דלג לתוכן

טיפול חדשני בלייזר קר מאפשר הפחתת טיפול תרופתי בחולי גלאוקומה

טיפול חדשני בלייזר קר מאפשר הפחתת טיפול תרופתי בחולי גלאוקומה

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/01/2006
2 דקות קריאה
טיפול חדשני בלייזר קר (SLT) מאפשר הפחתה בשימוש בתרופות ושיפור מיידי במצב הרפואי של חולי גלאוקומה (ברקית, לחץ תוך-עיני). מדובר בטיפול פשוט ולא חודרני שנכנס לישראל בימים אלה. הטיפול המקובל בגלאוקומה הוא טיפות להורדת הלחץ, אולם טיפול תרופתי ממושך כרוך בתופעות לוואי העלולות לפגוע ביעילותו.

תופעות הלוואי השכיחות הקשורות לטיפול להורדת לחץ תוך- עיני הן: שינוי בצבע הקשתית, ישנוניות וצריבה בעיניים. במקרים קשים יותר יש צורך בהתערבות כירורגית. הדרך למניעת אובדן ראיה כתוצאה מגלאוקומה היא גילוי מוקדם של המחלה והורדת הלחץ התוך- עיני.

לדברי ד"ר אודרי מסאס-קפלן, מנהלת שירות הגלאוקומה בביה"ח אסף הרופא: "הטיפול בלייזר סלקטיבי (SELECTIVE LASER TRABECULOPLASY) יצר מהפכה בטיפול בגלאוקומה. מדובר בטכניקת לייזר לא חודרנית שפותחה ע"י ד"ר מרק לטינה עם ביה"ח MASSACHUSSET GENERAL HOSPITAL . הטיפול ב SLT אינו כרוך בתופעות לוואי, כאבים ואינו מצריך אישפוז. הטיפול סלקטיבי, ופועל על תאים העשירים במלנין בלבד. הטיפול אינו גורם לצלקת ולנזק ברקמות המקיפות את הנגע וניתן לחזור על הטיפול במידת הצורך מבלי לגרום נזק או סיבוכים נוספים".

גלאוקומה הינה מחלה המתאפיינת בלחץ תוך- עיני מוגבר. הלחץ הגבוה עלול לגרום במשך הזמן לפגיעה בלתי הפיכה בעצב הראיה, צמצום שדה הראיה, ובמקרים קשים אף לעיוורון. בעין הבריאה קיים איזון בין כמות הנוזל הנוצרת וזו המתנקזת החוצה. ייצור הנוזל וניקוזו קובעים את הלחץ התוך עיני (IOP). חסימה או האטה במערכת הניקוז תגרום להצטברות נוזל בתוך העין ועליה בלחץ התוך- עיני.

טיפול לייזר סלקטיבי לגלאוקומה SLT הינו כלי בעל ערך בטיפול במחלת הגלאוקומה, במיוחד במקרים בהם קיים קושי בהיענות ו/או סבילות לטיפול התרופתי היומיומי, וכן במקרים בהם הלחץ התוך- עיני אינו יורד במידה מספקת המאפשרת שמירה על שדה הראיה. טיפול הלייזר החדשני מתאפיין בבטיחות מירבית, זאת כתוצאה ממנגנון הפעולה הסלקטיבי של קרני הלייזר על הרקמה האחראית על ניקוז הנוזל מזוית העין.

[26/01/2006]

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר תמר פדות קלויזמן
ד"ר תמר פדות קלויזמן עיניים
4.9
( 39 חוות דעת )
"נותחתי ע"י ד"ר פדות, מרגע ההגעה קבלתי הסבר מקצועי על כל תהליך הקבלה הניתוח והשחרור וכן הסבר לאורך כל תהליך הניתוח, בגמר הניתוח המוצלח קבלתי הסבר מפורט על המשך הטיפול בבית כולל תאריך לביקורת."
ד"ר קלוד מסיקה
ד"ר קלוד מסיקה עיניים
רופא עיניים בכיר במרכז הרפואי שערי צדק
ד"ר אסף פרימן
ד"ר אסף פרימן עיניים
מנהל שירות הקרנית בבית חולים מאיר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו