מורידים לחץ: 9 מאכלים שיעזרו לכם להירגע

זוללים גלידה או חבילת צ'יפס בכל פעם שאתם בלחץ? אתם משיגים את התוצאה ההפוכה. הכירו את 9 המאכלים שיסייעו לכם להילחם בסטרס

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 30/08/2015

כאשר אנחנו חווים מתח יש לנו נטייה לגשת למקרר ולקחת גלידה או לחמם מנה של צ'יפס כדי להירגע. אבל ג'אנק פוד, כדאי לדעת, ממש לא תורם לבריאות שלכם - וגם לא לרוגע. לעומת זאת, מזונות בריאים יכולים להשפיע לטובה על מצב הרוח, להרגיע מתחים, לייצב את רמת הסוכר בדם ועוד.


קראו עוד: בדקו: האם אתם נוטלים נכון אומגה 3?


אז מהם המזונות המומלצים להפחתת מתחים?



1. ירקות עליים ירוקים 

עלים שצבעם ירוק כהה, כמו תרד, עשירים בחומצה פולית. חומצה פולית מסייעת לגוף לייצר נוירוטרנסמיטרים המווסתים את מצב הרוח, כמו סרוטונין ודופמין. מחקרים מצאו שאנשים שצרכו חומצה פולית היו בסיכון נמוך יותר לפתח דיכאון.



2. חזה של תרנגול הודו אורגני 

תרנגול הודו הוא מקור טוב לטריפטופן, חומצת אמינו שהגוף הופך לסרוטונין. מחקר הראה שאנשים בעלי נטייה להתווכח הפכו לרגועים ונעימים יותר לאחר שצרכו טריפטופן. מקורות אחרים העשירים בטריפטופן הם גרעיני דלעת, אגוזים וביצים אורגניות חופשיות.



3. מזון מותסס 

מזון מותסס הוא הסוד לשיפור הבריאות המנטלית טמון במעיים. ישנה חשיבות רבה לפלורה של המעי. כאשר היא לא בריאה זה עשוי להוביל לחרדה ולדיכאון. חיידקים טובים יכולים להשפיע בצורה ישירה על הכימיה במוח, ולווסת את מצב הרוח וההתנהגות.


אוכמניות. מסייעות בייצור דופמין


4. סלמון מאלסקה 

שמן קריל מצוי בסלמון, סרדינים ואנשובי, מכיל חומצת שומן אומגה 3 ויש לו תפקיד חשוב בתחושה רגשית טובה. 



5. אוכמניות 

אוכמניות הן פרי המכיל אנטיאוקסידנטים, המסייעים למוח בייצור דופמין, כימיקל שהוא רב חשיבות בקואורדינציה, תפקודי זיכרון ומצב רוח. מחקרים הראו שהאוכמניות מסייעות בהעלאת כמות תאי הדם הלבנים, העוזרים למערכת חיסונית טובה וחשובים לוויסות המתח. 


קראו עוד: בלי תרופות: 5 שינויים באורח החיים שיעזרו למנוע דיכאון


6. פיסטוקים 

אכילת פיסטוקים מורידה את רמת לחץ הדם ואת קצב הלב בזמן מתח אקוטי. בנוסף, לפעולת הקילוף של הפיסטוק יש אלמנט תרפויטי, שעשוי להשקיט מחשבות. יחד עם זאת, לפיסטוק יש סיכון גבוה להזדהם על ידי עובש הנקרא אפלטוקסין. לכן מומלץ לבחור בפיסטוקים אורגניים ולהימנע מפיסטוקים מולבנים או צבועים וכאלו המראים סימני ריקבון.


חזה הודו. מקור טוב לטריפטופן


7. שוקולד מריר 

אם אתם חשים עליה במצב הרוח כשאתם נוגסים בשוקולד המריר - זה לא מקרי. הסיבה לכך נעוצה בכימיקל אננדמיד, נוירוטרנסמיטר המיוצר במוח שחוסם זמנית תחושות כאב ודיכאון. בשוקולד המריר מצויים כימיקלים נוספים שמאריכים את משך התחושה הטובה שנותן האננדמיד. כמו כן, הוא כולל אנטיאוקסידנטים. בכל אופן, יש לאכול ממנו במידה: טבליה עד שתיים ביותר.



8. גרעינים 

המגנזיום ידוע בסיועו לווסת רגשות ולחזק הרגשה טובה. מחסור במגנזיום מעורר חרדה, התקפי פאניקה ודיכאון. מקורות מצוינים למגנזיום כוללים אצות וירקות עליים ירוקים, כגון תרד, שעועית, אגוזים וגרעינים, בעיקר גרעיני דלעת, חמנית ושומשום. 



9. אבוקדו 

האבוקדו מכיל רכיבים בריאים רבים, כמו אשלגן, ויטמין E, ויטמין C וחומצה פולית. מחקר הראה ששילוב של חצי אבוקדו עם הארוחה מסייע לתחושת שובע, ומונע צורך בחטיפים מאוחר יותר. מחקרים נוס]ים מצאו כי האבוקדו מסייע גם לוויסות רמות הסוכר ולשמירה על מצב רוח יציב.



ממה רצוי להימנע בזמנים של מתח:


1. סוכר 

עלול לגרום לתנודות ברמת הסוכר בדם, מה שעשוי להביא לשינויי מצב רוח. הוא עלול גם לעודד דלקות כרוניות, שמורידות את תפקוד המערכת החיסונית ומעלות את הסיכון לדיכאון. 


2. גלוטן 

גלוטן הוא פרוטאין הנמצא בדגנים, והוא עשוי להשפיע על מצב הרוח ובריאות המוח בצורה שלילית. בנוסף, החיטה מעכבת ייצור סרוטונין.


3. מזון מעובד 

צזון מעובד כולל בדרך כל סוכר וגלוטן, וכן שומנים, צבעי מאכל מלאכותיים, מונוסודיום גלוטומט, ממתיקים מלאכותיים ורכיבים סינתטיים שונים, התורמים לירידה במצב הרוח.



פורום דיכאון וחרדה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • גמילה מנרדיל
  • א?
  • 20/05/2019 09:18
  • שלום רב, ניתן לי טיפול בנרדיל לדיכאון עמיד לפני כחמש שנים. בשנה הראשונה זה עזר מאוד, אחרי שנה התחילו תחושות מוזרות בגוף והצפות שלא הכרתי. הרופאה בקופה מבקשת לרדת מהנרדיל במטרה לנסות שינוי תרופתי. יחד עם זאת ממה שהבנתי זה מסובך המינון יורד מאוד לאט ואז חוגש לפחות אצטרך להיות בלי תרופות. כבר עכשיו לאחר הורדת מענון ההרגשה קשה ויש מצב רוח רוב שעות היום. חישבתי שעד שהכדורים החגשים ינתנו ייתחילו להשפיע יעברו לפחות 3 חודשים ולא בטוח שאוכל לעמוד בזה. ההצעה היחידה כרגע היא כדורי הרגעה אבל זה מתחיל למכר ובסופו של דבר גם לזה הגוף מתרגל. לא בטוח שאצליח להחזיק מעמד 3 חודשים לחא עזרה מה גם שלא ידוע איך ישפיע הטיפול החדש. מה עושים?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • למישהו יש ניסיון עם ויפאקס ?
  • אסף
  • 18/05/2019 15:31
  • בבקשה עזרה על ברינטליקס ממנוסים
  • בן 29
  • 15/03/2019 18:43
  • בבקשה אשמח לחוות דעת על ברינטליקס רוצה לדעת אם רק לי הכדור עושה רע הייתי שבועיים וקצת על 10 מג בלי שיפור משמעותי אתמול עליתי ל20 מג ומרגיש רע..מרוקן מאנרגיה ממש הרגשה של חולי קשה..חולשה שאי אפשר בקושי לקום מהמיטה מה נסיונכם עם התרופה? אשמח לכמה שיותר חוות דעת

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • גם אני אחרי ציפיות לא מרגיש שיפור
  • אסף
  • 14/05/2019 16:45
רופאים בתחום
ד"ר מרינה בוקסר ד"ר מרינה בוקסר
רופאה בכירה במחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי שיבא,... קרא עוד
פרופ' בלה גרוס פרופ' בלה גרוס
נוירולוגית מומחית ומנהלת מרפאה פרטית בקריית חיים,... קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ