במידה ומדובר בהיסטרוסקופיה אבחנתית עוד באותו היום או יום למחרת עם המלצה להמנע מקיום יחסי מין למספר ימים.
במידה ומדובר בהיסטרוסקופיה ניתוחית פרק הזמן מתארך מעט ועדיף להמנע מכניסה לים/ בריכה. אין מניעה מכל פעילות גופנית אחרת במידה ואת חשה בטוב ואין דמם לדמי משמעותי שמפריע לפעילות שכזו.
שלום. לרוב היסטרוסקופיה ניתוחית נעשית באשפוז יום וכמה שעות אחרי הפעולה יתן להתשחרר הביתה. ייתכנו מעט כאבים באותו היום שחולפים תחת משככי כאבים והפרשה דמית למשל מספר ימים אך כעבור 3-5 ימים ניתן לחזור לשגרה מלאה
בלפרוסקופיה להוצאת ציסטה, הניתוח מבוצע בחלל הבטן ואין קשקר לחלל הרחם או לנרתיק. אין בכך להעיד על הידבקויות, ממליץ להגיע לביקורת ולברר את כל השאלות הקיימות. בהצלחה.
שלום לך,
אני בת 57, ללא מחזור כבר 7 שנים.
בעברי סבלתי מפוליפים ברחם ובצוואר הרחם.
מחזורים קשים מאד ככל הנראה על רקע אנדומטריוזיס.
עברתי היסטרוסקופיה ניתוחית לפני כ-10 שנים שבה הוצא פוליפ ולאחר מכן עברתי גרידה.
לצערי הפוליפים ממשיכים לצמוח למרות שאין לי מחזור.
כעת נמצא ב-u.s פוליפ בגודל 3.3 ס"מ על 1.5 ס"מ.
הרופאה התלבטה אם לשלוח אותי לבצע היסטרוסקופיה.
ואמרה לי במידה ויחל יהיה דימום לבוא מיידית.
וביקשה שאחזור לאחר 1/2 שנה לשם מעקב.
השאלה שלי אם לא כדאי להוציא את הפוליפ?
והאם הסיכוי להפוך לסרטני גבוה בשל הגודל?
אשמח לחוו"ד
תודה
רותי
בהיסטוסקופיה אבחנתית התגלה פוליפ בדופן קדמית 10 מ"מ. ההיסטוסקופיה הניתוחית בהרדמה יוצאת על יום 16 למחזור. האם זה יכול לעשות נזק לרירית אם מנתחים כשהרירית עבה?
תודה