10 טיפים להתאוששות מהנגאובר

חגגתם את החג עם יותר מדי אלכוהול? התעוררתם עם חמרמורת קשה? תשמחו לגלות מה עוזר להעביר הנגאובר ואילו מיתוסים יגרמו לכם להרגיש דווקא רע עוד יותר.

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 03/03/2015

חגגתם את החג עם יותר מדי אלכוהול? התעוררתם עם חמרמורת קשה?  תשמחו לגלות מה עוזר להעביר הנגאובר ואילו מיתוסים יגרמו לכם להרגיש דווקא רע עוד יותר



אם התעוררתם עם כאב ראש איום, תחושת בחילה, סחרחורת והתייבשות לאחר ששתיתם אלכוהול, אז כנראה ששתיתם הרבה יותר מדי ואתם סובלים מהנגאובר. מדוע זה קורה? אחת התוצאות של שתייה מופרזת של אלכוהול היא התייבשות, שאחראית לרוב הסימפטומים שמרגישים למחרת. לאלכוהול יש השפעה משתנת ולכן הוא מגביר איבוד נוזלים דרך השתן. בנוסף, הוא יכול לגרום לכאבי בטן והקאות, להפרעות בשינה ויש לו השפעה רעילה על המוח והכבד.


דעו את גבולותיכם


אמנם לא קיים טיפול של "יום למחרת" שירפא הנגאובר, אך ישנם טיפים כיצד להימנע ממנו או להקל על הסימפטומים שהוא גורם, אם לא נזהרתם. אם החלטתם לשתות אלכוהול, רצוי לעשות זאת בצורה שקולה. כדי להפחית את הסיכון למחלות לב רציניות, הרופאים ממליצים לגברים לא לצרוך יותר מ-3-4 מנות של משקאות אלכוהוליים מדי יום. נשים צריכות להגביל את  עצמן למקסימום 2-3 מנות ביום. עם זאת, כדי למנוע הנגאובר הקפידו לא לשתות כמות גדולה יותר ממה שגופכם יכול להתמודד.


להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להימנע מהנגאובר:


•אל תשתו אלכוהול על קיבה ריקה. אכלו ארוחה שמכילה פחמימות, כמו אורז או פסטה ושומנים שיאטו את קצב ספיגת האלכוהול.


•הימנעו משתיית משקאות אלכוהוליים בעלי צבע כהה, כי הם מכילים תרכובות טבעיות מסוימות שעלולות לגרום לגירוי כלי הדם והמוח אצל אנשים רגישים ולהחמיר את ההנגאובר.


•אל תשתו משקאות מוגזים יחד עם האלכוהול, כי זה גורם לגוף לספוג את האלכוהול מהר יותר.


•הקפידו לשתות הרבה מים לפני שהולכים לישון והניחו בקבוק מים ליד מיטתכם, כך תוכלו ללגום עוד נוזלים אם תתעוררו במהלך הלילה.


•רצוי לא לשתות עוד אלכוהול ב-48 שעות לאחר הנגאובר, כי זה עלול לגרום להתפרצות הנגאובר נוסף ולהחמיר את הסימפטומים שלו.


מה לא עובד?


עוד אלכוהול בבוקר - לפני שמושיטים את היד למשקה נוסף, בתקווה שהוא יקל על ההרגשה האיומה, קחו בחשבון שהרופאים  סבורים שזוהי המלצה ממש גרועה. האלכוהול אמנם יכול להפחית באופן זמני את הסימפטומים, אך הוא יכול לפגוע בטווח הארוך. שתיית אלכוהול בבוקר עלולה להוביל להנגאובר גרוע עוד יותר, במקום לעזור לגופכם להתאושש.


ארוחת בוקר שומנית – למרות שיש אנשים שטוענים שארוחת בוקר עתירת שומנים מצילה אותם מהנגאובר, אין עדויות מדעיות לכך. להיפך, ארוחה שומנית עלולה להחמיר את תחושות הצרבת וכאב הבטן. לכן, מומלץ לאכול ארוחה קלה ולהקפיד על  שתיית נוזלים מרובה. אמנם אין מזון מסוים שיכול לפתור את התחושות הלא נעימות של הנגאובר, אך יש הטוענים כי כריך עם דבש עשוי לעזור בחלק מהמקרים.


אספירין – שנים רבות השתמשו בגרסאות שונות של התרופה הוותיקה להקל על הנגאובר. אמנם אספירין עשוי להקל על כאב הראש, הוא עלול להחמיר את גירוי רירית הקיבה שאלכוהול גורם.


תוספים – מחקרים שבדקו תוספים שנועדו להקל על הנגאובר לא הצליחו להוכיח באופן חד משמעי את יעילותם. במקום זאת, אפשר לקחת מולטי-ויטמין כדי למלא את מה שאבד במהלך ערב של שתיית אלכוהול מופרזת.


קפה – הדעות לגבי שתיית קפה חלוקות. מצד אחד, קפאין יכול לגרום לכיווץ כלי הדם ולעלות את לחץ הדם ובכך להחמיר את הסימפטומים של הנגאובר. מאידך, הימנעות מקפה, אם נוהגים לשתות קפה, עלולה לגרום להופעת אחד הסימפטומים של גמילה מקפאין - כאב ראש. לכן, אם רוצים לשתות קפה בבוקר עם הנגאובר, רצוי לשתות כמות קטנה ולהמתין חצי שעה-שעה כדי לראות איך מרגישים.


סאונה – הרעיון "להזיע החוצה" את האלכוהול ורעלנים אחרים נשמע מעניין, אך לא רק שהוא אינו יעיל, אלא הוא אף יכול להזיק. החום הרב בסאונה עלול לגרום לשינויים בתפקוד כלי הדם ובזרימת הדם ולהחמיר את ההתייבשות. מדענים ממעבדות המחקר בהלסינקי, פינלנד, מזהירים שסאונה במצב של הנגאובר עלולה לגרום לנפילות בלחץ הדם ולהפרעות מסוכנות בקצב הלב.


הנגאובר

עד-לא-ידע, אבל דברו חלש. הנגאובר


מה עשוי לעבוד?


מים ומשקאות ספורט -  למרות שהמומחים אינם יודעים איך בדיוק נגרם הנגאובר, ברור שלהתייבשות שאלכוהול גורם יש תפקיד לא מבוטל. לכן, מומלץ להרבות בשתיית מים, מרקים צחים, מיצים או משקאות איזוטוניים המיועדים לספורטאים כדי להקל על ההתייבשות. וכמו כן, מאכלים מתוקים עשויים לסייע אם מרגישים רעידות בידיים.


תרופות - מתברר שתרופות להקלה על כאבים שנמכרות ללא מרשם רופא עשויות להפחית מעוצמת התחושות הלא נעימות של הנגאובר. בנוסף, אפשר לקחת סותר חומצה אם הצרבת לא עוברת לאחר אכילה.


פעילות גופנית -  אמנם פעילות גופנית עדינה תמיד עשויה לעזור להרגיש טוב יותר, אך לעיתים קשה להתאמן כשסובלים מהנגאובר. במקרה כזה, עדיף לנוח.


שינה -  אמנם לאלכוהול יש השפעה מרדימה, אך כשהשפעתו מתחילה לפוג כמה שעות מאוחר יותר, זה גורם להפרעות בשינה ולהתעוררות. מאחר שחוסר שינה בעצמו עלול לגרום להחמרת ההרגשה הכללית, עדיף לישון כמה שיותר ביום למחרת כדי לעזור לגוף להתאושש. 


פורום תזונה ותוספי תזונה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • חרדה חברתית ודכאון
  • אני
  • 13/05/2019 20:04
  • שלום ד"ר. סובלת מחרדה חברתית. בעבר טופלתי באסטו שהוחלף לויפאקס ובגלל תופעות הלוואי הרבות הופסק טיפול בהדרגה. כעת נוטלת אדווגנדה של אלטמן, קומפלקס ויטמין b של סולגאר ומעונינת להוסיף ברנמי-גוטוקולה של אינדיה אורגניק. האם השילוב מתאים והאם יש סיכוי שהחרדות ובפרט הסימפטומים המלווים את החרדה החברתית (דופק מהיר, רעד בדיבור והסמקה) יחלפו, או שאני צריכה להשלים עם המצב ? האם יש המלצה לשילוב אחר יעיל? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תוסף תזונה עם פריזמה
  • יעלי
  • 04/05/2019 10:22
  • שומן על הכבד
  • סארה
  • 29/04/2019 21:10
  • שלום יש לי שומן על הכבד שלי והמשקל שלי 88 הרופא שלי אמר שצריך לעשות דייט ואני אישית לא אוהבת ללכת לדיטנית .התחלתי לעשות אבל רציתי לקחת תוספות כמו: אומגה 3,שן הארי,גידול מצוי,פרוביוטיקה, אצות ים glutathione reductase selenium NAC השאלה שלי איך אפשר לסדר את כל אלה באופן שאף אחד לא ישפיע על השני וגם באופן כזה שאני לא אפגע מכל אלה? אני רוצה להיות בריאה כמה שיותר מהר ובשביל זה אני חייבת לקחת את התוספות האלה. יש לי אלרגיה g6pd.אשמח מאוד לתשובה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ