דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 765

 אני בת 28. לפני 4 שנים עברתי לצערי הפלה בשבוע ה-19 באמצעות בוארו. כתוצאה מכך קיבלתי התקפי חרדה. נכנסתי להריון 3 חודשים מאוחר יותר, ואת רובו עברתי עם דופק מהיר וחרדה מרובה. לאחר הלידה, הדופק המהיר מעט נרגע, אך התחילו לי פעימות מוקדמות.   בדיקות אקו והולטר וביקורות אצל קרדיולוג הוכיחו שהכל מסטרס, אך מאז אני לוקחת  פרולול 10 מ"ג 3 פעמים ביום. לפני יומיים עשיתי בדיקות דם מקיפות. רמת ה- HDL שלי היתה 24.33 ורמת ה- LDL היתה 108. אני בחרדה, כי אמרו שזה מעלה את הסיכון למחלות לב. האם אומגה 3 תשפר את המצב?
אני בת 28. לפני 4 שנים עברתי לצערי הפלה בשבוע ה-19 באמצעות בוארו. כתוצאה מכך קיבלתי התקפי חרדה. נכנסתי להריון 3 חודשים מאוחר יותר, ואת רובו עברתי עם דופק מהיר וחרדה מרובה. לאחר הלידה, הדופק המהיר מעט נרגע, אך התחילו לי פעימות מוקדמות. בדיקות אקו והולטר וביקורות אצל קרדיולוג הוכיחו שהכל מסטרס, אך מאז אני לוקחת פרולול 10 מ"ג 3 פעמים ביום. לפני יומיים עשיתי בדיקות דם מקיפות. רמת ה- HDL שלי היתה 24.33 ורמת ה- LDL היתה 108. אני בחרדה, כי אמרו שזה מעלה את הסיכון למחלות לב. האם אומגה 3 תשפר את המצב?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התוצאות שיצאו לך הן בגדר הנורמה, ולכן אין סיבה להיכנס לחרדה. לא ציינת מה היתה רמת הכולסטרול הכללית. על פי סיפורך נשמע כי לחרדה שלך יש תופעות לוואי וכי היא משפיעה לך על החיים. לכן מלבד הטיפול בפעימות הלב המוגברות שאת מקבלת, אני מציעה לך לפנות לפסיכיאטר על מנת לשקול נטילת כדורים נגד חרדה. כדורים אלה יעילים מאוד ויכולים להקל על חייך באופן משמעותי. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בת 71. רופא אבחן אצלי "אוסטאופניה". מה פירוש המונח בתחום צפיפות העצם?
אני בת 71. רופא אבחן אצלי "אוסטאופניה". מה פירוש המונח בתחום צפיפות העצם?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אוסטאופניה היחלשות של העצם. מקור השם ביוונית: אוסטאו - עצם, פניה - עוני. אוסטאופניה מתרחשת כאשר קצב יצירת העצם אינו מדביק את קצב תהליך הרס העצם. זו בעיה פחות חמורה מאוסטאופורוזיס (דלדול העצם). אסתי אנגל - אינפומד קרא עוד

 אני בן 48. יש לי פצעים של שומן גדולים מתחת לעור במצח. רופא העור בקופת חולים אמר שצריך ניתוח, אבל הוא לא ממליץ על זה. האם יש פיתרון אחר?
אני בן 48. יש לי פצעים של שומן גדולים מתחת לעור במצח. רופא העור בקופת חולים אמר שצריך ניתוח, אבל הוא לא ממליץ על זה. האם יש פיתרון אחר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נראה שכוונתך לליפומות. ליפומה היא גידול שפיר (לא סרטני) של תאי שומן בגופנו. הסיבה להופעתה אינה ידועה, אולם מדובר בגידול שכיח למדי, שיכול להופיע כגידול או כגידולים רבים ומפוזרים. הגידול אינו מסוכן, ובדרך כלל מסירים אותו בניתוח פלסטי כאשר הוא מאד גדול או כאשר הוא מפריע מבחינה אסתטית. בהצלחה ד"ר ורד אסטרחן - אינפומד קרא עוד

אני בשבוע ה- 18 להריון, האם מחלת השנית (סקרלטינה) מהווה סיכון  לעובר, להריון או לי ?
אני בשבוע ה- 18 להריון, האם מחלת השנית (סקרלטינה) מהווה סיכון לעובר, להריון או לי ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מחלת השנית, או סקרלטינה, היא מחלה זיהומית הנגרמת ע"י חיידק הסטרפטוקוק. היא גורמת לפריחה נקודתית אדומה. הטיפול אנטיביוטי, ואין סכנה לעובר בשום שלב. קרא עוד

 בגלל אי סדירות במחזור ושיעור יתר עברתי ברור אנדוקרינולוגי שהראה רמה גבוהה של הורמון גברי ( free androgenindex -18 / shbg- 13 )  הרופא אמר שאי סדירות מחזור ( מחזור אחד לכמה חודשים ) יוצרת נזקים ויש צורך לטפל בה .  הוא המליץ לי על כדור אלדקטון במטרה להגיע ל- 200 מ"ג ליום .  אני מבקשת לדעת -  1- האם יש נזקים מאי סדירות המחזור? (אני אישית מעדיפה לחכות עוד שנה ולתת לגוף שלי להתאזן אולי לבד בלי כימיקלים)  2- האם אין אפשרות לנסות טיפול ע"י גלולות למניעת הריון כמו דיאנה 35 ? ( חברות שלי משתמשות בדיאנה לשיעור יתר ) או גלולות אחרות שאינן אלדקטון?   לא נראה לי להתחיל לקחת כדור לכל החיים כול ערב ועוד עם תופעות לוואי כמו של האלדקטון והייתי שמחה לחכות עוד אם אין נזק מצטבר שנגרם לי מההמתנה או לנסות גלולה כמו דיאנה אם לדעתך יש היגיון בכך.
בגלל אי סדירות במחזור ושיעור יתר עברתי ברור אנדוקרינולוגי שהראה רמה גבוהה של הורמון גברי ( free androgenindex -18 / shbg- 13 ) הרופא אמר שאי סדירות מחזור ( מחזור אחד לכמה חודשים ) יוצרת נזקים ויש צורך לטפל בה . הוא המליץ לי על כדור אלדקטון במטרה להגיע ל- 200 מ"ג ליום . אני מבקשת לדעת - 1- האם יש נזקים מאי סדירות המחזור? (אני אישית מעדיפה לחכות עוד שנה ולתת לגוף שלי להתאזן אולי לבד בלי כימיקלים) 2- האם אין אפשרות לנסות טיפול ע"י גלולות למניעת הריון כמו דיאנה 35 ? ( חברות שלי משתמשות בדיאנה לשיעור יתר ) או גלולות אחרות שאינן אלדקטון? לא נראה לי להתחיל לקחת כדור לכל החיים כול ערב ועוד עם תופעות לוואי כמו של האלדקטון והייתי שמחה לחכות עוד אם אין נזק מצטבר שנגרם לי מההמתנה או לנסות גלולה כמו דיאנה אם לדעתך יש היגיון בכך.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנן סיבות הורמונליות שונות לשיעור יתר, הבעיה אצלך דורשת טיפול באלדקטון. בהחלט קיימים נזקים מאי סדירות מחזור, ולטווח ארוך חוסר חשיפה הולמת לפרוגסטרון שיש גם אצלך מעמידה בפני סיכון מוגבר לסרטן הרחם. המצב לא יתאזן מעצמו ולכן חשוב ביותר שתיעזרי בכדור שרשם לך הרופא המטפל שלך. ד"ר נגה פוקס - אינפומד קרא עוד

 האם מותר השימוש  בטרבמין בילד בן 5 המקיא בנסיעות? מה המינון? האם מותר השימוש במדבקות סקופודרם? היכן ניתן להשיג מדבקות כאלו?
האם מותר השימוש בטרבמין בילד בן 5 המקיא בנסיעות? מה המינון? האם מותר השימוש במדבקות סקופודרם? היכן ניתן להשיג מדבקות כאלו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

Travamin היא תרופה אנטיהיסטמינית, המותרת לשימוש בילדים במינון מופחת. http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=83 קרא עוד

 התחלתי ללכת כשעה מספר פעמים בשבוע. חזרו לי כאבים בגב תחתון שכבר מזמן לא היו. האם יש קשר?
התחלתי ללכת כשעה מספר פעמים בשבוע. חזרו לי כאבים בגב תחתון שכבר מזמן לא היו. האם יש קשר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

בהחלט ייתכן קשר. בזמן פעילות גופנית מופעלים על הגב כוחות רבים אשר יכולים לגרום לכאבים. חשוב לדעת כיצד לחזק את שרירי הבטן על מנת שיתמכו מקדימה וייצבו את חוליות הגב. שרירי הבטן מתחלקים ל: שרירים גלובליים - ארוכים שתפקידם להניע את הגוף ,למשל רקטוס אבדומיניס. http://www.fotosearch.com/comp/LIF/LIF126/3D610015.jpg קרא עוד

 מה אחוז הבטיחות לא להיכנס להריון עם גלולות, והאם גלולה בשם  cerazette בטוחה כמו גלולות אחרות ?
מה אחוז הבטיחות לא להיכנס להריון עם גלולות, והאם גלולה בשם cerazette בטוחה כמו גלולות אחרות ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

סרזט היא גלולה חדשה בארץ המכילה פרוגסטרון בלבד, 75 מיקרוגרם של חומר בשם desogestrel . היא משנה את הפרשת צוואר הרחם לכזו שתמנע את כניסת הזרעים, וגם מונעת ביוץ. על פי החברה, יעילותה במניעת הריון גבוהה לפחות כמו גלולות משולבות המכילות אסטרוגן + פרוגסטרון. לפרטים נוספים: http://www.netdoctor.co.uk/medicines/100004961.html קרא עוד

האם מותר לקחת רסיטל או פקסט בזמן נטילת אספירין קבוע - 300 מג יום ???
האם מותר לקחת רסיטל או פקסט בזמן נטילת אספירין קבוע - 300 מג יום ???
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין בעיה. קרא עוד

 אישה שיש לה בן זוג אחד (והיא בת זוגו היחידה) צריכה להתחסן נגד הווירוס? האם יש חשש להידבק בדרך אחרת? אם כן, החיסון חשוב בכל גיל?
אישה שיש לה בן זוג אחד (והיא בת זוגו היחידה) צריכה להתחסן נגד הווירוס? האם יש חשש להידבק בדרך אחרת? אם כן, החיסון חשוב בכל גיל?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני מניח שאת שואלת לגבי נגיף הפפילומה. אכן, ידוע כי בקרב נזירות ונשים דתיות, השכיחות של נגיף הפפילומה ושל סרטן צוואר הרחם נמוכה מאשר בנשים המקיימות יחסי מין עם גברים רבים. לגבי הצורך בחיסון, כל אשה צריכה להחליט לגבי עצמה, כי רק היא יודעת אם אכן היא תתמיד עם בן זוג אחד כל חייה, ואם אכן בן זוגה יתמיד כל חייו עם בת זוג אחת. השיקול לקבלת החיסון הוא בעיקרו כלכלי. כיוון שלחיסון אין תופעות לוואי משמעותיות, וכיוון שלא ידוע כי יש לו סיכוי לגרום לנזק לטווח הארוך, יש לשקול כלכלית. ד"ר איציק לוי רופא בכיר המרפאה לסיקור, מניעה וטיפול במחלות המועברות במגע מיני מומחה בפנימית, מחלות זיהומיות ומחלות המועברות במגע מיני קרא עוד

רופאים מומלצים
 רעות מוקדס
רעות מוקדס רפואה משלימה
5
( 26 חוות דעת )
"הייתי בסדנת תינוקות עם רעות והיא היתה כל כך מקצועית ונעימה, הסבירה לי איך לעזור לתינוקת שלי בדרכים טבעיות איך להקל כאבי אוזניים, שיניים, צינון ואיך להוריד חום. היא גם הדגימה בלייב על התינוקת שלי וזה היה מדהים לראות איך היא לאט לאט נרגעת ומרגישה טוב יותר. ממליצה בחום!"
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5
( 20 חוות דעת )
"ד"ר שרון דמול רופאה בחסד עליון. מסבירה בצורה מקצועית, אדיבה ומסורה מאד . עונה על כל שאלה. הלוואי וכולם יהיו ככה. ממליצה מאד"
ד"ר בועז גבאי
ד"ר בועז גבאי עור ומין
5
( 5 חוות דעת )
"ד״ר בועז גבאי רופא מומחה מעולה ואנושי. ממליץ בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו