כדאי שתדעו: 7 מזונות שאתם לא אוכלים נכון

חותכים תותים? מבשלים ברוקולי? כדאי שתדעו שאתם הורסים חלק ניכר מהוויטמינים והמינרלים שבהם. אז איך תוציאו מהם את המרב?

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 10/06/2015

אתם יודעים בדיוק איזה ויטמינים יש בכל פרי וירק, לכמה מנות של חלב הגוף שלכם זקוק כדי לקבל מספיק סידן ואיזה מזונות-על שווה לכם לאכול, אבל מה שאתם אולי לא יודעים הוא שהדרך שבה אתם צורכים מזונות מסויימים חשובה לא פחות. לפניכם 10 מזונות שרובינו צורכים בצורה לא נכונה - ולכן אנחנו לא מקבלים מהם את המקסימום מבחינה תזונתית.


1. זרעי פשתן

זרעי פשתן


זרעי הפשתן מכילים בתוכם שלל יתרונות בריאותיים: הם עשירים בסיבים, באומגה 3 והגרעין עצמו מכיל חלבון, ויטמינים, מינרלים, שומן איכותי, ליגנינים, פיטו-סטרולים ופיטו-אסטרוגנים. אבל כל היתרונות הללו למעשה "כלואים" בתוך הזרעים, כיוון שהגוף שלנו לא יודע לעכל את זרעי הפשתן כשהם שלמים.


קראו עוד: סופר-פוד: 5 מזונות על שאתם חייבים להכיר


אז איך נכון לאכול אותם? כשהם טחונים. חשוב לקנות אותם כשהם עדיין שלמים ולטחון אותם בבית, ממש לפני האכילה, במטחנת קפה או תבלינים.


2. ברוקולי

ברוקולי


ברוקולי הוא אחד הירקות הבריאים ביותר שיש. הוא עשיר מאוד בויטמין C, בכלורופילים, אנטיאוקסידנטים וכן בחומרים נוגדי סרטן. אבל אם אתם רוצים ליהנות מכל הטוב הזה, כדאי לכם להפסיק לבשל אותו. הבישול, כמו גם הטיגון, גורם לאובדן של כמעט כל הטוב שבברוקולי, וחבל.


אז איך נכון לאכול אותו? מאודה. האידוי שומר על הערכים התזונתיים של הברוקולי כמעט ללא פגע.


3. תותים

תותים


התותים הם אחד הפירות האהובים, גם על מבוגרים וגם על ילדים, והם גם בריאים ביותר. התותים מלאים בסיבים, אנטי-אוקסידנטים וויטמין C. אבל כדי שהגוף שלכם יזכה לכל אותם ערכים תזונתיים, אתם צריכים להימנע מלחתוך את התותים עד כמה שניתן. הסיבה: הם רגישים לאור ולחמצן, בעיקר כשמדובר בויטמין C. לכן, כאשר חותכים את התותים חושפים יותר תאים להרס.


קראו עוד: 6 ויטמינים שחסרים לכם - ואתם בכלל לא יודעים


אז איך נכון לאכול אותם? אם אתם יכולים, הימנעו מלחתוך את התותים. אבל אם העובדה שאתם חותכים אותם היא זו שגורמת לכם לאכול אותם - עדיף שתבחרו באופציה השנייה. היתרונות שלהם לגופכם עדיין יהיו רבים.


4. שום

שום


אליצין, החומר שנותן לשום את ריחו וחריפותו, הוא גם נוגד סרטן. כדאי שתדעו שבניגוד לויטמין C, האליצין דווקא אוהב את החשיפה לאוויר, אשר גורמת לו להתחיל ו"לפעול".


אז איך נכון לאכול אותו? מומלץ לקצוץ את השום 10 דקות לפני שאתם מכניסים אותו לתבשיל, ופשוט לתת לו "לעמוד". בדרך זו אתם גורמים לאליצין להתחיל ולפעול, ונהנים מיתרונו הבריאותי הבולט ביותר של השום.


5. דגנים מלאים ושעועית

שעועית


דגנים מלאים ושעועית יבשה מכילים תרכובות של אנטיאוקסידנטים הנקראות פיטאטים. תרכובות אלו יכולות לעטוף ויטמינים ומינרלים במזון ולמנוע מהן להיספג בגוף.


קראו עוד: 6 מזונות שיהפכו אתכם לשמחים יותר


אז איך נכון לאכול אותן? כאשר אתם אוכלים דגנים מלאים שמכילים את ה"עטיפה" (כלומר את הסובין) כמו בפריקי, למשל, או שעועית יבשה מומלץ להשרות אותן במים למשך הלילה. בדרך זו אנחנו עוזרים לפיטאטים להשתחרר. אגב, אותה השרייה גם מקלה על העיכול של מזונות אלו, ועוזרת לגוף לספוג כמות גדולה יותר של ברזל ואבץ.


6. יוגורט

יוגורט


מכירים את הנוזל הלבן שקוף שנמצא על היוגורט? אם אתם שופכים אותו לכיור, כדאי שתדעו שיחד איתו אתם שופכים הרבה מאוד ערכים תזונתיים. אותו נוזל מכיל חלבון, ויטמין B12, סידן וזרחן.


אז איך נכון לאכול אותו? פשוט ערבבו את הנוזל לתוך היוגורט. אם תעשו זאת תחזירו לתוכו את כל אותם ויטמינים ומינרליים.


7. עגבניות

עגבניות


עגבניות מכניסות הרבה מאוד טעם לסלט או לכריך, אבל אם אתם רוצים ליהנות מהכמות הגדולה ביותר של ליקופן, אותו נוגד חמצון חשוב הידוע כמי שלוחם ברדיקלים החופשיים ומפחית את הסיכון לסרטן, כדאי שתעברו לצורך יותר עגבניות מבושלות.


אז איך נכון לאכול אותן? כאמור, כמות הליקופן גדלה כאשר מבשלים את העגבניות. ניתן גם לעשות עגבניות מיובשות ולאכול אותן לאחר אפייה ב-100 מעלות, שגם היא מגבירה את כמות הליקופן.



פורום תזונה ותוספי תזונה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • חרדה חברתית ודכאון
  • אני
  • 13/05/2019 20:04
  • שלום ד"ר. סובלת מחרדה חברתית. בעבר טופלתי באסטו שהוחלף לויפאקס ובגלל תופעות הלוואי הרבות הופסק טיפול בהדרגה. כעת נוטלת אדווגנדה של אלטמן, קומפלקס ויטמין b של סולגאר ומעונינת להוסיף ברנמי-גוטוקולה של אינדיה אורגניק. האם השילוב מתאים והאם יש סיכוי שהחרדות ובפרט הסימפטומים המלווים את החרדה החברתית (דופק מהיר, רעד בדיבור והסמקה) יחלפו, או שאני צריכה להשלים עם המצב ? האם יש המלצה לשילוב אחר יעיל? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תוסף תזונה עם פריזמה
  • יעלי
  • 04/05/2019 10:22
  • שומן על הכבד
  • סארה
  • 29/04/2019 21:10
  • שלום יש לי שומן על הכבד שלי והמשקל שלי 88 הרופא שלי אמר שצריך לעשות דייט ואני אישית לא אוהבת ללכת לדיטנית .התחלתי לעשות אבל רציתי לקחת תוספות כמו: אומגה 3,שן הארי,גידול מצוי,פרוביוטיקה, אצות ים glutathione reductase selenium NAC השאלה שלי איך אפשר לסדר את כל אלה באופן שאף אחד לא ישפיע על השני וגם באופן כזה שאני לא אפגע מכל אלה? אני רוצה להיות בריאה כמה שיותר מהר ובשביל זה אני חייבת לקחת את התוספות האלה. יש לי אלרגיה g6pd.אשמח מאוד לתשובה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ