דלג לתוכן

איך לשמור על תזונה בריאה בחגים?

החודש הקרוב טומן בחובו ארוחות ערב חג, ארוחות חג וגם "סתם" ארוחות סוף שבוע, פיקניקים, מפגשים עם חברים סביב אוכל וארוחות משפחתיות.
לאור שפע הארוחות האלו משימת האכילה המאוזנת ושמירה על המשקל קשה ביותר, אך אפשרית! אז איך עושים זאת?

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 07/09/2010 תאריך עדכון: 24/11/2020
2 דקות קריאה

החודש הקרוב טומן בחובו ארוחות ערב חג, ארוחות חג וגם "סתם" ארוחות סוף שבוע, פיקניקים, מפגשים עם חברים סביב אוכל וארוחות משפחתיות.

לאור שפע הארוחות האלו משימת האכילה המאוזנת ושמירה על המשקל קשה ביותר, אך אפשרית! אז איך עושים זאת?


בערבי החג
•    אוכלים במשך היום: המחשבה לא לאכול במשך היום על-מנת "לשמור קלוריות" לערב מתגלה כטעות
     כשמגיעים מורעבים לארוחת החג ולא שולטים באכילה.
     ארוחת בוקר של כריך או דגני בוקר עם חלב וארוחת צהריים של סלט עשיר או כריך גדול, "יעלו" מעט קלוריות
     ויתרמו לתחושת השובע.

•    אוכלים משהו קטן לפני:  כשעה-שעתיים לפני ארוחת החג מומלץ לאכול ארוחת ביניים קטנה כגון פרי או חטיף
     גרנולה.
     כמו הארוחות במהלך היום, גם מטרתה של ארוחה זו היא למנוע מאתנו התנפלות על האוכל בארוחת החג.
     בארוחות החג

•    שותים רק מים: שמרו את הקלוריות למאכלים האהובים עליכם ואל תבזבזו אותם על שתיית מיצים ומשקאות  
      קלים. כוס מיץ או משקה קל מכילה כ-90 קלוריות.

•    מסדרים "צלחת טעימות": ערכו לעצמכם צלחת אחת (ללא מילוי חוזר), הכוללת מנות קטנות של "טעימות"
     מהמאכלים האהובים עליכם. באופן זה לא תרגישו מקופחים מכך שלא טעמתם ובנוסף לא תגזימו בכמויות
     האוכל.

•    עוזרים בהגשה ובפינוי: הישיבה הממושכת סביב שולחן האוכל גורמת לנו להמשיך ולאכול למרות שאנחנו כבר
     מזמן לא רעבים.
     קימה מהשולחן לצורך הגשה ופינוי מרחיקה מאתנו את הפיתויים.

במהלך החג
•    מנצלים את הזמן לפעילות ספורטיבית: התירוץ "אין לי זמן" לא תקף במהלך חופשת החגים.
      את הזמן הפנוי מומלץ לנצל לטיולים, הליכות, שחיה או חדר כושר.

•    מתכננים מראש: ביציאה מהבית לפיקניק או טיול הצטיידו בכריכים, ירקות פירות וכמובן מים.
      אל תתפסו לא מוכנים ורעבים כי אז מתפתים בקלות למזון מהיר ושמן.

•    לא מקזזים: המחשבה "אני אוכל עכשיו מה שבא לי ואח"כ אקזז", היא מחשבה מזיקה.
      עושים חשבון, שולטים על כמויות גם במהלך החג. כך לא נצטער בתום החג.

•    צלחת אישית: במפגשים המשפחתיים והחברתיים עורכים צלחת אישית.
      אכילה מכלי ההגשה המרכזיים גורמת לנו לחוסר תשומת לב לכמויות הנאכלות.

•    מתחילים שנה בריאה: מתחילים את השנה החדשה עם אכילה מתוכננת מאוזנת,  תורמים לעצמנו הרגשה  
      נהדרת ובריאות!
מאת: נטע מלחי, דיאטנית קלינית B.Sc . מתמחה בתזונת נשים, פריון, הריון ולאחר לידה

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר ניזאר חוראני
ד"ר ניזאר חוראני נוירולוגיה
ד"ר רונית פרילינג
ד"ר רונית פרילינג עיניים
 תדרים המרכז לשמיעה
תדרים המרכז לשמיעה אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו