דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 763

 אני בת 18, סובלת מהתקפי חרדה כבר כחודשיים. ההתקף הראשון אירע בבית באמצע הלילה כשלא הצלחתי להירדם, הרגשתי שהגוף שלי נרדם כולו, חנק, הזעה, כל הסימפטומים של חרדה. מאז ועד עכשיו זה חוזר לסירוגין. לפעמים ישנם ימים שלמים שבהם יש פחד וחרדה בעוצמות משתנות. אני סובלת מכאבי ראש, לחץ דם גבוה בעת ההתקף, הזעה, דפיקות לב מואצות, ובקיצור כל הסימפטומים הכתובים.   הלכתי לרופא, עשיתי אקג, הכל היה תקין. אני גם סובלת מפעילות מועטת של בלוטת התריס ואנמיה. החשש הגדול ביותר שלי שזוהי מחלה הקשורה למוח ולא רק משהו נפשי. זה מעסיק אותי כל יום וכל היום, ואני לא מסוגלת לחיות את החיים בצורה נורמלית. אני רק בת 18, ובעצם השאלה שלי היא, האם משהו גופני יכול להיות הסיבה לתחושות אלו בגיל צעיר? או שזו רק חרדה? אני מאוד חוששת מבדיקה נוירולוגית, ממה שאני עלולה לגלות. אני רוצה לחזור לחיים נורמליים, להבין מה יש לי ולדעת איך לטפל בזה.
אני בת 18, סובלת מהתקפי חרדה כבר כחודשיים. ההתקף הראשון אירע בבית באמצע הלילה כשלא הצלחתי להירדם, הרגשתי שהגוף שלי נרדם כולו, חנק, הזעה, כל הסימפטומים של חרדה. מאז ועד עכשיו זה חוזר לסירוגין. לפעמים ישנם ימים שלמים שבהם יש פחד וחרדה בעוצמות משתנות. אני סובלת מכאבי ראש, לחץ דם גבוה בעת ההתקף, הזעה, דפיקות לב מואצות, ובקיצור כל הסימפטומים הכתובים. הלכתי לרופא, עשיתי אקג, הכל היה תקין. אני גם סובלת מפעילות מועטת של בלוטת התריס ואנמיה. החשש הגדול ביותר שלי שזוהי מחלה הקשורה למוח ולא רק משהו נפשי. זה מעסיק אותי כל יום וכל היום, ואני לא מסוגלת לחיות את החיים בצורה נורמלית. אני רק בת 18, ובעצם השאלה שלי היא, האם משהו גופני יכול להיות הסיבה לתחושות אלו בגיל צעיר? או שזו רק חרדה? אני מאוד חוששת מבדיקה נוירולוגית, ממה שאני עלולה לגלות. אני רוצה לחזור לחיים נורמליים, להבין מה יש לי ולדעת איך לטפל בזה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מה שאת מתארת בהחלט נשמע כמו התקפי חרדה, ותוכלי לראות באתר בתשובות נוספות בהקשר לנושא זה שיש טיפול יעיל, ואני בהחלט ממליצה לך לא להתמהמה ולהתחיל בטיפול לחרדה (תרופתי, פסיכולוגי, או משולב). הבעיות הגופניות שציינת, תת-פעילות של בלוטת התריס ואנמיה, יכולות לגרום לתופעות גופניות לא נעימות בפני עצמן, ואני מקווה שבעיות אלו מטופלות ושאת במעקב רפואי. לגבי החשש ממשהו נוירולוגי - אין כל מניעה לטפל קודם כל בחרדה, ולאחר שתחושי שיפור, אם ימשך החשש שישנה בעיה, אז תוכלי להמשיך את הבירור, זאת אומרת, ללכת לבדיקה נוירולוגית. מכיוון שאת מספרת שהרופא בדק אותך, ולא התרשם שיש צורך בבדיקה נוירולוגית דחופה (אם הוא היה מודאג, אפילו קצת, אז הוא היה מיידע אותך ודורש שתפני לבדיקה!), גם אני הייתי נוטה להיות רגועה. בהצלחה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 אני סובל כבר שבוע משלבקת חוגרת באזור הצלעות ומטופל  באציקלוביר ובמשחה. האם מותר לקיים יחסי מין בזמן המחלה? והאם יש סכנה להידבקות בהרפס של אברי המין?
אני סובל כבר שבוע משלבקת חוגרת באזור הצלעות ומטופל באציקלוביר ובמשחה. האם מותר לקיים יחסי מין בזמן המחלה? והאם יש סכנה להידבקות בהרפס של אברי המין?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אין קשר בין הווירוס שגורם להרפס באיבר המין (הרפס סימפלקס, בדרך כלל II) לבין הווריצלה זוסטר הגורמת לשלבקת חוגרת (הרפס זוסטר). הדבר שיש למנוע ממנו הוא חשיפה של אדם שלא חלה בילדותו באבעבועות רוח, או של אדם עם מערכת חיסונית מדוכאת, למגע עם נגעים פעילים של השלבקת. הרפס זוסטר לא שכיח באנשים צעירים, ובהם נהוג להמליץ על בדיקת HIV, בדיקת דם שמטרתה לשלול איידס. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד קרא עוד

 עברתי גרידה בשבוע ה-8 להריון. בבדיקת אולטרסאונד לבדיקת דופק העובר לא נמצא דופק. העובר הפסיק להתפתח, ועקב חום והתפתחות כדוריות לבנות בדם הוחלט על גרידה מיידית. מאז עברו 5 שבועות ועדיין לא קיבלתי את המחזור. חזרתי לקיים יחסי מין מלאים עם בעלי ללא אמצעי הגנה לאחר 3 שבועות ללא חשש מכניסה להריון, וזאת משום שאנו מעוניינים להיכנס להריון ולהוליד ילד ראשון.   מידי פעם מופיעים דימומים בצבע אדום וגם הפרשות שקופות עם טיפות מעטות של דם. לפני שבוע היה לי דימום שנראה כמו מחזור די חזק, אך הוא נעלם לאחר יום.   מתי אמור להגיע לי המחזור ואיך אדע כי זה אכן מחזור תקין ולא עוד דימום? ממה נובעים הדימומים וההפרשות? האם ייתכן כי אני שוב בהריון?
עברתי גרידה בשבוע ה-8 להריון. בבדיקת אולטרסאונד לבדיקת דופק העובר לא נמצא דופק. העובר הפסיק להתפתח, ועקב חום והתפתחות כדוריות לבנות בדם הוחלט על גרידה מיידית. מאז עברו 5 שבועות ועדיין לא קיבלתי את המחזור. חזרתי לקיים יחסי מין מלאים עם בעלי ללא אמצעי הגנה לאחר 3 שבועות ללא חשש מכניסה להריון, וזאת משום שאנו מעוניינים להיכנס להריון ולהוליד ילד ראשון. מידי פעם מופיעים דימומים בצבע אדום וגם הפרשות שקופות עם טיפות מעטות של דם. לפני שבוע היה לי דימום שנראה כמו מחזור די חזק, אך הוא נעלם לאחר יום. מתי אמור להגיע לי המחזור ואיך אדע כי זה אכן מחזור תקין ולא עוד דימום? ממה נובעים הדימומים וההפרשות? האם ייתכן כי אני שוב בהריון?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

כדי לדעת אם את שוב בהריון, את צריכה לעשות בדיקת הריון וללכת לרופא הנשים שלך לבדיקה. לעיתים לאחר גרידה מופיעים דימומים קצרים כמו שאת מתארת, ולוקח לגוף זמן לחזור לעצמו. אם את לא בהריון והדימומים הלא סדירים ממשיכים, גשי לרופא נשים לבדיקה והתייעצות. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני בת 13 ואני מאוד נמוכה, גובהי 148 ס"מ. הייתי פעם בטיפול בגלל שהתפתחתי מהר, ואמרו לי שבסופו של דבר גובהי יהיה כנראה בסביבות ה-157 ס"מ. כשהפסיקו לי לפני שנה את הטיפול אמרו לי שאני אגבה מהר, ושתוך חצי שנה אקבל מחזור. גבהתי מאז רק ב-6 סנטימטר ולא קיבלתי מחזור, למרות שלפני חודש היו לי הפרשות כהות.   האם יש עוד משהו שאני יכולה לעשות בשביל לגבוה?
אני בת 13 ואני מאוד נמוכה, גובהי 148 ס"מ. הייתי פעם בטיפול בגלל שהתפתחתי מהר, ואמרו לי שבסופו של דבר גובהי יהיה כנראה בסביבות ה-157 ס"מ. כשהפסיקו לי לפני שנה את הטיפול אמרו לי שאני אגבה מהר, ושתוך חצי שנה אקבל מחזור. גבהתי מאז רק ב-6 סנטימטר ולא קיבלתי מחזור, למרות שלפני חודש היו לי הפרשות כהות. האם יש עוד משהו שאני יכולה לעשות בשביל לגבוה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לצערי, לא ניתן לעשות הרבה בעניין הגובה. האם הורייך נמוכים? האם את עוסקת בפעילות ספורטיבית מאומצת מדי לגילך? האם את אוכלת נכון? אולי הסיבה היא הורמונלית? כדאי לך להתייעץ שוב עם אנדוקרינולוג ולהרחיב את הבדיקות שוב. ישנם הורמוני גדילה שאפשר לתת במקרים חריגים, אך יש להם תופעות לוואי רבות ולכן צריך לדעת תחילה מה הסיבה לבעיית הגדילה. שחיית חתירה תורמת להארכת השרירים, וכל פעילות שמותחת שרירים ולא גורמת לכיווצם יכולה לעזור. נסי ללכת עם עקבים, אולי זה גם יעזור להרגשתך! ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 אני מנסה להיכנס להריון, ובבדיקות שערכתי לא מזמן הסתבר לי שיש לי פרולקטין גבוה ושזה גורם לבעיית פוריות. אני לוקחת כבר תקופה מסוימת את הכדור רדוקטיל.   האם יש קשר בין הרדוקטיל לבין הבעיה של הפרולקטין? האם הרדוקטיל גרם לזה? אני יודעת שיש דרך לטפל בפרולקטין ולאזן אותו על ידי כדורים.
אני מנסה להיכנס להריון, ובבדיקות שערכתי לא מזמן הסתבר לי שיש לי פרולקטין גבוה ושזה גורם לבעיית פוריות. אני לוקחת כבר תקופה מסוימת את הכדור רדוקטיל. האם יש קשר בין הרדוקטיל לבין הבעיה של הפרולקטין? האם הרדוקטיל גרם לזה? אני יודעת שיש דרך לטפל בפרולקטין ולאזן אותו על ידי כדורים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התרופה רדוקטיל (סיבוטקאמין), עשוייה לגרום לשיבושים במחזור, אך אין קשר ישיר בינה לבין רמת הפרולקטין. אינני יודעת מתי התגלתה אצלך רמת הפרולקטין הגבוהה, ובכל מקרה, חשוב לחזור על הבדיקה ולבצע אותה לפחות שעתיים לאחר הקימה, מכיוון שרמות ההורמון הזה משתנות במשך היום. אם אכן יש לך רמת פרולקטין גבוהה, חשוב לברר מהו המקור, מכיוון שישנם גורמים רבים שעשויים לגרום לעליה ברמת ההורמון, והטיפול צריך להיות בהתאם לבעיה. כשרמות ההורמון יורדות, לרוב נפתרת גם בעיית אי הפריון, וניתן להיכנס להריון. אני לך ממליצה לפנות לרופא המטפל לבירור מקור הבעיה כדי שיותאם לך טיפול מתאים. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 לפני כשבועיים, באופן פתאומי, החל אצלי גירוד מלווה בפריחה בבית השחי ובאיזור הירכיים הפנימיים וכן באיזור הבטן התחתונה והגב התחתון. הוא מחמיר בעיקר בלילה. אני לא נוטלת כל תרופה, ולא לקחתי שום תרופה חדשה. החלפתי מרכך כביסה ודאודורנט מחשש שהם מהווים מקור לרגישות כלשהי, אך לצערי, הגירוד עדיין ממשיך.   התחלתי ליטול  Eurax שמקל עלי מעט בתחושת הגירוד. האם יתכן שמדובר בסקביאס?
לפני כשבועיים, באופן פתאומי, החל אצלי גירוד מלווה בפריחה בבית השחי ובאיזור הירכיים הפנימיים וכן באיזור הבטן התחתונה והגב התחתון. הוא מחמיר בעיקר בלילה. אני לא נוטלת כל תרופה, ולא לקחתי שום תרופה חדשה. החלפתי מרכך כביסה ודאודורנט מחשש שהם מהווים מקור לרגישות כלשהי, אך לצערי, הגירוד עדיין ממשיך. התחלתי ליטול Eurax שמקל עלי מעט בתחושת הגירוד. האם יתכן שמדובר בסקביאס?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לאור מה שתיארת, יתכן שמדובר בסקביאס, המופיע בעיקר באזורי קיפולי עור ובאזור עם חיכוך גבוה. יתכן גם שהסקביאס גרם לזיהום משני אחר. הטיפול שאת לוקחת מטפל בבעיה ולכן לא נראה לי שיש צורך בטיפול נוסף, אך אם אין הקלה, אני ממליץ לך לפנות לרופא עור לבדיקה, ומובן שיש להיזהר לא להדביק את שאר האנשים בבית. בברכה, ד"ר אלעד איכנולד - אינפומד קרא עוד

 בסקירת מערכות שביצעתי בשבוע ה-22 של ההריון נמצא ריבוי מי שפיר AFI-26. מה המשמעות של זה? והאם יכול להיות שזה ישתנה בהמשך? האם יש לכך השלכות אחרות ומהן אפשרויות הטיפול?
בסקירת מערכות שביצעתי בשבוע ה-22 של ההריון נמצא ריבוי מי שפיר AFI-26. מה המשמעות של זה? והאם יכול להיות שזה ישתנה בהמשך? האם יש לכך השלכות אחרות ומהן אפשרויות הטיפול?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ריבוי מי שפיר מוגדר כאשר AFI גדול מ-24 ס"מ. AFI הוא Amniotic Fluid Index. במקרה כזה, בדרך כלל הרחם נראה גדול. מי שפיר מצטברים במהלך שבועות ההריון, ובמהלך הטרימסטר השלישי להריון מתחילים להיספג בהדרגה ובאיטיות ולרדת בכמותם. סיבות אפשריות לריבוי מי שפיר: הריון מרובה עוברים סוכרת הריון מומים כרומוזומליים כגון תסמונת דאון מומים אנטומיים כגון היצרויות לאורך מערכת העיכול, או הפרעות קצב הקשורות למבנה הלב. בלי סיבה ידועה הבדיקות המומלצות במקרה של ריבוי מי שפיר: סקירת מערכות מורחבת ומדויקת הכוללת גם אקו לב לעובר. העמסת סוכר לגילוי סוכרת הריון ייעוץ גנטי כשנמצא ריבוי מי שפיר יש לשקול ייעוץ גנטי, מעקב צמוד על מנת לבדוק שהמדידה אכן נכונה ואם כמות מי השפיר משתנה. במקרים מסויימים שוקלים להוציא מי שפיר באופן מלאכותי, וזאת על מנת למנוע את הסיבוכים שיכולים להופיע כאשר יש ריבוי של מי שפיר, כמו צניחת חבל הטבור, לידה מוקדמת, ומנח עובר לא תקין. לסיכום - על סמך בדיקה אחת לא כדאי להסיק מסקנות ולהיכנס לפחדים מיותרים. יש להמשיך את הבירור עם הרופא המטפל ולבחון את כל הסיבות האפשריות לריבוי מי השפיר. בהרבה מקרים הסיבה אינה ידועה, והלידה וההריון מתנהלים כסדרם. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני אמורה להוריד 35 קילוגרמים מהמשקל. קיבלתי אורליסטאט, ושאלתי היא: אם אני לוקחת כדור ליום, מה תהיה הירידה הממוצעת לחודש במשקל היתר שלי ? אני שוקלת 102 ק"ג והגובה שלי הוא 1.66 . אני חייבת לרדת במשקל בגלל כאבי גב קשים.
אני אמורה להוריד 35 קילוגרמים מהמשקל. קיבלתי אורליסטאט, ושאלתי היא: אם אני לוקחת כדור ליום, מה תהיה הירידה הממוצעת לחודש במשקל היתר שלי ? אני שוקלת 102 ק"ג והגובה שלי הוא 1.66 . אני חייבת לרדת במשקל בגלל כאבי גב קשים.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

לא ניתן לצפות מה תהיה הירידה הממוצעת במשקל, שכן היא תלויה בגורמים רבים, שהעיקרי בהם הוא, כמובן, מהי התזונה שלך. הכדורים אמורים לעזור בירידה במשקל, אך כדי להשיג תוצאות טובות יש להקפיד גם על דיאטה מאוזנת ועל פעילות ספורטיבית. את סובלת מעודף משקל ניכר, ה- BMI שלך הוא 37, וכדי להגיע למשקל תקין עליך להוריד כ-33 ק"ג. לאור זאת, אם תקפידי על דיאטה ופעילות גופנית, יש להניח כי הקצב ההתחלתי של איבוד המשקל יהיה מהיר יחסית. צריך לזכור שירידה מתונה והדרגתית במשקל מסייעת לשמירה על התוצאות, יחד עם שינוי הרגלי האכילה. קרא עוד

 האם חיידק ההליקובקטר שטופל בהצלחה, יכול לחזור לאחר מספר שנים?
האם חיידק ההליקובקטר שטופל בהצלחה, יכול לחזור לאחר מספר שנים?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חיידק ההליקובקטר יכול לחזור לאחר מספר שנים, בעיקר בשל הדבקה חוזרת. ההדבקה היא בדרך של "צואה-פה", ועל כן רחיצת ידיים לפני האוכל ואחרי שימוש בשירותים בהחלט יכולה לצמצם את הסיכוי להדבקות בחיידק. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני בן 63. עברתי ניתוח ראש להוצאת מנינגיומה, שעבר פחות או יותר בסדר, ואני נמצא במעקב בבית החולים. רופאת המשפחה רשמה לי את התרופה  ציפרלקס כדי לצמצם את המתח והחרדות. לאחר תקופה של כ-4 חודשים בה צרכתי כדור אחד ביום, התחלתי לקחת חצי כדור, ולאחר כחודש הפסקתי לגמרי בתיאום עם רופאת המשפחה.   לאחר כמה ימי הפסקה התחלתי להרגיש אי-יציבות והרגשת שכרות, וזה נמשך כשבועיים ועדיין לא עובר. האם יש לזה קשר להפסקת התרופה, או שזה קשור למשהו אחר? האם יש שיטה להפסקת נטילת התרופה בלי תופעות הלוואי? מה אני צריך לעשות?
אני בן 63. עברתי ניתוח ראש להוצאת מנינגיומה, שעבר פחות או יותר בסדר, ואני נמצא במעקב בבית החולים. רופאת המשפחה רשמה לי את התרופה ציפרלקס כדי לצמצם את המתח והחרדות. לאחר תקופה של כ-4 חודשים בה צרכתי כדור אחד ביום, התחלתי לקחת חצי כדור, ולאחר כחודש הפסקתי לגמרי בתיאום עם רופאת המשפחה. לאחר כמה ימי הפסקה התחלתי להרגיש אי-יציבות והרגשת שכרות, וזה נמשך כשבועיים ועדיין לא עובר. האם יש לזה קשר להפסקת התרופה, או שזה קשור למשהו אחר? האם יש שיטה להפסקת נטילת התרופה בלי תופעות הלוואי? מה אני צריך לעשות?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אסציטאלופראם, או ציפרלקס, היא תרופה המיועדת לטיפול בדיכאון ובהפרעות חרדה. היא שייכת למשפחת חוסמי ספיגה חוזרת של סרוטונין (SSRI) ומעלה את כמות הסרוטונין במוח. תופעות הלוואי האפשריות לאחר הפסקת הטיפול בציפרלקס הן דיכאון, סחרחורות, עצבנות, מתח נפשי, כאבי ראש, בלבול ועוד. יכול להיות שתופעת הסחרחורות שאתה מתאר היא כתוצאה מהפסקת הטיפול. הדרך הכי טובה להפסיק את השימוש בתרופה היא בהדרגה, כדי למנוע ככל האפשר את תופעות הלוואי. לפי תיאורך, כך נהגת. אם התופעות לא חולפות בשבועות הקרובים, פנה לבדיקת רופא. עוד מידע תמצא כאן: http://www.infomed.co.il/drug4.asp?dID=356 קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 31 חוות דעת )
"המרפאה מאוד נעימה . מרגע הכניסה צוות הקבלה מקבל אטתך בפנים מחייכות . וישר בודקים את הצורך שהגעתה . כמו כן המקום נקי . והצוות מאוד מאוד נחמד . שזה משנה את כל החוויה של טיפול שיינים . ממליץ מאוד . מקצועי ונעים."
ד"ר קלוד פיקאר
ד"ר קלוד פיקאר אורתופדיה
פרופ' עימאד אבו אל נעאג'
פרופ' עימאד אבו אל נעאג' כירורגיית פה ולסת
5
( 5 חוות דעת )
"הערכתי העמוקה לפרופסור אבו נעאג על מקצועיותו יוצת הדופן ,סבלני ,מסור , אמין , מעניק ביטחון וטיפול מצוין ..תודה ..תודה ...🪻"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו