דלג לתוכן

מחלה המוליטית של היילוד (hemolytic disease of the newborn, erythroblastosis)

1 דקות קריאה
מחלה הנובעת מהרס של תאי דם אדומים (המוליזה) של העובר על-ידי נוגדנים בדם האם שעוברים דרך השליה. זה קורה כאשר תאי הדם האדומים של העובר הם Rh חיוביים (כלומר, מכילים גורם רזוס), אך תאי הדם האדומים של האם הם Rh שליליים. התוצאה יכולה להיות אנמיה קשה של העובר שגורמת לאי-ספיקת לב או ללידת מת. כאשר האנמיה פחות חמורה העובר נולד במצב טוב, אך ההצטברות של בילירובין מתאי הדם ההרוסים גורמת צהבת קשה אחרי הלידה, שעשויה להצריך החלפת דם. בדיקת דם בשלב מוקדם של ההריון מאפשרת זיהוי הנוגדנים בדם האם ונקיטת אמצעים שונים להבטחת בריאותו של היילוד.
רופאים בתחום
נוירואקטיב - טיפול נוירופידבק ללא תרופות ב-ADHD, חרדה וקשב
נוירואקטיב - טיפול נוירופידבק ללא תרופות ב-ADHD, חרדה וקשב הפרעות קשב וריכוז
שיפור קשב, ריכוז וחרדה ללא תרופות וללא תופעות לוואי - ייעוץ ראשוני חינם!
ד"ר ראובן קידר
ד"ר ראובן קידר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל חדר לידה ומנהל היחידה לרפואת האם והעובר במרכז הרפואי כרמל, חיפה
פרופ' אורי רוגובסקי
פרופ' אורי רוגובסקי פנימית
מומחה ברפואה פנימית | רופא בכיר מחלקת פנימית ג' במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי איכילוב
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו