דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 764

 יש לי בדיקת שקיפות עורפית, ויש הרבה נשים שאמרו לי שלא צריך לעשות את הבדיקה כי הכל יתברר בבדיקת סקירת מערכות ודרך בדיקת חלבון עוברי, שמראה את כל הבעיות שיש, ואין כל כך חשיבות לבדיקת שקיפות עורפית. האם זה נכון, או שאני חייבת לעבור את בדיקת השקיפות העורפית?
יש לי בדיקת שקיפות עורפית, ויש הרבה נשים שאמרו לי שלא צריך לעשות את הבדיקה כי הכל יתברר בבדיקת סקירת מערכות ודרך בדיקת חלבון עוברי, שמראה את כל הבעיות שיש, ואין כל כך חשיבות לבדיקת שקיפות עורפית. האם זה נכון, או שאני חייבת לעבור את בדיקת השקיפות העורפית?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שקיפות עורפית היא בדיקה המתבצעת בין השבוע ה-11 לשבוע ה-14, שמטרתה אבחון מוקדם של תסמונת דאון. רגישות הבדיקה היא כ-75%. צודקת מי שאמרה שגם בדיקת חלבון עוברי עוזרת להעריך את הסיכון ללקות בתסמונת דאון, אך גם בדיקה זו אינה רגישה ב-100%. על ידי שילוב התוצאות של שתי הבדיקות, רגישותן עולה, ועל כן בהחלט מומלץ לבצע את שתי הבדיקות ולא להסתפק רק באחת מהן. אינך חייבת לעבור בדיקה זו אם לא תרצי, אך זו בדיקה מומלצת מאוד, ולרוב אינה כרוכה בסיכונים לאם או לעובר. מידע נוסף על הבדיקה תוכלי לקרוא באינדקס הבדיקות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=214 קרא עוד

 האם בזמן לקיחת  פרוזק אפשר לקחת  אביטרן לכאבי גב? וכדורי ברזל לחוסר ברזל?
האם בזמן לקיחת פרוזק אפשר לקחת אביטרן לכאבי גב? וכדורי ברזל לחוסר ברזל?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נראה כי השילוב של פרוזק ואביטרן יכול להיות בעייתי אם השימוש באביטרן ארוך משבוע. אם מדובר על נטילה חד או דו פעמית - אין בעיה. אפשר למצוא על כך מידע כאן: http://www.infomed.co.il/doDrugInteract.asp קרא עוד

 אני בת 25 מנסה להיכנס להריון כבר 4 חודשים. לאחר טיפול אנטיביוטי שקיבלתי הופיעו גרד וצריבה. טופלתי על ידי משחה ונרות, התסמינים פחתו אך לא נעלמו, ולאחרונה זיהיתי הפרשות מעורבות בדם. רופא מיון שבדק אותי אמר כי אין לי דלקת אך בכל זאת לקח תרבית. בנוסף אמר כי הדימום נובע מארוזיה בצוואר הרחם, וכשאגיע לרופאה שלי, היא תיקח משטח PAP.   ברצוני לדעת ממה נגרם פצע בצוואר הרחם? איך מטפלים בזה? קבעתי תור לרופאה רק לעוד חודשיים. האם יש מקום לדאגה?
אני בת 25 מנסה להיכנס להריון כבר 4 חודשים. לאחר טיפול אנטיביוטי שקיבלתי הופיעו גרד וצריבה. טופלתי על ידי משחה ונרות, התסמינים פחתו אך לא נעלמו, ולאחרונה זיהיתי הפרשות מעורבות בדם. רופא מיון שבדק אותי אמר כי אין לי דלקת אך בכל זאת לקח תרבית. בנוסף אמר כי הדימום נובע מארוזיה בצוואר הרחם, וכשאגיע לרופאה שלי, היא תיקח משטח PAP. ברצוני לדעת ממה נגרם פצע בצוואר הרחם? איך מטפלים בזה? קבעתי תור לרופאה רק לעוד חודשיים. האם יש מקום לדאגה?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסיבות הנפוצות לפצעים (ארוזיות) בצוואר הרחם הם טראומה כתוצאה מיחסי מין, החדרת טמפון, החדרת גוף זר, או בדיקה גינקולוגית; וזיהום בהרפס, זיבה, פפילומה או כל זיהום אחר שיכול להיות בנרתיק ובצוואר הרחם. הבדיקות הנדרשות במצב כזה הן משטח צוואר הרחם (PAP), קולפוסקופיה, ובמידת הצורך גם ביופסיה של צוואר הרחם. הטיפול תלוי בגורם לפצע. אני ממליצה לנסות להקדים את התור לרופאת הנשים, אין שום סיבה שיהיה לך פצע מדמם בצוואר הרחם ושלא תבדקי את הסיבה לכך בהקדם. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני סובל מהמון שלפוחיות קטנות בידיים. איך מונעים את הדבר?
אני סובל מהמון שלפוחיות קטנות בידיים. איך מונעים את הדבר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שלפוחיות יכולות להיגרם כתוצאה מחיכוך יתר, כמו למשל אחרי משיכת חבל, ולפעמים על ידי ווירוסים. באופן כללי, חשוב לשמור על היגיינת הידיים, כמו גם לדאוג ללחלוח מתאים של הידיים על ידי קרם ידיים. אם מדובר ביבלות קשיחות, סביר להניח שהגורם הוא וירוס, ואז יש מקום להתערבות נוספת. אני ממליצה לפנות לרופא/ת עור לייעוץ. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד קרא עוד

 אני סובלת מזה כשנה בערך מכך, כשאני צריכה לעבור ממצב של שכיבה  לעמידה (או ישיבה לעמידה או כשאני מתכופפת לשם סגירת נעל ואז נעמדת)  מסחרחורת ונהייה לי חושך בעיניים ואני מרגישה כובד מסויים בראש.  זה מציק לי בחיי היום יום ואני משתדלת לא לקום מהר, אך לא תמיד זה  מצליח.  עשיתי בדיקות דם לפי המלצת הרופא ל- ויטמין B12 והערך שהתקבל הוא  300 . הבנתי מהרופא שזה גבולי ולא נורא, אך אם זה מפריע לי הוא הציע  שאקח במשך כחודש טריבמין ואם זה לא ישפר אז להמשיך ברור אצל  נירולוג.  אני כבר נוטלת ויטמין זה כשלושה שבועות ורק בימים הראשונים חל  שיפור מזערי, אך זה חזר לבעיה הקודמת. אינני רוצה להשמע פרנואידית  ואינני כזאת כלל וכלל, אך איך אפשר לטפל בבעיה זו כשהיא מציקה בחיי  היומיום? אודה לך על תשובתך.
אני סובלת מזה כשנה בערך מכך, כשאני צריכה לעבור ממצב של שכיבה לעמידה (או ישיבה לעמידה או כשאני מתכופפת לשם סגירת נעל ואז נעמדת) מסחרחורת ונהייה לי חושך בעיניים ואני מרגישה כובד מסויים בראש. זה מציק לי בחיי היום יום ואני משתדלת לא לקום מהר, אך לא תמיד זה מצליח. עשיתי בדיקות דם לפי המלצת הרופא ל- ויטמין B12 והערך שהתקבל הוא 300 . הבנתי מהרופא שזה גבולי ולא נורא, אך אם זה מפריע לי הוא הציע שאקח במשך כחודש טריבמין ואם זה לא ישפר אז להמשיך ברור אצל נירולוג. אני כבר נוטלת ויטמין זה כשלושה שבועות ורק בימים הראשונים חל שיפור מזערי, אך זה חזר לבעיה הקודמת. אינני רוצה להשמע פרנואידית ואינני כזאת כלל וכלל, אך איך אפשר לטפל בבעיה זו כשהיא מציקה בחיי היומיום? אודה לך על תשובתך.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

מדובר בתופעה מוכרת הקרויה orthostatic hypotension, בה יש ירידה בלחץ הדם במעבר משכיבה לעמידה. ייתכנו סיבות רבות: חסר דם או חוסר שתייה מספקת, אי ספיקת לב, תופעת לוואי של תרופות מסוימות, אלכוהול, לאחר מאמץ גופני, בעיות עצביות שונות או פשוט רגישות עצבית מיוחדת במערכת העצבים האוטונומית. מומלץ לפנות לבדיקת רופא ולשלול סיבה לתופעה הניתנת לטיפול דוגמת תרופות מסוימות, מצבים רפואיים שניתנים לטיפול, יש לקבוע את הקשר לאכילה, שתייה ומאמץ. הטיפול הוא בהתאם לסיבה, או פשוט להימנע ממצבים שמחמירים את התופעה, למשל: שתיית אלכוהול, מאמץ גופני ביום חם, אכילת ארוחות קטנות במשך היום - אם התופעה קרתה בעיקר לאחר אכילת ארוחה גדולה, שתייה מרובה ועוד. טיפולים אפשריים נוספים הם אכילת דיאטה עתירת מלח, ושימוש בתרופות כגון פלורינף ומיטודרין. קרא עוד

 בתקופה האחרונה חלה תופעה, לעיתים, של "התכנסות" הפין. אבקש לקבל מידע לגבי תופעה זו והסיבות לה.
בתקופה האחרונה חלה תופעה, לעיתים, של "התכנסות" הפין. אבקש לקבל מידע לגבי תופעה זו והסיבות לה.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התכנסות הפין יכולה לנבוע בין השאר מעודף שומן. לא ציינת מהו משקלך ואם בזמן זקפה הפין יוצא ממעטפת השומן ונראה בסדר. אני ממליצה לך לגשת לאורולוג לבדיקה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד קרא עוד

 אני צריך מידע על האנזימים האחראים למחלות טיי-זקס ופנילקטונוריה   מחלת טיי-זקס היא מחלה תורשתית נדירה וקטלנית, שבה חומר שומני בשם  גנגליוזיד GM2 מצטבר בתאי המוח וגורם להרס מתקדם של המוח.  הסיבה למחלה היא חסר תורשתי באנזים בשם הקסוזאמינידאז A שתפקידו  לפרק אותו חומר שומני גנגליוזיד במוח. מוטציה בגן לאנזים הנ"ל גורמת  לחסר שלו ולהצטברות הגנגליוזידים המזיקים במוח.   מחלת פנילקטונוריה אף היא מחלה תורשתית נדירה, בה יש חסר מולד של  האנזים פנילאלנין הידרוקסילאז, האנזים ההופך את חומצת האמינו  פנילאלנין לטירוזין. כתוצאה מהיעדר האנזים מצטברת בגוף רמה רעילה של  פנילאלנין הגורמת לנזק רב מערכתי ולפיגור שכלי.
אני צריך מידע על האנזימים האחראים למחלות טיי-זקס ופנילקטונוריה מחלת טיי-זקס היא מחלה תורשתית נדירה וקטלנית, שבה חומר שומני בשם גנגליוזיד GM2 מצטבר בתאי המוח וגורם להרס מתקדם של המוח. הסיבה למחלה היא חסר תורשתי באנזים בשם הקסוזאמינידאז A שתפקידו לפרק אותו חומר שומני גנגליוזיד במוח. מוטציה בגן לאנזים הנ"ל גורמת לחסר שלו ולהצטברות הגנגליוזידים המזיקים במוח. מחלת פנילקטונוריה אף היא מחלה תורשתית נדירה, בה יש חסר מולד של האנזים פנילאלנין הידרוקסילאז, האנזים ההופך את חומצת האמינו פנילאלנין לטירוזין. כתוצאה מהיעדר האנזים מצטברת בגוף רמה רעילה של פנילאלנין הגורמת לנזק רב מערכתי ולפיגור שכלי.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אני צריך מידע על האנזימים האחראים למחלות טיי-זקס ופנילקטונוריה מחלת טיי-זקס היא מחלה תורשתית נדירה וקטלנית, שבה חומר שומני בשם גנגליוזיד GM2 מצטבר בתאי המוח וגורם להרס מתקדם של המוח. הסיבה למחלה היא חסר תורשתי באנזים בשם הקסוזאמינידאז A שתפקידו לפרק אותו חומר שומני גנגליוזיד במוח. מוטציה בגן לאנזים הנ"ל גורמת לחסר שלו ולהצטברות הגנגליוזידים המזיקים במוח. מחלת פנילקטונוריה אף היא מחלה תורשתית נדירה, בה יש חסר מולד של האנזים פנילאלנין הידרוקסילאז, האנזים ההופך את חומצת האמינו פנילאלנין לטירוזין. כתוצאה מהיעדר האנזים מצטברת בגוף רמה רעילה של פנילאלנין הגורמת לנזק רב מערכתי ולפיגור שכלי. [21/10/2002] קרא עוד

 בסיכום CT נכתב ש.. (אזור של פעילות אוסטאובליסטית מוגברת באספקט תחתון של  LT.SACROILIAC JOINT . יש לציין שה CT בוצע לכל הגוף חוץ מהראש. מחכה לתשובת הסבר.
בסיכום CT נכתב ש.. (אזור של פעילות אוסטאובליסטית מוגברת באספקט תחתון של LT.SACROILIAC JOINT . יש לציין שה CT בוצע לכל הגוף חוץ מהראש. מחכה לתשובת הסבר.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

קשה מאוד לומר מה משמעות הממצא בלא להסתכל על הצילומים. מדובר על ממצא בעצמות האגן משמאל, אולם קשה לקבוע האם מדובר בממצא שפיר שקרוי אי עצם או שמדובר בגוש גרמי שדורש בירור נוסף. אנא גש עם התוצאות והצילומים לאורתופד והתייעץ עמו. קרא עוד

 האם נכון כי אישה פוריה ביותר מייד לאחר הפסקת נטילת גלולות למניעת הריון? אם ברצוני לתכנן הריון, האם עליי לחכות מספר מחזורים לפני?
האם נכון כי אישה פוריה ביותר מייד לאחר הפסקת נטילת גלולות למניעת הריון? אם ברצוני לתכנן הריון, האם עליי לחכות מספר מחזורים לפני?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

אישה אינה פוריה יותר מייד לאחר הפסקת נטילת גלולות. יש להמתין בין הפסקת נטילת גלולות לבין כניסה להריון משום שהתאוששות הורמונלית מנטילת גלולות אינה מיידית, ולכן בתחילה המחזורים אינם סדירים, מה שמקשה על קביעת גיל ההריון ומעקב אחר התפתחות תקינה שלו. קרא עוד

 מה הסיכוי להולדת ילדים חולים בסכיזופרניה אם האם בריאה ואילו לאב, שאף הוא בריא, יש אחות החולה במחלה זו?
מה הסיכוי להולדת ילדים חולים בסכיזופרניה אם האם בריאה ואילו לאב, שאף הוא בריא, יש אחות החולה במחלה זו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הסיכון ללקות בסכיזופרניה באוכלוסיה הכללית הוא 1%. זאת אומרת, שלכל ילד שנולד יש סיכוי של 1% שתתפתח אצלו מחלת הסכיזופרניה במהלך חייו, גם אם אין לו אף קרוב משפחה שלוקה במחלה. כאשר יש קרוב משפחה חולה, הסיכון עולה ככל שהקרבה היא רבה יותר. לדוגמה, כאשר אחד ההורים חולה - לילד סיכוי של 12% ללקות במחלה. כאשר שני ההורים חולים - לילד סיכוי של 40% ללקות במחלה. כאשר אח חולה - לילד סיכוי של 8% ללקות במחלה. במקרה שבן המשפחה החולה הוא אחות של האב, רמת הסיכון נמצאת בין 1% ל-8%. יש לזכור שמדובר בנתון סטטיסטי, המתאר ביכוי אך אינו יכול לנבא את הופעת המחלה. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

רופאים מומלצים
ד"ר מוריס ונטוררו
ד"ר מוריס ונטוררו כירורגיה
4.0
( 4 חוות דעת )
"מקצועי מאוד וכן קיבלתי הסבר ברור לגבי מצבי הבריאותי וגישה מאוד נעימה וסבלנית."
ד"ר צבי חי ברנע
ד"ר צבי חי ברנע נפרולוגיה
מומחה בנפרולוגיה, נפרולוג בכיר מחוז מרכז
ד"ר דוד אוריון
ד"ר דוד אוריון נוירולוגיה
4.9
( 18 חוות דעת )
"מיום הראשון שנכנסתי לדר אוריון הבנתי שנכנסתי לרופא שמבין ענין ושולט במה שיש לי וזה מקנה סופר ביטחון בזמן קצר פתר כל בעיה שצצה לי כל החברים שלי כבר יודעים מזה ד"ר אוריון"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו