שאלה - תופעות של אי-שקט לאחר נטילת תרופה לאסתמה

השאלה:
בני בן ה- 3 מקבל את התרופה סינגולייר ומאז הוא חסר שקט ואגרסיבי. ברצוני לדעת: 1. מהם מרכיבי התרופה? 2. האם עוד מישהו דיווח על תופעות כאלו? בעבר לקחנו את התרופה לתקופה של שבועיים והמצב היה בלתי נסבל, החלטנו להפסיק והילד חזר לעצמו. מזה שבוע שאנו נ


תשובה:
סינגולייר הינה תרופה המיועדת לטיפול כרוני באסתמה, והוכחה כמשפרת סימפטומים בילדים מגיל שנתיים ובמבוגרים. התרופה חוסמת פעילות של חומרים כימיים המעוררים את התגובה האלרגית והדלקתית, שהן האחראיות לסימפטומים של אסתמה. תופעות הלוואי השכיחות של התרופה הן חולשה, כאבי בטן, כאבי ראש. אולם בילדים כל אחת מתופעות הלוואי הללו וגם אחרות (הנדירות יותר), יכולות להתבטא בחוסר שקט, שהרי לא תמיד הם יכולים לציין או לתאר במדויק את המפריע להם.

העובדה שקיים קשר ישיר בין התנהגותו של בנך לנטילת התרופה מעידה על כך שזו אכן תופעת לוואי של התרופה, גם אם בספרות זה לא כתוב או מתואר. אני ממליץ לפנות לרופא הריאות של הילד, ולשאול לגבי אופציות טיפוליות אחרות (ואכן קיימות), שהרי אי- שקט ואגרסיביות קבועים כתוצאה מהטיפול התרופתי אינם רצויים כלל.

ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד





רופאים ומכונים בפוקוס

הצטרפו לאינדקס הרופאים!