דלג לתוכן

10,000 צעדים ביום – ואתם בכושר

גם באורח החיים העמוס והדינאמי של ימינו, אפשר להיכנס לכושר בלי שעות במכון כושר. איך? 10,000 צעדים ביום יסדרו לכם ולגוף שלכם את ההתעלמות הנחוצה.

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/04/2012
2 דקות קריאה
גם באורח החיים העמוס והדינאמי של ימינו, אפשר להיכנס לכושר בלי שעות במכון כושר. איך? 10,000 צעדים ביום יסדרו לכם ולגוף שלכם את ההתעלמות הנחוצה.

כולנו יודעים שצריך לבצע פעילות גופנית, שפעילות גופנית בריאה ושיש בה יתרונות רבים. אבל קשה מאוד למצוא זמן פנוי בין כל המשימות השונות בהם אנו עומדים יום-יום. גם אנשים שנוהגים להתאמן על בסיס קבוע, לעתים נתקלים בתקופה בה בלתי אפשרי למצוא שעה פנויה להגיע לחדר הכושר.

אבל, פעילות גופנית סדירה היא חלק בלתי נפרד ומהותי מאורח חיים בריא ומשמירה על בריאותנו. לפיכך, עלינו להבין שכדי לחיות את החיים באנרגיות גבוהות, עלינו לבצע פעילות גופנית כלשהי גם כשאין לכאורה זמן לכך.

אז איך בכל זאת מוצאים זמן להתאמן במשך היום?

עלינו להתאמץ מעט ולהתחיל לאסוף דקות אימון יומיות המפוזרות במהלך היום. תתפלאו, אבל הדקות הללו יתרמו לשמירה על בריאות תקינה ועל רמת אנרגיה גבוהה.

לאלו השואלים האם כמה דקות של אימון ביום יכולות להיות אפקטיביות? התשובה היא כן.
הכל החל לפני כארבעה עשורים ביפן, עם כלל 10,000 הצעדים. על פי כלל זה על מנת לשמור על אורח חיים בריא, על כל אדם לצעוד לפחות 10,000 צעדים במהלך היום.

10,000הצעדים הפכו לטרנד עולמי, שרק התחזק עם כניסתו לשימוש של הפדומטר (מד צעדים).
כל 10,000 הצעדים נבדוק במספר רב של מחקרים. אחד הבולטים שבהם התפרסם בינואר 2008 ובו צוין כי כדי לשמור על בריאות תקינה ועל משקל תקין, יש לצעוד כ 11,000 צעדים במהלך היום בצורה מצטברת.

החדשות הטובות עבורנו הן האפשרות לצבור צעדים ולהשיג תוצאות במהלך היום מבלי לפנות לכך זמן מיוחד. אלו שצברו את כמות הצעדים באופן יומיומי הצליחו לשמור על בריאות תקינה, ואף לרזות מעט.

איך צועדים 10,000 צעדים ביום?

ראשית, הכללים החשובים ביותר הם הדרגה ועקביות. אדם העובד בעבודה משרדית שרובה בישיבה, צועד כ-2,500 צעדים בממוצע ביום (ללא פעילות גופנית נוספת).

על מנת לשפר את מצבנו הגופני, נתחיל בלהוסיף בכל שבוע כ-1,000 צעדים יומיים נוספים לסדר היום. לאחר מכן להוסיף יותר וכך עד שמגיעים ל-10,000 הצעדים הנכספים ביום.

איך אנחנו מוסיפים צעדים ליום שלנו?

כאמור, אין צורך לפנות זמן מיוחד לחדר כושר או אימון אחר (כמובן שאם זה אפשרי, מה טוב). צרי רק למצוא כל הזדמנות להשתמש ברגליים שלנו.

הנה מספר אפשרויות:

1. השתמשו במדרגות במקום מעלית – על פי מחקרים, עליה במדרגות בין פעמיים לחמש פעמים ביום, תורמת להזרמת החמצן למוח ופירוק שומנים בדם. קצב העלייה צריך להיות מותאם לכושר הגופני שלכם, אך כמובן שמומלץ להגביר אותו עם הזמן.

2. חנו את הרכב רחוק – בין אם אתם מגיעים לעבודה, הביתה, לחברים או לקניון – חנו רחוק מחוז חפצכם ותנו לעצמכם הזדמנות לצעוד עוד קצת ברגל.

3. קחו את הכלב לטיול ארוך – אם יש לכם כלב, פנקו אותו בטיול ארוך מהרגיל. זה יועיל לשניכם.

4. שחקו עם הילדים (אבל באמת!) – בצעו פעילויות כיפיות ומלאות אנרגיה עם הילדים. במקום פזאל בישיבה או סרט, שחקו איתם בגינת השעשועים או בכדור.

5. לכו עם חברים – במקום ישיבה מסורתית עם קפה ועוגה בבית קפה, היפגשו עם חברים תוך כדי הליכה או פעילות ספורטיבית אחרת.

אולי קצת קשה כרגע לראות את עצמכם יוצאים מאיזור הנוחות שלכם ומתחילים לממש את ההצעות לעיל, אבל כדי לשמור על עצמכם ולהיות בריאים, חזקים, אנרגטיים ואסתטיים, עליכם להבין שהגוף שלכם צמא לפעילות הזאת.

כל אחד כמובן יכול למצוא דרכים משלו להוסיף צעדים והעיקר שתעשו שינוי קל, החל מהיום.

*הערה: שיטת 10,000 הצעדים נועדה לאנשים בעבודה משרדית אשר אינם מתאמנים דרך קבע. על מנת להשיג תוצאות משמעותיות בקצב מהיר יותר ,יש להתאמן באופן קבוע.
מאת: B-Well, החברה לקידום אורח חיים בריא בארגונים

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
B.sc אביבה דייגי מנצור
B.sc אביבה דייגי מנצור תזונה ודיאטה
 אילנה ניקיפורובה
אילנה ניקיפורובה תזונה ודיאטה
גברת ליטל פרידנהיין
גברת ליטל פרידנהיין תזונה ודיאטה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו