בבדיקת צואה התגלה לי חיידק Capylobacter אני כבר שבועיים וחצי עם כאבי בטן ושלשולים - רופא המשפחה רשם לי TINIDAZOLE לפי כל מה שאני קוראת באינטרנט אנטיביוטיקה זו היא לטיפול בזיהומים מסוג אחר. האם היא אנטיביוטיקה המתאימה לטיפול בחיידק הזה?
הטיפול המקובל בזיהום מעיים ע״י החיידק הנ״ל הוא Azenil. כדאי להדגיש שהזיהום חולף גם ללא טפול והטיפול האנטיביוטי רק מקצר את המחלה ביממה. במידה וקיימים עדין כאבי בטן ושלשולים והחיידק עדין נוכח בתרבית צוואה עדכנית מומלץ טיפול באזניל. במידה והתרבית שלילית , אין מקום לטיפול תרופתי.
קמפילובקטר
טלי18/06/2013 | 13:53
מה עושים שהרופא נתן את האנטיביוטיקה שהזכרתי ומתעקש שזה הטיפול? האם האנטיביוטיקה הזו תעזור?
רוב זיהומי המעיים כולל זיהום בקמפילובקטר חולפים ללא טיפול אנטיביוטי. הטיפול בקמפילובקטר הוא אזניל , הוא יעיל ומקצר את המחלה כאשר הוא ניתן ב3 הימים הראשונים לתחילת המחלה ואם היה ריר ודם בצואה. במידה ויש לך עדין תסמינים ובתרבית הצואה העדכנית יש צמיחה יש המלצה לטפל באזניל . במידה והתרבית שלילית ואת עדין סובלת יש לבצע בדיקות דם כלליות ובנוסף לבדוק סמני דלקת, רמת אלבומין וליפידים ונוגדנים לצליאק.
במידה והבדיקות תקינות את יכולה להרגע- תופעת שלשול מתמשך לאחר זיהום מוכרת ולרוב שפירה ומוגדרת כ-Post Infectious Diarrhea. יחד עם זאת במידה והתופעה נמשכת הייתי ממליץ לפנות לייעוץ גסטרואנטרולוגי.
ממליץ שתראי לרופא המשפחה את ההתכתבות שלנו - אולי הוא יתרצה.
CAMPILOBACTER
טלי19/06/2013 | 16:20
בכל הסיפור הזה שכחתי לציין פרט מאוד חשוב - אני סובלת מקוליטיס. בשנים האחרונות הכל רגוע ואין תסמינים. אני לא מרגישה את המחלה. קבעתי תור בגסטרו (הכי קורב באופן פרטי) לסוף יולי. השאלה היא האם המצב הזה מצדיק בדיקה דחופה. ושוב האם TINIDAZOLE זו האנטיביוטיקה שהייתי אמורה לקבל?
אם מצבך משתפר אין דחיפות בבדיקה. אינני חושב שה-tinidazole היא התרופת הבחירה שהיית אמורה לקבל.
קמפילובקטר
טלי20/06/2013 | 10:03
לצערי התחלתי כבר את ה tinidazole (לקחתי כבר 2 כדורים - המינון 1 של 500 מ"ג ביום) אין הטבה מבחינת כאבי הבטן. יש התכווצות מידי פעם בלי קשר לאוכל או רעב, השלשול פסק, יש רק הרגשה של צורך ללכת לשירותים כל פעם שיש התכווצות וזו רק הרגשה ללא צורך אמיתי. - האם כדאי לעשות בדיקת צואה חוזרת, או שאולי אילו סימנים של התלקחות הקוליטיס ואם כן מה עלי לעשות עד שאראה מומחה גסטרו? (ד"א, תודה רבה על התגובות המהירות - אני ממש מרגישה כרגע חסרת אונים מול רופא המשפחה- שלדעתי כבר לא ממש רופא)
ממליץ ייעוץ רופא גסטרו. אם התרבית האחרונה היתה שלילית , אין טעם לבדיקת צואה חוזרת.
שילשולים חריפים מאוד ומימיים
campy lobcter 07/08/2022 | 15:46
יש לי שילשול מימי כבר 4ימים הגעתי לבית חולים ואחרי בדיקות צואה ונאמר לי שיש לי חיידק בשם קמפילובקטר מקבל טיפול של אנטיביוטיקה בשם אזניל לתקופה של 3ימים שתי הכדורים לקחת שתיים ביום . במכה אחת ב3ימים לאחר יומים אחרי הטיפול חזרו בחזרה השילשולים.מה עלי לעשות.אני מבקש ממך.תודה למפרע
טיפול
ספ07/07/2023 | 20:48
חיידק קמפילוקבקטר אין לי כאבי בטן
הרבה יציאות רכות ביום
שלום ד"ר לפני הקולונוסקופיה שמותר לשתות נוזל צלול, האם אפשר להכין את המרק עם אבקת מרק או שיש על זה איסור? לא מצאתי באינטרנט מקווה שתוכל לענות לי. תודה ושבת שלום :)