10 טיפים להתאוששות מהנגאובר

חגגתם את החג עם יותר מדי אלכוהול? התעוררתם עם חמרמורת קשה? תשמחו לגלות מה עוזר להעביר הנגאובר ואילו מיתוסים יגרמו לכם להרגיש דווקא רע עוד יותר.
כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 03/03/2015

חגגתם את החג עם יותר מדי אלכוהול? התעוררתם עם חמרמורת קשה?  תשמחו לגלות מה עוזר להעביר הנגאובר ואילו מיתוסים יגרמו לכם להרגיש דווקא רע עוד יותר



אם התעוררתם עם כאב ראש איום, תחושת בחילה, סחרחורת והתייבשות לאחר ששתיתם אלכוהול, אז כנראה ששתיתם הרבה יותר מדי ואתם סובלים מהנגאובר. מדוע זה קורה? אחת התוצאות של שתייה מופרזת של אלכוהול היא התייבשות, שאחראית לרוב הסימפטומים שמרגישים למחרת. לאלכוהול יש השפעה משתנת ולכן הוא מגביר איבוד נוזלים דרך השתן. בנוסף, הוא יכול לגרום לכאבי בטן והקאות, להפרעות בשינה ויש לו השפעה רעילה על המוח והכבד.


דעו את גבולותיכם


אמנם לא קיים טיפול של "יום למחרת" שירפא הנגאובר, אך ישנם טיפים כיצד להימנע ממנו או להקל על הסימפטומים שהוא גורם, אם לא נזהרתם. אם החלטתם לשתות אלכוהול, רצוי לעשות זאת בצורה שקולה. כדי להפחית את הסיכון למחלות לב רציניות, הרופאים ממליצים לגברים לא לצרוך יותר מ-3-4 מנות של משקאות אלכוהוליים מדי יום. נשים צריכות להגביל את  עצמן למקסימום 2-3 מנות ביום. עם זאת, כדי למנוע הנגאובר הקפידו לא לשתות כמות גדולה יותר ממה שגופכם יכול להתמודד.


להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להימנע מהנגאובר:


•אל תשתו אלכוהול על קיבה ריקה. אכלו ארוחה שמכילה פחמימות, כמו אורז או פסטה ושומנים שיאטו את קצב ספיגת האלכוהול.


•הימנעו משתיית משקאות אלכוהוליים בעלי צבע כהה, כי הם מכילים תרכובות טבעיות מסוימות שעלולות לגרום לגירוי כלי הדם והמוח אצל אנשים רגישים ולהחמיר את ההנגאובר.


•אל תשתו משקאות מוגזים יחד עם האלכוהול, כי זה גורם לגוף לספוג את האלכוהול מהר יותר.


•הקפידו לשתות הרבה מים לפני שהולכים לישון והניחו בקבוק מים ליד מיטתכם, כך תוכלו ללגום עוד נוזלים אם תתעוררו במהלך הלילה.


•רצוי לא לשתות עוד אלכוהול ב-48 שעות לאחר הנגאובר, כי זה עלול לגרום להתפרצות הנגאובר נוסף ולהחמיר את הסימפטומים שלו.


מה לא עובד?


עוד אלכוהול בבוקר - לפני שמושיטים את היד למשקה נוסף, בתקווה שהוא יקל על ההרגשה האיומה, קחו בחשבון שהרופאים  סבורים שזוהי המלצה ממש גרועה. האלכוהול אמנם יכול להפחית באופן זמני את הסימפטומים, אך הוא יכול לפגוע בטווח הארוך. שתיית אלכוהול בבוקר עלולה להוביל להנגאובר גרוע עוד יותר, במקום לעזור לגופכם להתאושש.


ארוחת בוקר שומנית – למרות שיש אנשים שטוענים שארוחת בוקר עתירת שומנים מצילה אותם מהנגאובר, אין עדויות מדעיות לכך. להיפך, ארוחה שומנית עלולה להחמיר את תחושות הצרבת וכאב הבטן. לכן, מומלץ לאכול ארוחה קלה ולהקפיד על  שתיית נוזלים מרובה. אמנם אין מזון מסוים שיכול לפתור את התחושות הלא נעימות של הנגאובר, אך יש הטוענים כי כריך עם דבש עשוי לעזור בחלק מהמקרים.


אספירין – שנים רבות השתמשו בגרסאות שונות של התרופה הוותיקה להקל על הנגאובר. אמנם אספירין עשוי להקל על כאב הראש, הוא עלול להחמיר את גירוי רירית הקיבה שאלכוהול גורם.


תוספים – מחקרים שבדקו תוספים שנועדו להקל על הנגאובר לא הצליחו להוכיח באופן חד משמעי את יעילותם. במקום זאת, אפשר לקחת מולטי-ויטמין כדי למלא את מה שאבד במהלך ערב של שתיית אלכוהול מופרזת.


קפה – הדעות לגבי שתיית קפה חלוקות. מצד אחד, קפאין יכול לגרום לכיווץ כלי הדם ולעלות את לחץ הדם ובכך להחמיר את הסימפטומים של הנגאובר. מאידך, הימנעות מקפה, אם נוהגים לשתות קפה, עלולה לגרום להופעת אחד הסימפטומים של גמילה מקפאין - כאב ראש. לכן, אם רוצים לשתות קפה בבוקר עם הנגאובר, רצוי לשתות כמות קטנה ולהמתין חצי שעה-שעה כדי לראות איך מרגישים.


סאונה – הרעיון "להזיע החוצה" את האלכוהול ורעלנים אחרים נשמע מעניין, אך לא רק שהוא אינו יעיל, אלא הוא אף יכול להזיק. החום הרב בסאונה עלול לגרום לשינויים בתפקוד כלי הדם ובזרימת הדם ולהחמיר את ההתייבשות. מדענים ממעבדות המחקר בהלסינקי, פינלנד, מזהירים שסאונה במצב של הנגאובר עלולה לגרום לנפילות בלחץ הדם ולהפרעות מסוכנות בקצב הלב.


הנגאובר

עד-לא-ידע, אבל דברו חלש. הנגאובר


מה עשוי לעבוד?


מים ומשקאות ספורט -  למרות שהמומחים אינם יודעים איך בדיוק נגרם הנגאובר, ברור שלהתייבשות שאלכוהול גורם יש תפקיד לא מבוטל. לכן, מומלץ להרבות בשתיית מים, מרקים צחים, מיצים או משקאות איזוטוניים המיועדים לספורטאים כדי להקל על ההתייבשות. וכמו כן, מאכלים מתוקים עשויים לסייע אם מרגישים רעידות בידיים.


תרופות - מתברר שתרופות להקלה על כאבים שנמכרות ללא מרשם רופא עשויות להפחית מעוצמת התחושות הלא נעימות של הנגאובר. בנוסף, אפשר לקחת סותר חומצה אם הצרבת לא עוברת לאחר אכילה.


פעילות גופנית -  אמנם פעילות גופנית עדינה תמיד עשויה לעזור להרגיש טוב יותר, אך לעיתים קשה להתאמן כשסובלים מהנגאובר. במקרה כזה, עדיף לנוח.


שינה -  אמנם לאלכוהול יש השפעה מרדימה, אך כשהשפעתו מתחילה לפוג כמה שעות מאוחר יותר, זה גורם להפרעות בשינה ולהתעוררות. מאחר שחוסר שינה בעצמו עלול לגרום להחמרת ההרגשה הכללית, עדיף לישון כמה שיותר ביום למחרת כדי לעזור לגוף להתאושש. 


פורומים תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
מכשיר אדים מרפאים קורל ארביב 18/02/2020 12:31
  • העם זה עוזר במקרים של הרעלת מתכות כבדות ויכמיקלים

  • + הוסף תגובה
הרעלת מתכות כבדות קורל ארביב 04/02/2020 12:44
  • הרעלה חריפה כימיקלים וכו' מה התוסף שאני צריכה לקחת והמינון אשמח לקבל פרטים

  • + הוסף תגובה
תוספי תזונה בהריון אורית 03/02/2020 23:06
  • שלום אני בהריון בשבוע 8. גניקולוג אמר לי לקחת חומצה פולית, ברזל, אומגה 3 ומולטי ויטמין להריון. רופא אחר, שגם תזונאי, המליץ לי לא לקחת מולטי ויטמין כיוון שיש שם ויטמינים שסותרים זה את זה וכן כי יש שם ויטמין a שאומרים שיכול לגרום לעיוורון לעובר. לכן הוא המליץ לי לקחת ויטמינים שונים בנפרד על פי הפירוט הבא: מנה 1- ברזל בבוקר על בטן ריקה מנה 2- חומצה פולית 5 מ''ג, אומגה 3, טאורין, ויטמינים- e,d,c. חומצה אלפא ליפואית, ליקופן. מנה 3- אבץ ומגנזיום בלי ויטמין A גורם לעיוורון של העובר אני מאוד מבולבלת עם המידע הזה, בין שני הרופאים. מה לעשות?? ואיך ניתן לברר מה נכון ומה כדאי? תודה

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!