אפשר לשבת? חשבו שנית: 7 נזקים בריאותיים שנגרמים מישיבה

זו ככל הנראה התנוחה שרובינו מבלים בה את רוב שעות היממה – ישיבה הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו ואורח החיים המערבי מביא אותנו לשעות ארוכות שבהן אנחנו מחממים את הכיסא. אך מסתבר שהתנוחה הסטטית עשויה לגרום לנזקים של ממש: אספנו עבורכם 7 נזקים בריאותיים מישיבה ממושכת – וגם הדרכים שיאפשרו לכם לזוז ולהיות בריאים יותר
כתבה פרסומית כתבת חסות




1. היא פוגעת בלב שלכם

במחקר שהשווה שתי קבוצות אוכלוסייה – נהגי משאית שיושבים רוב היום  ומאבטחים שמבלים את רוב היום בעמידה. למרות שהיו קווי דמיון רבים בין התזונה ואורח החיים של שתי הקבוצות, אלה שישבו רוב הזמן נמצאו בסבירות גבוה יותר להתפתחות מחלת לב.



2. אתם עלולים לפתח סוכרת

זה לא בגלל שאתם שורפים פחות קלוריות, אלא הישיבה הממושכת בעצמה עלולה להביא להתפתחות סוכרת. התנוחה הסטטית משנה את הדרך בה הגוף מגיב לאינסולין, ההורמון שמסייע בהמרת פחמימות וסוכרים לאנרגיה. 



3. היא פוגעת בכושר הגופני

קשה לבטל את האפקט המזיק של ישיבה ממושכת באמצעות כושר. גם אם אתם מתאמנים שבע שעות בשבוע – הרבה יותר מהזמן המומלץ שעומד על 2-3 שעות שבועיות, אתם לא ממתנים את האפקט של ישיבה רצופה במשך כמה שעות. אל תזרקו את כל המאמץ אותו אתם משקיעים בחדר הכושר, הקפידו לזוז במהלך היום וכך תמקסמו את האפקט של שגרת הספורט. 




4. היא הורסת את הגב שלכם

תנוחת הישיבה שמה לחץ אדיר על שרירי הגב ועמוד השדרה, וזה אפילו גרוע יותר מהליכה שפופה. דאגו לכם לכיסא ארגונומי במשרד, כזה שנמצא בגובה הנכון ומספק את התמיכה לה הגב שלכם זקוק. אך זכרו, לא משנה כמה נוח הכיסא עליו אתם יושבים, הגב שלכם עלול להינזק מזמני ישיבה ארוכים. הקפידו לקום ולזוז במשך דקה או שתיים לאחר כל חצי שעה של ישיבה רצופה כדי לדאוג לעמוד השדרה שלכם.




5. ישיבה מביאה להתפתחות דליות ברגליים

ישיבה במשך זמן רב, מביאה לזרימת דם לקויה לרגליים, אשר מביאה ללחץ על הורידים שכתוצאה מכך עשויים וורידי הרגליים להפוך מוגדלים ונפוחים. דליות ברגליים הן לרוב בעיה קוסמטית בלבד אך במקרים מסוימים היא עשויה לגרום לכאבים ואי נוחות.



6. ישיבה מעלה את הסיכוי להתפתחות סוגי סרטן שונים

ישיבה ממושכת מעלה את הסיכוי להתפתחות סרטן המעי הגס, סרטן רירית הרחם או סרטן הריאות. גם אם אתם פעילים מאוד ומכורים לחדר הכושר, זה לא מבטל את הסיכון הטמון בישיבה ממושכת.



7. היא עשויה לגרום לחרדה

ישיבה ממושכת אל מול מסך מחשב עשויה להביא להתפתחות תחושת בדידות. היא פוגעת בשינה שלכם ואפילו יכולה להפוך אתכם לחרדים יותר. בנוסף יותר מדי זמן ישובים לבדכם מול מסך המחשב, יביא אתכם להימנע מפגישות עם חברים וקרובים, תופעה הקשורה קשר ישיר לפיתוח חרדה חברתית.


תפסו עמדה על הישיבה

שלבו תנועתיות במהלך יום העבודה שלכם: הקפידו לקום ולהימתח בכל חצי שעה, עשו סיבוב במשרד ואפילו בחרו לעבוד בעמידה בחלקים מסוימים ביום. כל הפתרונות האלה יסייעו בבלימת האפקטים השליליים של הישיבה הממושכת וישמרו אתכם על המסלול בדרך לבריאות מאוזנת. 



פורומים פריצת דיסק

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
בלט דיסק MTN 14/01/2020 17:51
  • סיכום בדיקת CT - בלט דיסק עם אימפרסיה משמעותית על השק הטקלי ואוסטאופיט אחורי בגובה .C5-C4 (טרם נפגשתי עם אורטופד) מה הבדיקה אומרת ??

  • + הוסף תגובה
תוצאות mri עמוד שדרה צווארי אבישי 14 17/12/2019 20:25
  • היי ד״ר בתוצאות שקיבלתי נכתב: עמדה צווארית לורדטית מיושרת. סינגל תקין של החוליות. סינגל תקין של חוט השדרה. מעבר קרניו צרביקלי תקין בגובה c5 c6 בקע פראמדיאני ופורמינלי ימני לוחץ על חוט השדרה ומצר את הפרומן. בשאר הגבהים הסריקה תקינה. מה האבחנה? פריצת דיסק? בלט דיסק? מה זה אומר? תודה

  • + הוסף תגובה
פריצת דיסק L4-L5,S1- כאבי גב מתמשכים אם הקרנה לרגל ימין ענת 25/11/2019 08:43
  • שלום, אודה על קבלת פענוח תוצאות CT. L4-L5: היצרות המרווח הבינחולייתי והופעת אפקט ואקום. בלט היקפי ובקע אחורי הנושא לשק התקאלי, ללא היצרות התעלה הספינלית. היצרות גסה של הרצס הלטרלי הימני. היצרות פורמינלית קלה דו"צ. L5-S1: היצרות המרווח הבינחולייתי. סקליזציה דו"צ של החוליה L5 והיווצרות פסאדו-מפרקים. קוטר תקין של התעלה הספינלית. הנקבים הנוירלים חופשיים. שינויים דגנרטיביים בפרקים הסקרואיליאקליים.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!