בלי חלב ובשר: 5 מזונות שמפוצצים בחלבון

נמנעים ממוצרים מן החי וחוששים שהגוף שלכם אינו מקבל כמות מספקת של חלבון? יש לנו עבורכם 5 מזונות שיעשו את העבודה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 15/06/2015

עבור אוכלי בשר המקור הזמין והעשיר ביותר לחלבון מגיע מן החי. אבל אם אתם צמחונים, וודאי במקרה שאתם טבעונים, העסק הופך להרבה יותר מסובך. החלבון חשוב כמעט לכל פעולה בגופינו: הוא מסייע לייצור הרקמות והנוגדנים, לחילוף החומרים ואפילו חשוב לחיוניות העור והשיער. 


קראו עוד: סופר-פוד: 5 מזונות על שאתם חייבים להכיר


כיצד, אם כן, תוכלו לספק לגוף חלבון גם בלי לאכול מוצרים מן החי? לפניכם חמישה מזונות שיעשו את העבודה:


1. אספרגוס

אספרגוס


ודאי תופתעו לדעת, אבל בכוס וחצי של אספרגוס יש כמות חלבון הזהה לזו שבביצה גדולה: שישה גרם לערך. בנוסף מספק האספרגוס לגוף חומצה פולית, ויטמין C, ברזל וכמובן שגם סיבים תזונתיים. 


כיצד מומלץ לצרוך אותו? את האספרגוס מומלץ לאדות, ולא לבשל, על מנת שלא לאבד ויטמינים.


2. שיבולת שועל

שיבולת שועל


גם כוס של שיבולת שועל מבושלת תספק לכם כשישה גרם של חלבון. אך זו לא הסיבה היחידה להוסיף אותה לתזונה שלכם. שיבולת שועל עשירה בבטא-גלוקאן, סיבים תזונתיים מסיסים שעוזרים בהורדת לחץ הדם והכולסטרול ושומרים על תחושת שובע לאורך זמן. 


קראו עוד: 6 ויטמינים שחסרים לכם - ואתם בכלל לא יודעים


כיצד מומלץ לצרוך אותה? ישנן דרכים שונות לבשל שיבולת שועל. אתם יכולים להכין ממנה דייסה על בסיס מים או תחליפי חלב, לאפות אותה יחד עם שקדים ופירות יבשים ולהכין ממנה גרנולה ועוד.


3. פיסטוקים 

פיסטוקים


אם חשבתם שכל האגוזים למיניהם מכילים כמות דומה של חלבון - אתם טועים. פיסטוקים, אותם אגוזים ירוקים שאנחנו אוהבים לפצח, מכילים כשישה גרם של חלבון, הרבה יותר משאר האגוזים. בנוסף הם מכילים כמות נכבדת של סיבים תזונתיים, אשלגן, ויטמין B6, ברזל ואנטי-אוקסידנטים. 


כיצד מומלץ לצרוך אותם? עדיף לאכול אותם לא קלויים. כך הערכים התזונתיים נשמרים בצורה מיטבית. אם אתם בכל זאת מחליטים ללכת על קלוי - עשו זאת בבית, וללא מלח.


4. זרעי צ'יה

זרעי צ'יה


זרעי צ'יה הם מקור נהדר לחלבון. שתי כפות שלהם בלבד יספקו לכם שלושה גרם של חלבון. בנוסף הם מכילים חומצות שומן (בעיקר אומגה 3 ואומגה 6), אותן אנחנו יכולים להשיג מהמזון בלבד. 


קראו עוד: 10 מזונות שעושים אתכם רעבים יותר


כיצד מומלץ לצרוך אותם? את זרעי הצ'יה ניתן לשלב כמעט בכל דבר שאתם אוכלים, ובעיקר בשייקים של פירות וירקות. רצוי לכתוש או לטחון אותם ממש לפני האכילה, על מנת להוציא מהם את המירב.


5. דגנים מלאים

דגנים מלאים


גם דגנים מלאים מכילים כמויות נכבדות של חלבון, כולל, כמובן, קמח חיטה מלא. כך, למשל, כוס של כוסמת מכילה כ-5.5 גרם של חלבון וכוס של דוחן שישה גרם. מחקרים כבר הראו שהוספה של דגנים מלאים לתפריט שלכם מסייעת בהורדת הסיכון למחלות כרוניות כמו סוכרת ולב. 


כיצד מומלץ לצרוך אותם? פשוט החליפו את הלחם הלבן בלחמים מדגנים מלאים. שתי פרוסות של לחם מ-100% חיטה מלאה יספק לכם כמעט שמונה גרם של חלבון. גם דגני בוקר מחיטה מלאה הם פתרון מוצלח, ומנה שלהם תספק לכם כשישה גרם חלבון. 



פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
נשירת שיער טלי 04/12/2019 18:38
  • שלום, בני בן ה25 מקריח למעלה באיזור הראש(לאט לאט השיער נסוג בקרקפת ) האם יש דרך לעצור את התהליך בעזרת תזונה מתאימה?

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה
סרדינים וטונה עמוס 11/10/2018 23:00
  • שלום רב, האם סרדינים וטונה בקופסאות הם מזון מומלץ? אני נהנה מהם, ואינני אוהב דגים טריים. לכן אני אוכל את המשומרים הנ"ל, בלית ברירה. אשמח לדעת שהמשומרים הנ"ל נחשבים טובים, על אף ההסתייגות המפורסמת ממזון משומר בכלל. עמוס

  • + הוסף תגובה
לא כדאי לאכול הרבה טונה משה 18/11/2019 00:56
  • הטונה מכילה מתכות כבדות כולל כספית. כנס לדף הפייסבוק שלי "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
טונה משומרת עמוס 18/11/2019 09:07
  • בהמשך לתשובתך, אבהיר: 1.אינני משתמש בפייסבוק - אני מבוגר מאוד, ואין לי ידע בענייני פייסבוק. 2. אבקש לדעת על מה בדיוק מבוססת התשובה, על אילו מקורות מידע. 3. מהו שם המומחה שענה לשאלתי, ומהי מומחיותו והכשרתו. תודה. עמוס

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!