חולשה ועייפות: 6 טיפים שיתנו לכם אנרגיה מיידית

מרגישים חולשה ועייפות? סובלים מ"נפילה" באמצע היום? יש לנו עבורכם 6 דברים שאתם יכולים לעשות שיסייעו לכם להתגבר - ולהרגיש טוב יותר

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 13/05/2015

1. פהקו

הסיבה המדויקת לפיהוק אמנם עדיין אינה ברורה לחוקרים, אך הוא עוזר למוח לבצע מעין הפסקה - מה שמגביר את רמת האנרגיה לאחר מכן. אגב, אנחנו מפהקים יותר כשאנחנו חשים חולשה או עייפות וכן כאשר אנחנו משועממים. מחקרים רבים כבר הוכיחו כי פיהוק הוא אכן דבר מדבק. למה זה כך? גם זה עדיין לא ברור לחוקרים. 


2. התחילו לזוז

לקום מהכורסה כדי לבצע פעילות גופנית היא כנראה אחת הפעולות הקשות לנו ביותר, אך כדאי שתדעו שאפילו 10 דקות בלבד של הליכה, למשל, ייגרמו לפרץ של אנרגיה לגוף ויתגברו על מצבי חולשה ועייפות. אגב, מחקרים רבים כבר הוכיחו שפעילות גופנית מסייעת ליצירתם של תרחישים ביוכימיים בגוף, שתורמים למצב של רגיעה, ולכן מסייעת לנו להיות מרוכזים יותר ולהתמקד במטלות השונות.


חולשה ועייפות. הליכה של 10 דקות תעזור

עייפים? פשוט תפהקו


3. צחקו

הצחוק אכן בריא לבריאות, בדיוק כמו שהסבתות אמרו לנו כל השנים. הוא מעלה את לחץ הדם ואת קצב הלב, מה שמעלה את רמת האנרגיה שלכם ועוזר לכם להתגבר על חולשה ועייפות. אבל הצחוק מסייע בדרך נוספת. מרביתנו סובלים מרמות שונות של סטרס, מה שמוביל לכך שאנחנו נושמים בשטחיות, כלומר מכניסים כמויות קטנות יחסית של אוויר לריאות, כאשר חלק מהאוויר אותו אנו שואפים נשאר "כלוא", הופך להיות רווי בדו-תחמוצת הפחמן ועשוי להוות קרקע פורייה להתרבות חיידקים. הצחוק גורם לנו לנשוף בחוזקה את הכיח ולנשום אוויר נקי ומחומצן היטב, החודר בצורה טובה יותר לרקמות הגוף. 


4. אכלו זרעי צ'יה

הם אחד ממזונות העל המומלצים ביותר. זרעי צ'יה מכילים פי שמונה יותר חומצות שומן מסוג אומגה 3 מאשר סלמון, והם גם אחד מהחלבונים הצמחיים העשירים ביותר. הם מהווים מקור מצויין לסיבים תזונתיים ולשלל ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ונוגדי חמצון. הם סופגים נוזלים ולכן גם תורמים לתחושת שובע. אך זרעי הצ'יה גם יעניקו לכם אנרגיה, בעיקר אם תשלבו אותם עם ויטמין B, סיבים וחלבון.


חולשה ועייפות. זרעי צ'יה יתנו לכם אנרגיה

זרעי צ'יה. מעניקים אנרגיה לגוף


5. התמתחו

אם אתם חשים שהגוף שלכם סובל מחולשה ועייפות, נסו את התרגיל הבא: עמדו מתחת למשקוף הדלת עם הפנים קדימה כאשר הרגליים שלכם מפוסקות מעט, וגעו בשני צדי המשקוף. אחזו בו עם האצבעות שלכם ואז דחפו את החזה קדימה עד שאתם חשים במתיחה בחלק העליון של הגוף ובגב. הישארו כך במשך 30 שניות.


6. אכלו מזונות שעשירים באומגה 3

מחקרים הראו כי מזונות שעשירים באומגה 3 מסייעים לשיפור מצב הרוח וקריטיים לתפקוד בריא של המוח. בנוסף, תזונה עשירה באומגה 3 תסייע לכם למנוע את אותה "נפילה" באנרגיה באמצע היום. מהם המזונות שעשירים בה? דגים כגון סלמון, טונה טרייה וסרדינים, זרעי פשתן, פולי סויה (אדממה), דלורית ותרד, למשל. 



פורום הפרעות שינה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • עיוות כתף ויד ונעילת המרפק בשינה
  • אלה
  • 22/05/2019 12:56
  • אני מעל גיל 40. חליתי בסרטן השד לפני כשנה. בנובמבר קיבלתי זריקת לוקרין שאמורה להפסיק את פעילות האסטרוגן בשחלות. ואני נוטלת ציפרלקס גם החל מנובמבר 2018. מאז, אני סובלת מכאבים במפרקים המגיעים בעיקר בשינה והזריקה הופסקה. העניין הוא שמזה כחודשיים אני מתעוררת עם כאבים קשים בזרוע ימין, כאשר בשינה היד ׳ננעלת׳ וישרה ומסובבת עם הכתף. התנוחה אינה טבעית ונעשית מתוך שינה. כאבים רבים בכל היד ואין לי דרך להפסיק אץ העיוות הזה של היד והנעילה של המפרק. חיפשתי קצת חומר על עיוות הגפיים בשינה, ולא מצאתי. אשמח למענה תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • הצטברות רוק
  • מיקה
  • 28/04/2019 16:47
  • שלום, אני בת 31 ובזמן האחרון יש לי כל כמה לילות התקפה של הצטברות של רוק בפה ותחושה של טמפרטורה גבוהה יותר של הרוק. אני בולעת והוא מצטבר תוך שניה מחדש ורק אחרי כמה לגימות של מים זה נרגע. זה מלווה בתחושה של צורך להקיא אבל בלי הקאה.לפעמים גם מלווה בכאב בטן לא קיצוני. מה זה יכול להיות? זה קורה לי רק בלילה ומעיר אותי. תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • גמילה מכדור שינה וסימפטומים
  • לי
  • 28/04/2019 12:29
  • הי לאחר לידה שניה סבלתי מחרידות והפרעות שינה קשות. זה קרה גם לאחר לידה ראשונה. טופלתי בין היתר באימובן מספר חודשים. התחלתי בליווי רופאה תהליך גמילה לאחר שראיתי כי השינה התייצבה ומצבי טוב יותר. התהליך עבר טוב עד לשלב הסופי. שבוע יומיים מאז ההפסקה הסופית ( לאחר שירשתי בהדרגה) וכמעט כל יום יש לי בעיה להרדם במשך שעות.האם זה נורמלי? מה מומלץ במצב שכזה?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
פרופ' אדי קרניאלי פרופ' אדי קרניאלי
מנהל מכון אנדוקרינולוגיה סוכרת ומטבוליזם בי"ח... קרא עוד
ד"ר דן נבריסקי ד"ר דן נבריסקי
מנהל היחידה לאנדוקרינולוגיה, סוכרת ומטבוליזם בי"ח... קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
טיפולים/ניתוחים קשורים
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ