מה עדיף, קרפיון או דניס? מצעד הדגים הבריאים ביותר

הם עשירים בחלבון, מכילים אומגה 3 ובאופן כללי עושים רק טוב לגוף שלנו - אבל לא כל הדגים בריאים באותה מידה. רגע לפני שהם עולים על שולחן החג, הכנו עבורכם את מצעד הדגים הבריאים ביותר
כתבה פרסומית כתבת חסות


אחד ממנהגי ראש השנה הוא לאכול ראש של דג, "כדי שנהיה לראש ולא לזנב". ישנן עדות שנוהגות לאכול קרפיון, אחרות נוהגות לאכול לוקוס או נסיכת הנילוס. אך אם אצלכם לא ממש משנה איזה דג מונח על הצלחת – למה שלא תבחרו בדג הבריא ביותר?


קראו עוד: אחת ולתמיד: כך תכינו את מרק העוף הבריא ביותר


באופן כללי, דגים עשירים בחלבון, מכילים ברזל, ויטמין B12 ולרוב הם טובים מאוד לבריאות. מחקרים מראים שאכילת דגים מסייעת במניעת מחלות לב, שבץ, אלצהיימר ואפילו סרטן.


בין הדגים שאנו אוכלים ישנם שלושה סוגים עיקריים:

דגי מים מתוקים: קרפיון, פורל, אמנון, נסיכת הנילוס וכו'.


דגי ים שהסתגלו לבריכות מים מתוקים: בורי, לברק ומוסר.


דגי ים: דניס, לוקוס ודגי הים הצפוני, ביניהם סלמון, סול, בקלה, מקרל, הרינג, טונה אדומה וסרדינים.



הכי בריאים: דגים שמקורם בים

דגים אלו בריאים יותר מדגי בריכות. הסיבה העיקרית לכך היא שכל דגי הים מכילים כמות גדולה של יוד. את היוד מקבלים הדגים מהמלח של הים.


היוד חיוני לתפקוד התקין של בלוטת התריס, האחראית על חילוף החומרים בגוף, על הגדילה, ההתפתחות ובניית העצמות, ייצור חלבונים, תפקוד המוח ופוריות. יחד עם זאת, מי שסובל מפעילות יתר בתפקוד בלוטת התריס מומלץ שימעיט באכילת דגים.


מה עדיף, קרפיון או דניס?

דניס. דגי הים הם הבריאים ביותר


דגי הים הצפוני בדרך כלל מכילים אחוז גבוה יותר של חומצות שומן מסוג אומגה 3 ואומגה 6, שהן חומצות רב בלתי רוויות. תפקידן המקורי של אומגה 3 ו-6, הוא למנוע מהדגים לקפוא בחורף. אצל בני האדם הן משפרות את זרימת הדם, מאטות היווצרות קרישי הדם ומורידות את רמת השומנים בדם. הן גם מסייעות במניעת יתר לחץ דם ודלקות. כמו כן, אומגה 3 נמצאה כמשפרת זיכרון, כיעילה נגד מצבים דיכאוניים וכמסייעת נגד מחלות מפרקים.


רוב דגי הים הצפוני, השמנים יותר, מכילים גם ויטמין D, המסייע בספיגת הסידן ובשקיעתו על העצם.


קראו עוד: נפיחות בבטן: 12 מזונות שגורמים לגזים - ואיך מונעים אותם


כדי לבחור את הדג הבריא והמתאים ביותר עבורכם - יש להתחשב גם בצרכים ובהעדפות האישיות:

סול ובקלה: מומלץ למי שמעדיפים דגים דלים בשומן ובקלוריות.


בורי ולברק: מומלץ למי שמעדיפים דגים בעלי אחוז שומן בינוני ואומגה 3.


סלמון: מומלץ למי שמעדיפים דגים העשירים באומגה 3 וויטמין D, ואין להם בעיה עם אחוז השומן הגבוה יחסית בדג זה. הסלמון גדל בדרך כלל במים קרים ומתוקים. הוא מכיל כמות גבוהה של אומגה 3, אך גם כמות גבוהה יחסית של כולסטרול. בארץ מייבאים אותו מנורווגיה וקנדה. הדג הנורווגי עשיר יותר באומגה 3 מהקנדי בשל תנאי המחייה.


מה עדיף, קרפיון או דניס?

סלמון. אחוז שומן גבוה יחסית


קרפיון ונסיכת הנילוס: מסתבר שדווקא הדגים המסורתיים שאנו נוהגים לאכול בחגים הם פחות מומלצים מבחינה בריאותית, כיוון שהם אינם מכילים אומגה 3 ואחוז הכולסטרול והשומן בהם גבוה.



זהירות, כספית

אחד החסרונות העיקריים באכילת דגים הוא הכספית שעלולה להצטבר בדג בשל זיהום סביבתי. הכספית עלולה לפגוע בהתפתחות מערכת העצבים של העובר ולכן מומלץ לנשים בהריון להגביל את כמות הדגים שהן אוכלות. בנוסף לא מומלץ שהן יאכלו דגים גדולים, שלרוב מכילים כמות גדולה של כספית, כמו מקרל או טונה טריה, אלא להעדיף סלמון, סרדינים, פורל ואמנון.



כיצד תבחרו נכון את הדגים?

הקפידו לבחור בדג טרי: אחד הדברים מהם צריך להיזהר ברכישת דגים אלו החיידקים, שעלולים להתרבות על דגים שאינם טריים. כדי לברר שהדג טרי יש לוודא שהוא אוחסן בקירור, שהעיניים שלו נוצצות ומבריקות ושהעור מבריק ולח. על בשרו להיות גמיש אך נוקשה (בעת לחיצה לא נוצרת גומה). כמו כן, יש לשים לב לריח הדג.


בחרו את הדגים הקטנים יותר: סביר להניח שהגדולים שהו בים יותר זמן והיו חשופים לכמות גדולה יותר של מזהמים או כספית.


השתדלו לקנות דגים טריים - לא קפואים: הערך הבריאותי של הדגים הטריים הוא יותר גבוה מהדגים הקפואים.



פורומים נטורופתיה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
מיצוי צמח האשווגנדה אלי 26/07/2015 15:49
  • שלום, אני רוצה להתחיל להשתמש בצמח הנ"ל למטרת שינה טובה יותר. יש לי כמה שאלות: 1.האם מומלץ לקחת מינון של כדור אחד ביום או שניים(מדובר במוצר של חברת סולגאר)? 2.מתי לקחת את הכדור? קראתי במקום אחד ממש לפני השינה ובמקום אחר שאמרו בפירוש שלא כיוון שהאשווגנדה מעוררת והאפקט על השינה הוא לא ישיר. 3. האם אמורים לראות תוצאות מידיות או שזה אפקט מצטבר? אם כן אשמח לדעת כמה זמן בערך ייקח לזה. תודה מראש

  • + הוסף תגובה
צמח האשווגנדה גב' ריקי וסרמן 26/07/2015 17:30
  • אלי שלום, צמח האשווגנדה או בשמו המקצועי-Withania somnifera מותווה בעיקר למתח מתמשך , עייפות ,תשישות וגם למטרות נוספות. הוא עוזר לשינה מעצם היותו מרגיע.ברפואת הצמחים מקובל להשתמש ב-2-5 צמחים בפורמולה, שכל אחד נותן לנו "תמיכה" ומענה שונה . לא הייתי בוחרת בצמח הנ"ל כצמח יחיד, ישנם צמחים יעילים יותר לשינה איכותית. ברפואת הנטורופתית והצמחית מחפשים את גורם הבעיה ובו מטפלים, כך שאם הסיבה היא חרדה - בוחרים צמחים מתאימים. אם הבעיה נובעת משינויים הורמונאלים בגיל המעבר - בוחרים צמחים הנותנים מענה לגורם זה וכו'. כאמור ,שינה - אינה ההתוויה העיקרית שלו. כמו-כן, צמחים הם תרופה לכל דבר ומומלץ לפנות למטפל מוסמך שיתאים הטיפול/הצמחים והמינונים לצרכי גופך ולא צמח כזה או אחר שנמכר ברשתות. בריאות וכל טוב

  • + הוסף תגובה
מתי לוקחים אשוואגנדה עדה 27/12/2019 22:44
  • במקום מענה לשאלה מקבלים הרצאה על צמחים שונים המתאימים לצרכים שנו. למה אי אפשר לתת מענה ואז לדבר גם התאמות צמחים למצבים שונים

  • + הוסף תגובה
בדיקת נשיפה ניקול 26/12/2019 08:37
  • האם לפני בדיקת נשיפה מומלץ לא לקחת ברוביוטיקה האם זה יכול להפריע בתוצאות הבדיקה והאם לקיחת כדור ברוביוטיקה פעם ביום חיונית לגוף אשמח לדעת תודה

  • + הוסף תגובה
תמרים ותולעים במעיים עומר 10/02/2019 07:22
  • שלום. יש לי תולעים במעיים, האם אני יכול לאכול תמרים או שעדיף להימנע ממתוק גם אם זה טבעי?

  • + הוסף תגובה
תמרים ותולעים ד"ר רפאל אריאס 10/02/2019 09:57
  • שלום עומר, ככלל, עדיף להימנע ממזונות מתוקים. גם סוכר לבן הוא "טבעי", שהרי הוא מופק מצמחים. יש להתייחס לכמות התמרים ולתזונה הכללית; 1-2 תמרים ביום לא ישפיעו מהותית על התולעים אם הם המזון המתוק היחיד. יחד עם זאת, התולעים אינן ניזונות דווקא מסוכר. הימנעות מסוכר/מתוקים, החשובה כשלעצמה, לא תפתור את הבעיה. נדרש טיפול ייעודי לקטילת התולעים ולמניעת התרבותם. למידע נוסף אתה מוזמן ליצור עמי קשר. בברכת בריאות טובה, ד"ר רפאל אריאס נטורופת טל' 0546475747

  • + הוסף תגובה
.. עומר 10/02/2019 10:43
  • תודה על המענה, אשמח אם תפרט לי יותר מה כדאי לאכול ומה לא כדאי.. ולקבל מידע לגבי הטיפול לקטילת התולעים

  • + הוסף תגובה
.. עומר 10/02/2019 10:45
תולעי מעיים ד"ר רפאל אריאס 10/02/2019 12:25
  • תולעי מעיים ניזונות רובן ממזון אורגני המצוי במעיים או מוצצות דם. מומלץ להימנע ממזון המכיל פחמימות "ריקות/פשוטות" כמו קמח לבן וסוכר. מזונות העשויים לתמוך בטיפול נגד תולעים הם זרעי דלעת, שום, בצל, ג'ינג'ר ומזונות עתירי סיבים. אינני מכיר דרך תזונתית שתיתן ולו מענה חלקי לבעיה. טיפול בתולעי מעיים אמור לכלול אמצעים משמעותיים הרבה יותר וביניהם צמחי מרפא ותוספים שונים. טרם מתן המלצה על טיפול מעשי יש לעשות בירור יסודי ומקיף. הטיפול אמור להינתן במעקב ובהשגחה ולצערי לא אוכל להמליץ על טיפול ייעודי לך בפורום זה.

  • + הוסף תגובה
זה שקר אין שום.צמחי מרפא שהורגים תןלעים מאיה 18/11/2019 21:44

הצטרפו לאינדקס הרופאים!