דלג לתוכן

שיטת אלכסנדר - הנחיות לתיקון עצמי

שיטת אלכסנדר - הנחיות לתיקון עצמי

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009
2 דקות קריאה

לא פעם אנו מביטים על עצמנו במראה, או חושבים על עצמנו ומבינים שהגענו למבוי סתום. הדברים שאנו רגילים לעשות הפכו את חיינו לקשים יותר ולא מאפשרים לנו להתקדם. לא פיזית ולא נפשית. זה השלב שבו עלינו להתחיל לחפש דרכים, להתנתק מאותם הרגלים ישנים ולהתחיל למצוא דרך חדשה לחיים.

לעיתים ההרגלים הישנים מובילים אותנו להתמכרויות בחיים ואנו משתעבדים להם. זה יכול להיות אלכוהול, זה יכול להיות סמים, אבל זה יכול להיות גם תזונה לקויה, עבודה ועוד. ישנן שיטות גמילה רבות לטפל, הן בהתמכרויות והן בהרגלים ישנים. אחת השיטות היא שיטת אלכסנדר.

בשיטת אלכסנדר אנו לוקחים את האחריות על הגוף שלנו, ולמעשה נלחמים בכל הדברים שגורמים לנו להרגיש פחות טוב. מדובר בדברים שהחברה המודרנית גרמה לנו להשתעבד להם, ואלו הפכו את חיינו לקשים יותר פיזית ונפשית. שיטת אלכסנדר משחררת אותנו מאותם לחצים ומתחים אשר מוציאים אותנו מאיזון. לשיטה זו פונים בדרך כלל אנשים שסובלים מכאבי גב, בעיות יציבות, קשיי נשימה ועוד.

שיטת אלכסנדר היא שיטה בעלת מספר עקרונות באופי הטיפול שלה. העיקרון הראשון שמנחה אותה הוא להכיר בכך שיש להרגל כוח לשלוט בנו. אנו חוזרים שוב ושוב על אותם הרגלים אך תמיד נוטים להאמין שאנחנו שולטים בהם. זו טעות. ההרגלים שולטים בנו. הגוף מתרגל להם ולא יכול לחשוב אחרת. ההרגל גורם לנו לפחד לסגת ממנו, כי המחשבה היא שבלעדיו יהיה לנו יותר קשה.

העיקרון השני שמנחה את שיטת אלכסנדר הוא עיקרון התחושה. זה עיקרון שאומר שאנו מונחים בחיינו על תחושה לא נכונה. אנו לא מבינים שיש בעיה והבעיה נראית לנו מצב טבעי, נורמאלי כי מבחינתנו היא הנורמה. על מנת לגלות שיש בעיה אנו צריכים גורם חיצוני או להגיע אל הקצה ולהרגיש זאת.

עיקרון שלישי הוא עיקרון הבלימה. לפי עיקרון זה, אנו מתקשים לבלום את התגובות שלנו ולהגיב אחרת מהרגיל כי אנו רגילים לתגובה מסוג מסוים. אנו רגילים לענות לגירוי ולא להתנגד לו. שוב, כי זו הנורמה מבחינתנו.

העיקרון האחרון הוא עיקרון ההנחיה. ברגע שאנו לומדים להגיב אחרת לגירוי אז המוח מגיב אחרת ואז אנו יותר חופשיים בתגובה שלנו, הן פיזית ומכאן שגם נפשית.

שיטת אלכסנדר מאפשרת לנו לשקם ולתקן את עצמנו. כל אחד מאיתנו רוכש מיומנויות אינדיבידואליות שמתאימות לו, תוך הכרה שכל מה שנעשה משפיע עלינו ומכאן שאנו צריכים להתרגל לעבוד נכון, הן מבחינה גופנית והן מבחינה פנימית.

כמובן שהעבודה על עצמנו דורשת מאמץ והשקעה רבה. יש להיות עקביים בעבודה והחשוב מכל - לעשות זאת עם גורם מוסמך שידע כיצד להרגיל אותנו ללכת נכון, לעמוד נכון, לזוז נכון וכדומה. כך הגוף יתרגל להתנהג בצורה נכונה בלי להרגיש כאב מיותר, מה שכמובן גם ישפיע עלינו בהיבטים אחרים בחיים.

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
פרופ' דוד ורסנו
פרופ' דוד ורסנו עיניים
מנתח קטרקט ,מנהל את היחידה לקרנית ומנהל המקטע הקדמי במחלקת העיניים, מרכז הרפואי תל אביב (איכילוב).
ד"ר ואלרי דונצ'יק
ד"ר ואלרי דונצ'יק כירורגיה
מומחה כרורגיה כלי דם
ד"ר הדר מורן לב
ד"ר הדר מורן לב גסטרואנטרולוגיה ילדים
מומחית בגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו