שאלה - טיפול הורמונלי חלופי בנוכחות סרטן שד במשפחה

השאלה:
אני בת 50. עד לפני 3 שנים קיבלתי הורמונים לאחר הוצאת רחם ושחלות. הפסקתי לקחת הורמונים עקב גילוי סרטן שד אצל אחותי. מאז שהפסקתי לקחת הורמונים יש לי הזעה מזיעה מוגברת בפנים, כולל בעת ישיבה בחדר ממוזג ללא פעילות גופנית. תוך כדי שינה זה מופיע בגלים, בלי




תשובה:


מחקרים רבים מראים שטיפול הורמונלי חלופי אינו מעלה את הסיכון לסרטן השד בקרב נשים בעשר השנים הראשונות לנטילתו. אבל מכיוון שישנו קשר בין אסטרוגן לבין סרטן השד, משתדלים להימנע משימוש בהורמונים בקרב נשים שחלו בעבר בסרטן השד.

לגבי נשים עם סיפור משפחתי אין דיעה גורפת, ואין מספיק מחקרים כדי שתהיה תשובה חד-משמעית. לכן השימוש בהורמונים תלוי ברמת הסבל מתופעות גיל המעבר. יש גם תכשירים טבעיים, אבל יעילותם אינה מוכחת.

אני ממליצה לך להתייעץ עם הרופא המטפל שלך, ולשקול נטילת הורמונים לתקופה מסויימת.

ד"ר נעמה ורבין - אינפומד




רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל