אוורת צפק (pneumoperitoneum)
נושאים מרכזיים
טיפולים וניתוחים קשורים
-
לפרוסקופיה
מונחים קשורים
-
דימום
-
אידיוסינקרטיה
-
רפורמת הקנאביס
-
הטריה
-
אבנית קיבה
רופאים בתחום

ד"ר מרקוס יעקובוביץ גסטרואנטרולוגיה
4.9 ( 16 חוות דעת )
"אני מגיעה מלוד לראשון לדוקטור מרקוס יעקובובויץ יחס אנושי מעולה מבחינה מקצועית אין ספק שמדובר ברופא מקצועי ביותר מפרט ומסביר ונותן מענה על הצד הטוב והנעים ביותר שחוויתי מרופאים ממליצה!!!"

פרופ' יעקב אבלין פנימית
מנהל מחלקה פנימית ח', מייסד ומנהל לשעבר של המרפאה לפיברומיאלגיה במסגרת המכון הראומטולוגי בבית חולים איכילוב
ד"ר פהמי שיבלי גסטרואנטרולוגיה
מנהל שירות נוירוגסטרואנטרולוגיה במכון הגסטרו' במרכז הרפואי העמק, עפולה, מומחה בגסטרו' ומחלות כבד, רופא בכיר במכון הגסטרואנטרולוגי במרכז הרפואי העמק
שאלות מתוך פורום כירורגית כלי דם
בניהול ד"ר אסף לבנון
איזה רופא לטפל בבעיה הרפואית? דואבת 30/05/2026 | 13:54בת 40 פלוס ללא לידות ובצקות וכלי דם בעבר או במש]חה(ממה שידוע). לפני כשנתיים החלה בצקת(כנראה על חוסר חלבון נאמר לי) וכלי דם שבורים(מה זה באמת אומר?).. נעשה דופלר היה תקין. בכול מקרה מאז הסתדר החלבון והבצקת הפכה לבצקת שומנתית-גרוע יותר(ראו מאוד בבירור באולטראסונד) כלי הדם עדין בולטים וכואבים.יחד עם כול האזור שראו שיש בצקת שומנתית(לימפאדמה שמה לדעתי). כעת ,הרופא כלי דם שלח אותם לאולטרסונד עורקים וורידים(כמה זה כואב?מימלא בקושי יכולה להתגלח אפילו) אך מצד שני רופא פלסטיקאי המליץ על ניתוח שאיבת שומן שעוזר מסתבר לעיתים.ושלח אותי למומחה שיבדוק אותי ויקבע סופית. תוכל לעשת לי מעט סדר ואיזה גורם טיפולי אמור לטפל בי לאור מה שתארתי? והאם לעשות את בדיקות שרופא הכלי דם שלח אותי? לציין שאמר שלדעתו"זה לא הגיוני שכואב לך כול כך".הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה איזה רופא לטפל בבעיה הרפואית? ד"ר אסף לבנון 14/06/2026 | 11:40שלום לך דואבת (שם מקורי) לגבי שאלותייך: א. איני מכיר את המונח "כלי דם שבורים" ב. הרקע לבצקת אינו חוסר בחלבון כנראה אם הוא כעת נורמלי ועדיין יש בצקות ג. הברור לבצקות ברגליים הוא ברור נרחב שכן יש הרבה סיבות היכולות להביא לכך ועל רופא המשפחה להחליט על היקף הברור בהתאם לבדיקתו. הברור המקיף כולל בדיקות דם ושתן, בדיקת תפקוד בלוטת תריס, הערכה לבבית לקיום אי ספיקת לב וככל הנראה יש עוד כמה שאיני זוכר כעת. אם הכל תקין ניתן להניח שהפרעת הניקוז היא על רקע ורידי או לימפטי ואם דופלקס ורידי רגליים של מערכת שטחית ועמוקה - תקין אז נשארים רק עם לימפאדמה אשר יכולה להיות ראשונית או משנית להפרעת בניקוז הלימפטי ולצורך שלילת אפשרות כזו יש להבדק ע"י גניקולוג ולשקול ביצוע CT בטן. אם גם ברור זה תקין ניתן להתחיל טיפול פיזיוטרפי הנקרא עיסוי לימפטי המשלב חבישות אלסטיות ועיסוי העוזר לניקוז הרגליים- לצערי המצב הזה עשוי להיות כרוני ומצריך טיפול בהתאם. יש גם ניתוחים ללימפאדמה אך הייתי מתחיל עם טיפול שמרני. מקווה שעזרתי ולא הלחצתי, בהצלחה.הוסף תגובה
נטילת אספירין 75 ופלביקס75 שרה 27/05/2026 | 12:43היי, עקב היצרות עורק צווארי עד כ 70% , ללא תסמינים עם מדדי כולסטרול תקינים. נאמר לי לקחת באופן קבוע אספירין 75 ופלביקיס75 . כפעולת מנע .האם זה תקין, והאם יהיו לכך השלכות בעתיד? מפני שמבינה שפלאביקיס תרופה זמנית.הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה נטילת אספירין 75 ופלביקס75 ד"ר אסף לבנון 14/06/2026 | 11:29שלום רב וסליחה על העיכוב במענה, אם מדובר בהצרות אסימפטומטית אזי טיפול באספירין מספיק ואין אינדיקציה לטפול כפול קרי - תוספת פלויקס, יש להיות במעקב אצל כירורג כלי דם ולבצע בדיקה חוזרת כל חצי שנה עד שנה בהתאם לקצב התקדמות המחלה ולשיקול כירורג כלי הדם מטפל.הוסף תגובה
חסימה בקרוטיס מור 07/05/2026 | 13:50שלום רב יש לי חסימה בקרוטיס עם זרימה מינימלית . אני מטופלת בקומודין אספירין וכדורים לכולסטרול. רציתי לדעת האם אני יכולה לקבל טיפולי שיאצו .מסג'שוודי או רפלקסולוגיה ? מה ביניהם אם בכלל מתאים למצב ולא מסוכן אודה לתשובתךהוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה חסימה בקרוטיס ד"ר אסף לבנון 08/05/2026 | 16:01שלום מור לא הבנתי אם את שואלת על אחד מהטיפולים שתיארת כטיפול להצרות הקשה אשר אותה ציינת או על ביצוע טיפול בנוכחות הבעייה לעיל. אני מניח שהאפשרות השנייה היא הנכונה- אני ממליץ לא לעשות שום פעולה הכרוכה בעיסוי הצוואר.הוסף תגובה
חסימה בקרוטיסמור 10/05/2026 | 08:38תודה על תשובתך . כן התכוונתי שהאם במצבי עם חסימה בקרוטיס אני יכולה לקבל טיפול שיאצו או מסג' שוודי עדין . אני מבינה מתשובתך שאני יכולה לקבל טיפולים מסוג זה אך לא באיזור הצוואר. תודה רבההוסף תגובה
קריש דם ברגל ארבל 20/04/2026 | 19:49לפני יותר מחודש הבחנתי בסימן סגול על שוק רגל שמאל, באמצע השוק מקדימה איפה שהעור קרוב לעצם. חשבתי שמדובר בהמטומה ולא חשבתי על זה יותר, למרות שלא בדיוק זכרתי אם קיבלתי מכה חזקה באזור. עם הזמן, נראה שהאזור התבהר קצת. בימים האחרונים, כשבחנתי יותר טוב את האזור כי הסימן לא עבר, הבחנתי שהסימן הפך לכחול ואפור בהיר ומתחתיו גוש נפוח בקוטר של ס"מ בערך, אולי טיפה יותר במישוש. הגוש מורגש רק במישוש, לא נראה בעין. כשבחנתי טוב יותר את המקום, זה נראה שהסימן והגוש הם ממש על תוואי של וריד יחסית ארוך ברגל. הוריד נראה לעין, אך לא בולט במישוש, חוץ מהסימן והגוש. כשנוגעים במקום הוא לא חם או אדום אך רגיש במישוש ויש תחושה לוחצת במקום בזמן שינוי תנוחה של הרגל. הסיפור מתאים לקריש דם בוריד? יש מה לעשות יותר מחודש אחרי? מה הבירור הרפואי במקרה כזה ומה הדחיפות? מה יכול לגרום להיווצרות קריש אם לא הייתה ידועה בעית ורידים קודמת?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה קריש דם ברגל ד"ר אסף לבנון 28/04/2026 | 21:46שלום ארבל, שאלתך מורכבת מדי בכדי לענות בצורה נאותה ללא בדיקה שלך. מציע לך לבצע דופלקס ורידי רגליים מערכת שטחית ועמוקה ולהגיע עם ממצאי הבדיקה לבדיקת כירורג כלי דם באזור מגורייך. אם אתה רוצה להגיע אליי אשמח לעזור, כתוב לי ואנחה אותך איך קובעים תור.הוסף תגובה
זריקת קלקסן אור 19/04/2026 | 19:39אני בהריון שבוע 12+3, יש לי נפיחות בבטן משני צידי הטבור, ולקחתי זריקה של קלקסן מעל הנפיחות הזו. האם זה מחליש את ספיגת התרופה?הוסף תגובה
פתח בחלון חדש
תשובת מומחה זריקת קלקסן ד"ר אסף לבנון 28/04/2026 | 21:43שלום אורי צר לי אך איני יודע לענות על שאלתך וגם לא ברור לי מה היא הנפיחות המדוברת . כדי לבדוק את יעילות הזריקה יש בדיקת דם שאינה מתבצעת באופן רוטיני. אני מציע לפנות למרפאה המטולוגיה לצורך המשך ברור. בהצלחההוסף תגובה





