שאלה - אתופאן - תופעות לוואי

השאלה:
לפני כחודש התעורר אצלי לחץ בחוליה C6. האורתופד נתן לי מרשם לאתופאן כדי לעזור עם הכאבים. המצב השתפר, אך בערך פעם בשבוע חוזרים הכאבים יחד עם תחושה של הירדמות ביד ימין. אחרי שהתחלתי לקחת אתופאן הקיבה שלי התחילה לכאוב מאוד כשעתיים אחרי האוכל, ואם לא יכו




תשובה:


קודם כל אמליץ לך להירגע. מעט דם על הנייר לאחר צואה הוא ממצא נפוץ, ולא מעיד ישירות על מחלות כגון סוכרת, או סרטן במעי. יכול להיות שהתאמצת מעט יותר מידי או שישנו טחור שמעט מדמם.

תופעות הלוואי הנפוצות של אתופאן קשורות למערכת העיכול: בחילות, שלשולים, צרבות, כאבי בטן. תופעות לוואי נדירות יותר יכולות להיות סחרחורות או פריחה. שימוש ממושך באתופאן מעלה את הסיכון לדימום ממערכת העיכול העליונה. לא ציינת מהו המינון שאת נוטלת וכמה זמן את כבר נוטלת טיפול זה.

אם תופעות הלוואי ממשיכות, או אם עדיין מופיע דם בזמן מתן צואה והכמות גדלה, אמליץ לך לפנות לרופא (לאו דווקא לרופאה שהשפילה אותך) על מנת להתייעץ ולשקול את החלפת הטיפול למשככי כאבים מסוג אחר.

תרגישי טוב,

ד"ר קרן גלרון - אינפומד




רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
ד"ר רוית ינקו ד"ר רוית ינקו
מומחית בכירורגיה פלסטית ורופאה בכירה במרכז... קרא עוד
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל