שאלות ותשובות - עמוד 763
מאת: מערכת אינפומד
מה שאת מתארת בהחלט נשמע כמו התקפי חרדה, ותוכלי לראות באתר בתשובות נוספות בהקשר לנושא זה שיש טיפול יעיל, ואני בהחלט ממליצה לך לא להתמהמה ולהתחיל בטיפול לחרדה (תרופתי, פסיכולוגי, או משולב). הבעיות הגופניות שציינת, תת-פעילות של בלוטת התריס ואנמיה, יכולות לגרום לתופעות גופניות לא נעימות בפני עצמן, ואני מקווה שבעיות אלו מטופלות ושאת במעקב רפואי. לגבי החשש ממשהו נוירולוגי - אין כל מניעה לטפל קודם כל בחרדה, ולאחר שתחושי שיפור, אם ימשך החשש שישנה בעיה, אז תוכלי להמשיך את הבירור, זאת אומרת, ללכת לבדיקה נוירולוגית. מכיוון שאת מספרת שהרופא בדק אותך, ולא התרשם שיש צורך בבדיקה נוירולוגית דחופה (אם הוא היה מודאג, אפילו קצת, אז הוא היה מיידע אותך ודורש שתפני לבדיקה!), גם אני הייתי נוטה להיות רגועה. בהצלחה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אין קשר בין הווירוס שגורם להרפס באיבר המין (הרפס סימפלקס, בדרך כלל II) לבין הווריצלה זוסטר הגורמת לשלבקת חוגרת (הרפס זוסטר). הדבר שיש למנוע ממנו הוא חשיפה של אדם שלא חלה בילדותו באבעבועות רוח, או של אדם עם מערכת חיסונית מדוכאת, למגע עם נגעים פעילים של השלבקת. הרפס זוסטר לא שכיח באנשים צעירים, ובהם נהוג להמליץ על בדיקת HIV, בדיקת דם שמטרתה לשלול איידס. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
כדי לדעת אם את שוב בהריון, את צריכה לעשות בדיקת הריון וללכת לרופא הנשים שלך לבדיקה. לעיתים לאחר גרידה מופיעים דימומים קצרים כמו שאת מתארת, ולוקח לגוף זמן לחזור לעצמו. אם את לא בהריון והדימומים הלא סדירים ממשיכים, גשי לרופא נשים לבדיקה והתייעצות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לצערי, לא ניתן לעשות הרבה בעניין הגובה. האם הורייך נמוכים? האם את עוסקת בפעילות ספורטיבית מאומצת מדי לגילך? האם את אוכלת נכון? אולי הסיבה היא הורמונלית? כדאי לך להתייעץ שוב עם אנדוקרינולוג ולהרחיב את הבדיקות שוב. ישנם הורמוני גדילה שאפשר לתת במקרים חריגים, אך יש להם תופעות לוואי רבות ולכן צריך לדעת תחילה מה הסיבה לבעיית הגדילה. שחיית חתירה תורמת להארכת השרירים, וכל פעילות שמותחת שרירים ולא גורמת לכיווצם יכולה לעזור. נסי ללכת עם עקבים, אולי זה גם יעזור להרגשתך! ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התרופה רדוקטיל (סיבוטקאמין), עשוייה לגרום לשיבושים במחזור, אך אין קשר ישיר בינה לבין רמת הפרולקטין. אינני יודעת מתי התגלתה אצלך רמת הפרולקטין הגבוהה, ובכל מקרה, חשוב לחזור על הבדיקה ולבצע אותה לפחות שעתיים לאחר הקימה, מכיוון שרמות ההורמון הזה משתנות במשך היום. אם אכן יש לך רמת פרולקטין גבוהה, חשוב לברר מהו המקור, מכיוון שישנם גורמים רבים שעשויים לגרום לעליה ברמת ההורמון, והטיפול צריך להיות בהתאם לבעיה. כשרמות ההורמון יורדות, לרוב נפתרת גם בעיית אי הפריון, וניתן להיכנס להריון. אני לך ממליצה לפנות לרופא המטפל לבירור מקור הבעיה כדי שיותאם לך טיפול מתאים. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לאור מה שתיארת, יתכן שמדובר בסקביאס, המופיע בעיקר באזורי קיפולי עור ובאזור עם חיכוך גבוה. יתכן גם שהסקביאס גרם לזיהום משני אחר. הטיפול שאת לוקחת מטפל בבעיה ולכן לא נראה לי שיש צורך בטיפול נוסף, אך אם אין הקלה, אני ממליץ לך לפנות לרופא עור לבדיקה, ומובן שיש להיזהר לא להדביק את שאר האנשים בבית. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ריבוי מי שפיר מוגדר כאשר AFI גדול מ-24 ס"מ. AFI הוא Amniotic Fluid Index. במקרה כזה, בדרך כלל הרחם נראה גדול. מי שפיר מצטברים במהלך שבועות ההריון, ובמהלך הטרימסטר השלישי להריון מתחילים להיספג בהדרגה ובאיטיות ולרדת בכמותם. סיבות אפשריות לריבוי מי שפיר: הריון מרובה עוברים סוכרת הריון מומים כרומוזומליים כגון תסמונת דאון מומים אנטומיים כגון היצרויות לאורך מערכת העיכול, או הפרעות קצב הקשורות למבנה הלב. בלי סיבה ידועה הבדיקות המומלצות במקרה של ריבוי מי שפיר: סקירת מערכות מורחבת ומדויקת הכוללת גם אקו לב לעובר. העמסת סוכר לגילוי סוכרת הריון ייעוץ גנטי כשנמצא ריבוי מי שפיר יש לשקול ייעוץ גנטי, מעקב צמוד על מנת לבדוק שהמדידה אכן נכונה ואם כמות מי השפיר משתנה. במקרים מסויימים שוקלים להוציא מי שפיר באופן מלאכותי, וזאת על מנת למנוע את הסיבוכים שיכולים להופיע כאשר יש ריבוי של מי שפיר, כמו צניחת חבל הטבור, לידה מוקדמת, ומנח עובר לא תקין. לסיכום - על סמך בדיקה אחת לא כדאי להסיק מסקנות ולהיכנס לפחדים מיותרים. יש להמשיך את הבירור עם הרופא המטפל ולבחון את כל הסיבות האפשריות לריבוי מי השפיר. בהרבה מקרים הסיבה אינה ידועה, והלידה וההריון מתנהלים כסדרם. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
לא ניתן לצפות מה תהיה הירידה הממוצעת במשקל, שכן היא תלויה בגורמים רבים, שהעיקרי בהם הוא, כמובן, מהי התזונה שלך. הכדורים אמורים לעזור בירידה במשקל, אך כדי להשיג תוצאות טובות יש להקפיד גם על דיאטה מאוזנת ועל פעילות ספורטיבית. את סובלת מעודף משקל ניכר, ה- BMI שלך הוא 37, וכדי להגיע למשקל תקין עליך להוריד כ-33 ק"ג. לאור זאת, אם תקפידי על דיאטה ופעילות גופנית, יש להניח כי הקצב ההתחלתי של איבוד המשקל יהיה מהיר יחסית. צריך לזכור שירידה מתונה והדרגתית במשקל מסייעת לשמירה על התוצאות, יחד עם שינוי הרגלי האכילה. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חיידק ההליקובקטר יכול לחזור לאחר מספר שנים, בעיקר בשל הדבקה חוזרת. ההדבקה היא בדרך של "צואה-פה", ועל כן רחיצת ידיים לפני האוכל ואחרי שימוש בשירותים בהחלט יכולה לצמצם את הסיכוי להדבקות בחיידק. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
אסציטאלופראם, או ציפרלקס, היא תרופה המיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה. היא שייכת למשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI) ומעלה את כמות הסרוטונין במוח. תופעות הלוואי האפשריות לאחר הפסקת הטיפול בציפרלקס הן דיכאון, סחרחורות, עצבנות, מתח נפשי, כאבי ראש, בלבול ועוד. יכול להיות שתופעת הסחרחורות שאתה מתאר היא כתוצאה מהפסקת הטיפול. הדרך הכי טובה להפסיק את השימוש בתרופה היא בהדרגה, כדי למנוע ככל האפשר את תופעות הלוואי. לפי תיאורך, כך נהגת. אם התופעות לא חולפות בשבועות הקרובים, פנה לבדיקת רופא. עוד מידע תמצא כאן: http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=356 קרא עוד