג 24/02/2019 09:40
  • שלום, לאחרונה קיבלתי המלצה ממעבדת שינה לישון עם מכונת CPAP. נאמר לי ממקור אחר, לא מוסמך, שבמידה והמכשיר לא מכוייל ספציפית למשקל שלי באותו לילה (והרי תמיד יש הבדלים של שני קילו פחות או יותר במהלך חודש) אז יש בעיה כי המכשיר ממשיך להזרים יותר מדי או פחות מדי חמצן וזה עלול לגרום לנזק בריאות. יש מכשירי cpap חדשים שאפשר לכייל עצמאית דרך אפליקציה, אבל הם משמעותית יותר יקרים (למעלה מפי 6). השאלה היא האם זה כדאי, האם עניין הנזק לריאות הוא נכון?

  • + הוסף תגובה
CPAP רותי 26/08/2019 20:35
  • פורום מקצועי חדש למשתמשי סיפאפ ולסובלים מודם נשימה בשינה www.forumcpap.co.il

  • + הוסף תגובה
נחירות בת זוג גיל 13/08/2019 11:38
  • אשתי לא נוחרת הרבה. אבל כל לילה אני מתעורר מנחירות שלה. מספר נחירות וזה מפסיק בדרך כלל. הנחירות לא חזקות במיוחד. לפעמים הנחירות לא מפסיקות ואז גם אני לא יכול להירדם בחזרה. זה מאוד מפריע לי. האם יש טעם לבדוק את זה או שנחירות ספורות ברמה כזאת זה דבר טבעי שאי אפשר לטפל?

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!