אמבריולוגיה (embryology)
נושאים מרכזיים
רופאים בתחום

פרופ' יעקב לברון יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5 ( 5 חוות דעת )
"הייתי לפני שנים אצל פרופ לברון, רופא משכמו ומעלה ובזכותו בגיל 47 ו 48 ילדתי את ילדי מביציות שלי. הפרופסור מקצועי, ישר אמין מאוד, איש ורופא מדהים. כל החויה בזכות פרופ לברון הייתה מעולה. אני מודה לו על טיפול מסור והכי טוב שהרפואה מכירה. עו"ד סיגלית ישעיהו"

ד"ר אמיר וינטראוב פריון האישה
4.8 ( 38 חוות דעת )
"אנחנו לא יודעים איך להודות לד״ר וינטראוב. נפלה בחלקו זכות להיות שליח כל כך משמעותי ובחלקנו הזכות להכיר אותו ולהיות מטופלים אצלו. תודה ענקית על המקצועיות, הסבלנות וידי הזהב"
שאלות מתוך פורום הפלה, הפסקת הריון
בניהול ד"ר אהוד רז
גרידה שבוע 11 רירית דקה נועם 25/03/2026 | 13:01היי ד"ר ב23.2 גרידה בשבוע 11 , הכתמות חומות/וורודות בהירות רק בניגוב מאז ועד היום. ביוץ שבועיים לאחר הגרידה, 3 שבועות לאחר הגרידה- רחם ריק ללא שאריות הריון עם רירית 3 ממ. אתמול בדיקה us נוספת לגבי עובי רירית, עדיין 3 ממ. נאמר שגם היה ביוץ. ככל הנראה התחילה ווסת היום אבל מאוד עדינה ורק בניגוב , הכתמות קצת יותר חזקות באדום אך לא מגיעות ממש לפד. שאלתי- האם יכול להיות שהרירית נהרסה עפ הנל? כאשר במשך 4 שבועות היא עומדת על 3 מ"מ. האם ידועים לך מקרים בהם רירית הייתה דקה מאוד לאחר גרידה לאורך תקופה ואז השתקמה? מאוד בלחץ ומפחדת שהרירית לא תשתקםהוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה ד"ר אהוד רז 29/03/2026 | 14:09שלום רב, מוקדם מאד להסיק מסקנות כלשהן. בכל מקרה יש להמשיך במעקב של הרופא והוא ידע מה לעשות. החרדות המיותרות לא עוזרות וקרוב לודאי שאין שום בעיה.הוסף תגובה
סיכונים בהפסקת הריון תמר 29/03/2026 | 11:11היי, תוכל להסביר מהם הסיכונים והסיבוכים הקיימים בביצוע פעולה להפסקת היריון? תודההוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה ד"ר אהוד רז 29/03/2026 | 11:27שלום רב, התשובה הקצרה היא שהסיכון בפעולה נמוך מאד. התשובה המעט יותר ארוכה היא שלעיתים נדירות יתכן, דימום, זיהום, חומר שנשאר ברחם או פגיעה ברחם בעת הפעולה. גם אם מתרחש סיבוך, לעיתים עוד יותר נדירות יש לו משמעות לטווח ארוך מבחינת בריאות או פוריות.הוסף תגובה
אחרי הפסקת הריון תרופתית קארין נ. 24/03/2026 | 14:34מה צפוי בימים שלאחר הפסקת היריון תרופתית?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה ד"ר אהוד רז 24/03/2026 | 14:57שלום רב, בניגוד לפעולה שיש לה זמן מוגדר וקצר, הפסקת הריון תרופתית נמשכת ימים ואף יותר וניתן להגדיר ש״הסתיימה״ רק כשעושים אולטרסאונד ביקורת שבו רואים שהרחם ריק. בשלב זה כבר הכל ״רגיל״…הוסף תגובה
הפסקת הריון תרופתית אריאל ב. 22/03/2026 | 10:37שלום רב, תוכל להסביר מהם היתרונות והחסרונות של הפסקת היריון תרופתית? תודההוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה ד"ר אהוד רז 22/03/2026 | 11:12היתרון היחידי הוא הימנעות מפעולה והרדמה. מנגד קיימים חסרונות רבים: הטיפול מסורבל (צריך לבוא פעמיים כי יש שתי תרופות בהפרש יומיים), כרוך בכאבים, דימום ואי נוחות, תהליך ההפלה מתרחש שלא תחת השגחה רפואית ונמשך כמה ימים (לפחות), צריך להמתין שבועיים לבדיקת אולטראסאונד שתאשר ש״הכל יצא״ וההצלחה היא רק ב 90-95% מהמקרים. לא ניתן להתחיל באמצעי מניעה בחודש שאחרי הטיפול.הוסף תגובה
אחרי הפסקת הריון מריה 19/03/2026 | 09:37האם ניתן להשתמש באמצעי מניעה מיד לאחר הפסקת היריון?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה ד"ר אהוד רז 19/03/2026 | 10:53תודה על השאלה. כאן טמון הבדל משמעותי בין פעולה לבין טיפול תרופתי. אחרי פעולה ניתן להתחיל מידית באמצעי מניעה (כגון גלולות) ולהיות מוגנת מידית. לחילופין, ניתן ומומלץ להתקין התקן תוך רחמי בעת הפעולה. מנגד, בטיפול תרופתי יש להמתין מספר שבועות לסיום התרוקנות הרחם ורק אז ניתן להתחיל באמצעי מניעה.הוסף תגובה






