חולשה ועייפות: 6 טיפים שיתנו לכם אנרגיה מיידית

מרגישים חולשה ועייפות? סובלים מ"נפילה" באמצע היום? יש לנו עבורכם 6 דברים שאתם יכולים לעשות שיסייעו לכם להתגבר - ולהרגיש טוב יותר
כתבה פרסומית כתבת חסות


1. פהקו

הסיבה המדויקת לפיהוק אמנם עדיין אינה ברורה לחוקרים, אך הוא עוזר למוח לבצע מעין הפסקה - מה שמגביר את רמת האנרגיה לאחר מכן. אגב, אנחנו מפהקים יותר כשאנחנו חשים חולשה או עייפות וכן כאשר אנחנו משועממים. מחקרים רבים כבר הוכיחו כי פיהוק הוא אכן דבר מדבק. למה זה כך? גם זה עדיין לא ברור לחוקרים. 


2. התחילו לזוז

לקום מהכורסה כדי לבצע פעילות גופנית היא כנראה אחת הפעולות הקשות לנו ביותר, אך כדאי שתדעו שאפילו 10 דקות בלבד של הליכה, למשל, ייגרמו לפרץ של אנרגיה לגוף ויתגברו על מצבי חולשה ועייפות. אגב, מחקרים רבים כבר הוכיחו שפעילות גופנית מסייעת ליצירתם של תרחישים ביוכימיים בגוף, שתורמים למצב של רגיעה, ולכן מסייעת לנו להיות מרוכזים יותר ולהתמקד במטלות השונות.


חולשה ועייפות. הליכה של 10 דקות תעזור

עייפים? פשוט תפהקו


3. צחקו

הצחוק אכן בריא לבריאות, בדיוק כמו שהסבתות אמרו לנו כל השנים. הוא מעלה את לחץ הדם ואת קצב הלב, מה שמעלה את רמת האנרגיה שלכם ועוזר לכם להתגבר על חולשה ועייפות. אבל הצחוק מסייע בדרך נוספת. מרביתנו סובלים מרמות שונות של סטרס, מה שמוביל לכך שאנחנו נושמים בשטחיות, כלומר מכניסים כמויות קטנות יחסית של אוויר לריאות, כאשר חלק מהאוויר אותו אנו שואפים נשאר "כלוא", הופך להיות רווי בדו-תחמוצת הפחמן ועשוי להוות קרקע פורייה להתרבות חיידקים. הצחוק גורם לנו לנשוף בחוזקה את הכיח ולנשום אוויר נקי ומחומצן היטב, החודר בצורה טובה יותר לרקמות הגוף. 


4. אכלו זרעי צ'יה

הם אחד ממזונות העל המומלצים ביותר. זרעי צ'יה מכילים פי שמונה יותר חומצות שומן מסוג אומגה 3 מאשר סלמון, והם גם אחד מהחלבונים הצמחיים העשירים ביותר. הם מהווים מקור מצויין לסיבים תזונתיים ולשלל ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ונוגדי חמצון. הם סופגים נוזלים ולכן גם תורמים לתחושת שובע. אך זרעי הצ'יה גם יעניקו לכם אנרגיה, בעיקר אם תשלבו אותם עם ויטמין B, סיבים וחלבון.


חולשה ועייפות. זרעי צ'יה יתנו לכם אנרגיה

זרעי צ'יה. מעניקים אנרגיה לגוף


5. התמתחו

אם אתם חשים שהגוף שלכם סובל מחולשה ועייפות, נסו את התרגיל הבא: עמדו מתחת למשקוף הדלת עם הפנים קדימה כאשר הרגליים שלכם מפוסקות מעט, וגעו בשני צדי המשקוף. אחזו בו עם האצבעות שלכם ואז דחפו את החזה קדימה עד שאתם חשים במתיחה בחלק העליון של הגוף ובגב. הישארו כך במשך 30 שניות.


6. אכלו מזונות שעשירים באומגה 3

מחקרים הראו כי מזונות שעשירים באומגה 3 מסייעים לשיפור מצב הרוח וקריטיים לתפקוד בריא של המוח. בנוסף, תזונה עשירה באומגה 3 תסייע לכם למנוע את אותה "נפילה" באנרגיה באמצע היום. מהם המזונות שעשירים בה? דגים כגון סלמון, טונה טרייה וסרדינים, זרעי פשתן, פולי סויה (אדממה), דלורית ותרד, למשל. 



פורומים הפרעות שינה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
בעיות שינה פנחס 13/01/2020 17:11
  • שלום אני כבן 40ת בריאת מתעמל ואוכל בריא, מזה כ 4 חוד אני סובל מבעיות שינה - קושי להירדם וכן קושי להתמיד בשינה רצופה. ניסיתי כל מיני מוצרים טבעיים על מנת לעזור להירדם (מלטונין, וולאריאן, rescue תה קמומיל) אך ללא הועיל. הרופא שלי המליץ על טיפול ב תרופות אנטי דפרסיוביות במינון נמוך למשך תקופה של 4 חוד'amitriptyline ו mirtazapine במינון של 7.5 מג עד 15 מג. מקריאה באינטרנט הבנתי שטיפול בתרופות מסוג אלה הינו דבר שנעשה לטיפול בבעיות שינה , ותהיתי האם הן יכולות לגרום לנזק בלתי הפיך או האם יש משהו שאני צריך לדעת לפני שאני נוטל את הטיפול הנ"ל? בתודה פנחס

  • + הוסף תגובה
הזעה בלילה בלילות קרים ליאור 08/01/2020 06:43
  • אני אדםנשלא מזיע בדרך כלל, אבל בחורף בליחות קרים אני מתעוררת שטוםת זיעה. האם יש לכך סיבה? סובלת מלחץ דם גבוה ומטופלת בוזודיפ קומבו 10 מג

  • + הוסף תגובה
ניטור שינה תומר 02/01/2020 15:44
  • שלום רב, האם אתה מכיר את המוצר של בדיקת שינה ביתית חברת EarlySense? או beurer? האם היא באמת אפקטיבית לזהות בעיות בדפוס השינה. https://ksp.co.il/?uin=79156 תודה

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!