כדאי שתדעו: 7 מזונות שאתם לא אוכלים נכון

חותכים תותים? מבשלים ברוקולי? כדאי שתדעו שאתם הורסים חלק ניכר מהוויטמינים והמינרלים שבהם. אז איך תוציאו מהם את המרב?
כתבה פרסומית כתבת חסות


אתם יודעים בדיוק איזה ויטמינים יש בכל פרי וירק, לכמה מנות של חלב הגוף שלכם זקוק כדי לקבל מספיק סידן ואיזה מזונות-על שווה לכם לאכול, אבל מה שאתם אולי לא יודעים הוא שהדרך שבה אתם צורכים מזונות מסויימים חשובה לא פחות. לפניכם 10 מזונות שרובינו צורכים בצורה לא נכונה - ולכן אנחנו לא מקבלים מהם את המקסימום מבחינה תזונתית.


1. זרעי פשתן

זרעי פשתן


זרעי הפשתן מכילים בתוכם שלל יתרונות בריאותיים: הם עשירים בסיבים, באומגה 3 והגרעין עצמו מכיל חלבון, ויטמינים, מינרלים, שומן איכותי, ליגנינים, פיטו-סטרולים ופיטו-אסטרוגנים. אבל כל היתרונות הללו למעשה "כלואים" בתוך הזרעים, כיוון שהגוף שלנו לא יודע לעכל את זרעי הפשתן כשהם שלמים.


קראו עוד: סופר-פוד: 5 מזונות על שאתם חייבים להכיר


אז איך נכון לאכול אותם? כשהם טחונים. חשוב לקנות אותם כשהם עדיין שלמים ולטחון אותם בבית, ממש לפני האכילה, במטחנת קפה או תבלינים.


2. ברוקולי

ברוקולי


ברוקולי הוא אחד הירקות הבריאים ביותר שיש. הוא עשיר מאוד בויטמין C, בכלורופילים, אנטיאוקסידנטים וכן בחומרים נוגדי סרטן. אבל אם אתם רוצים ליהנות מכל הטוב הזה, כדאי לכם להפסיק לבשל אותו. הבישול, כמו גם הטיגון, גורם לאובדן של כמעט כל הטוב שבברוקולי, וחבל.


אז איך נכון לאכול אותו? מאודה. האידוי שומר על הערכים התזונתיים של הברוקולי כמעט ללא פגע.


3. תותים

תותים


התותים הם אחד הפירות האהובים, גם על מבוגרים וגם על ילדים, והם גם בריאים ביותר. התותים מלאים בסיבים, אנטי-אוקסידנטים וויטמין C. אבל כדי שהגוף שלכם יזכה לכל אותם ערכים תזונתיים, אתם צריכים להימנע מלחתוך את התותים עד כמה שניתן. הסיבה: הם רגישים לאור ולחמצן, בעיקר כשמדובר בויטמין C. לכן, כאשר חותכים את התותים חושפים יותר תאים להרס.


קראו עוד: 6 ויטמינים שחסרים לכם - ואתם בכלל לא יודעים


אז איך נכון לאכול אותם? אם אתם יכולים, הימנעו מלחתוך את התותים. אבל אם העובדה שאתם חותכים אותם היא זו שגורמת לכם לאכול אותם - עדיף שתבחרו באופציה השנייה. היתרונות שלהם לגופכם עדיין יהיו רבים.


4. שום

שום


אליצין, החומר שנותן לשום את ריחו וחריפותו, הוא גם נוגד סרטן. כדאי שתדעו שבניגוד לויטמין C, האליצין דווקא אוהב את החשיפה לאוויר, אשר גורמת לו להתחיל ו"לפעול".


אז איך נכון לאכול אותו? מומלץ לקצוץ את השום 10 דקות לפני שאתם מכניסים אותו לתבשיל, ופשוט לתת לו "לעמוד". בדרך זו אתם גורמים לאליצין להתחיל ולפעול, ונהנים מיתרונו הבריאותי הבולט ביותר של השום.


5. דגנים מלאים ושעועית

שעועית


דגנים מלאים ושעועית יבשה מכילים תרכובות של אנטיאוקסידנטים הנקראות פיטאטים. תרכובות אלו יכולות לעטוף ויטמינים ומינרלים במזון ולמנוע מהן להיספג בגוף.


קראו עוד: 6 מזונות שיהפכו אתכם לשמחים יותר


אז איך נכון לאכול אותן? כאשר אתם אוכלים דגנים מלאים שמכילים את ה"עטיפה" (כלומר את הסובין) כמו בפריקי, למשל, או שעועית יבשה מומלץ להשרות אותן במים למשך הלילה. בדרך זו אנחנו עוזרים לפיטאטים להשתחרר. אגב, אותה השרייה גם מקלה על העיכול של מזונות אלו, ועוזרת לגוף לספוג כמות גדולה יותר של ברזל ואבץ.


6. יוגורט

יוגורט


מכירים את הנוזל הלבן שקוף שנמצא על היוגורט? אם אתם שופכים אותו לכיור, כדאי שתדעו שיחד איתו אתם שופכים הרבה מאוד ערכים תזונתיים. אותו נוזל מכיל חלבון, ויטמין B12, סידן וזרחן.


אז איך נכון לאכול אותו? פשוט ערבבו את הנוזל לתוך היוגורט. אם תעשו זאת תחזירו לתוכו את כל אותם ויטמינים ומינרליים.


7. עגבניות

עגבניות


עגבניות מכניסות הרבה מאוד טעם לסלט או לכריך, אבל אם אתם רוצים ליהנות מהכמות הגדולה ביותר של ליקופן, אותו נוגד חמצון חשוב הידוע כמי שלוחם ברדיקלים החופשיים ומפחית את הסיכון לסרטן, כדאי שתעברו לצורך יותר עגבניות מבושלות.


אז איך נכון לאכול אותן? כאמור, כמות הליקופן גדלה כאשר מבשלים את העגבניות. ניתן גם לעשות עגבניות מיובשות ולאכול אותן לאחר אפייה ב-100 מעלות, שגם היא מגבירה את כמות הליקופן.



פורומים תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
טיטניום דיאוקסיד E-171 מעורר התקף IBS אצלי טיטניום 09/07/2017 17:19
  • Titanium dioxide nanoparticle ingestion alters nutrient absorption in an in vitro model of the small intestine- this paper was published recently – GUO et al., 2017 NanoImpact 5 (2017) 70–82 I discovered that when I digest E-171 I develop severe gut irritation and it initiates severe IBS symptoms (IBS attack) which include severe cramps, bloating and trouble in coordinate peristaltic movements. How I discovered it? I suffer from IBS mixed symptoms (mostly C) for more many years, tried to discover what is the trigger- I was negative for lactose/fructose intolerance, negative for serology of celiac disease, no SIBO; no intestinal parasites. FODMAP diet that help me manage the symptoms but was limited in effects. Tried a lot of elimination diets- the only thing that was consistent is that I cannot consume red hot chili peppers I recently used a medication and supplement for my hair and nails that caused me (both)severe tummy ache and triggered symptoms. When I tried a generic medication which has the same active ingredient but different inactive substances - that did not contain E-171 I did not experienced this symptoms. I than started to look at supplements and medications which triggered my IBS in the past – for some I even did re-challenge to be sure that it is indeed the medication/supplement, guess what? All contain E-171 while alternative medication/supplements which have the same active ingredient without E-171 did not trigger IBS. As I said - I was negative for lactose/fructose intolerance, negative for serology of celiac disease, no SIBO; I had skin rash - reaction in the past for hand watch that was made out of metal and I did not remember which kind since it was more than twenty years ago. E-171 - White in color, Titanium dioxide is extracted from the naturally occurring mineral Ilmenite, (named after the Ilmen Mountains in Russia), an iron-black, heavy, metallic oxide mineral, composed of iron and titanium oxide. Thought not to be easily absorbed, although detectable amounts can be found in the blood, brain and glands with the highest concentrations being in the lymph nodes and lungs, it is excreted from the body with urine. Can be found in tablets and capsules, cottage and Mozzarella cheeses, horseradish cream and sauces, lemon curd, toothpaste, and white paint, also in sweets where it is often used to provide a barrier between different colors. Used to increase opacity in some sauces.

  • + הוסף תגובה
ועכשיו בעברית טיטניום 09/07/2017 17:20
  • הי חברים, אני מפיצה את התגלית האחרונה שלי בעניין גם בדפים באנגלית- בקיצור החומר טיטניום דיאוקסיד הידוע בשם- E171 שמשמש בתעשיית המזון והתרופות להלבנה מגרה אצלי התקף חמור של המעי - כל המהלך של איך גיליתי זאת מתואר בקטע באנגלית עמכם הסליחה, רק אומר שניסיתי הכל כולל דיאטת פודמאפ, הימנעות מגלוטן בדיקות לרגישויות, בעיית עיכול לקטוז פרוקטוז, סרולוגיה לצליאק, SIBO גסטרוסקופיות שליליות בקיצור הסיוט הרגיל הכל יצא תקין, כולל נוגדנים עצמיים- תקין. בדקו אם זה גם הטריגר או אחת מהסיבות לטריגר אצלכם. אם אתם לוקחים באופן קבוע תוסף תזונה או תרופה המכילה את החומר הזה שהוא לא חומר פעיל בתרופה אפשר לנסות לעבור לגנריקה שלא מכילה אותו ולראות אם יש שיפור כפי שהיה אצלי. בהשכלתי דוקטור לפרמקולוגיה, אם זה יביא מזור אפילו לנפש אחת זה מאוד ישמח אותי. לאחרונה ממש גם התפרסם מאמר שבמודל שאינו בחיה של מעי דק זה גרם להשטחת פני השטח באופן שידוע שגורם לבעיות ספיגה וקורה כתוצאה מדלקת

  • + הוסף תגובה
טיטניום דיאוקסיד רינה אבידור 12/10/2018 10:23
  • גם אני קבלתי כאבי בטן עם התכווצויות חזקות אחרי לקיחת כדור של מולטי ויטמין B ופרוביוטיקה שהכילו טיטניום דיאוקסיד.

  • + הוסף תגובה
דחוף יוסי 13/07/2020 18:40
  • אני שבועיים עם שלשולים ויעשו שם לב שיש במשחת שיניים את החומר הזה

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
תוסף התזונה היחידי שבאמת חובה לספיגת סידן דודו 09/07/2020 17:40
  • תוסף התזונה היחידי שבאמת חובה https://inulin.tevalife.com/l71/

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה
ערבוב תוספי תזונה עומר 26/03/2020 20:27
  • שלום, האם אני יכולה לקחת תלתן אדום, חילבה וסו פלרמטו ביחד? האם הם יכולים לגום לתופעות לוואי למרות שאף אחד לבדו לא? תודה מראש

  • + הוסף תגובה
תוסף התזונה היחידי שבאמת חובה דודו 09/07/2020 17:39
  • תוסף התזונה היחידי שבאמת חובה https://inulin.tevalife.com/l71/

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!