שאלות ותשובות - עמוד 767
מאת: מערכת אינפומד
ללא בדיקה גופנית אינני יכולה לאבחן את הבעיה. יתכן כי בעיות קרישה הן הגורמות לכתמים אלה: המטומות שסיבתן הטיפול התרופתי או מחלת קרישה. ניתן לבדוק זאת על ידי בדיקות דם פשוטות הכוללות תפקודי קרישה. עוד סיבה שיכולה לגרום לכתמים אלה היא מחלת עור כלשהי שאותה יוכל לאבחן רופא עור. גש לרופא המשפחה לקבלת הפנייה לבדיקות דם והפנייה לבדיקה על ידי רופא עור. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
ישנם כמה הבדלים בין בדיקות CT ובדיקות MRI. בבדיקת CT משתמשים בקרינת רנטגן. בבדיקת MRI לא משתמשים בקרינה כזאת, אלא בתכונת המגנטיות של רקמות שונות בגוף. משתמשים בבדיקות אלה במצבים שונים. בדיקת CT יעילה להדגמת מבנים גרמיים או רקמות רכות עם צפיפות מסויימת כגון הדיסקים הבין-חולייתיים. MRI, לעומת זאת, יעיל בעיקר להדגמת רקמות רכות, כמו חוט השדרה ומעטפותיו. ההחלטה באיזו בדיקה להשתמש תלויה במה שרוצה הרופא לבדוק. בהצלחה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
נשמע שייתכן ומדובר בזיהום עורי נפוץ ע"י פטריה, מצב הנקרא Tinea Versicolor. יש מספר אופציות טיפוליות דרך העור ובכדורים דרך הפה. אנא פנה לרופא עור להמשך אבחון וטיפול. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
התסמינים והכאבים שאת מתארת בהחלט יכולים להתאים לתסמינים הנובעים מפריצת דיסק בגב התחתון. כשיש פריצת דיסק, ובעיקר כשהיא חמורה, ישנו לחץ של הדיסק על העצב היוצא מעמוד השדרה וממשיך לכל אורכו עד לסוף מסלולו ברגל. נראה שזו הבעיה ממנה את סובלת ושבגללה הומלץ לך על ניתוח. ייתכן שקיימת בעיה אורתופדית נוספת בנוסף לפריצת הדיסק, אשר מחריפה את התסמינים באותו האזור והופכת את התסמינים למפושטים יותר, אך זאת ניתן לקבוע רק על ידי בדיקת הדמיה ב-MRI בשילוב עם בדיקה גופנית של הקליניקה של החולה על ידי אורתופד. במקרה הצורך, משלבים גם ייעוץ נוירולוגי. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
יכולות להיות סיבות רבות לכאבי הרגליים אותם את מתארת. מלבד מאמץ יתר, הן יכולות לכלול סוכרת, היצרות כלי הדם ברגליים, דליות (ורידים בולטים), בעיה בשסתומים של הוורידים ברגליים האחראיים על החזרת הדם ללב, היווצרות פקקת ורידית, בעיות בקרישת דם, התכווצות שרירי התאומים, בריחת סידן, ואפילו מצבים של מתח נפשי. ציינת כי את סובלת מוורידים בולטים בגפיים התחתונות. זוהי בהחלט יכולה להיות הסיבה לכאבים. בדיקה המומלצת לאבחנה של דליות היא אולטרסאונד של וורידי הרגל. הייתי ממליצה לך להימנע מישיבה ממושכת, להרים רגליים בכל הזדמנות, ולא לשבת רגל על רגל. בנוסף, מומלץ לבצע פעילות גופנית כלשהי שתעזור להזרים את הדם טוב יותר בחזרה ללב. אני מפנה אותך לקישורים בהם תוכלי לקרוא יותר על דליות וכיצד ניתן לטפל בבעיה זו: http://www.infomed.co.il/questions/q_061005_2.htm קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
הדרך הטובה ביותר להקטין את כמות הדימום ובמקרים מסוימים גם לגרום להקטנת המיומה היא נטילת גלולות למניעת הריון. מיומות לא סופגות ברזל. המיומות או הקנדידה אינם מפריעים לשימוש בהתקן תוך רחמי. היות ומאגרי הברזל שלך נמוכים, רצוי לקחת תוספים למרות ההמוגלובין התקין. קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
רמת הקראטינין בדם היא מדד לתפקוד הכליות. עלייה שלה מעידה על פגיעה בכליות. אך לא ציינת מהם הערכים הבסיסיים שלך, וכן מהו הערך החדש הגבוה יותר. עלייה בערכי הקראטינין יכולה להיגרם על ידי סיבות רבות, ביניהן סוכרת, תרופות מסוימות, מחלות גנטיות, זיהומים כרוניים של הכליה, מחלות אוטואימוניות, יתר לחץ דם. אין לי מספיק מידע לגבי המצב הבריאותי שלך, אם הסוכרת שלך מאוזנת, וכן אילו תרופות הינך נוטל באופן קבוע. אני מסיקה כי העלייה בקראטינין קשורה למחלת הסוכרת או ליתר לחץ הדם. אחד הסיבוכים הנפוצים של שתי מחלות אלו הוא פגיעה בכליות. לגבי ההשלכות והטיפול, אמליץ לך לפנות לרופא מטפל אשר מכיר אותך ואת ההיסטוריה הרפואית שלך, ולבצע מדידת לחץ דם וכן בדיקת HbA1C על מנת להעריך עד כמה הסוכרת מאוזנת ואם לחץ הדם שלך תקין. לאחר קבלת תוצאות אלו, יש לקחת בחשבון את הטיפול התרופתי ואם אחת התרופות אכן גרמה לעלייה זו, ואם כן - להחליפה. אם לחץ הדם או הסוכרת אינם מאוזנים, יש לדאוג לאזן אותם. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
דפרסונליזציה היא תחושה של ניתוק מהמציאות, כאילו נמצאים "מחוץ" לגוף. יש המתארים זאת כ"חוויה חוץ- גופית" או תחושה של אי -שייכות לגוף. יש אנשים המתארים כי הם אינם מזהים את עצמם או את פניהם בראי או שאינם מרגישים שייכים לגופם. תופעה של דפרסונליזציה קלה יכולה להופיע במצבי לחץ. כאשר היא בדרגת חומרה גבוהה יותר, היא יכולה להיות חלק מהפרעת חרדה, דיכאון או מצבים פסיכוטיים. שמיעת קולות והבזקי הזיות, היא למעשה הזיה- תפישה שגויה של דבר שלא קיים במציאות. הזיה יכולה להיות קשורה לכל אחד מהחושים- ראיה, שמיעה, מישוש, טעם או ריח. היא יכולה להיות חלק ממחלת נפש (כגון מצב פסיכוטי), חלק ממחלה מוחית (למשל אפילפסיה של האונה הרקתית) או תוצאה של נטילת סמים. ככל הנראה בוצעה בדיקת ה- EEG כדי לשלול את האפשרות של אפילפסיה. יש לציין שבדיקת EEG תקינה אינה שוללת אפילפסיה. נזעי חשמל (ECT) זו שיטת טיפול שבה יוצרים פרכוסים אצל המטופל על ידי העברת זרמים חשמליים למוח. משתמשים בשיטת טיפול זו כטיפול בדיכאון (שאינו מגיב לתרופות) ולעיתים גם לטיפול בסכיזופרניה ובמניה- דפרסיה. כדי להחליט על טיפול יש צורך להגיע קודם לאבחנה. את מגלה בקיאות רבה במונחים ומנסה להבין את המתרחש אצלך וזה מעורר הערכה, ועם זאת את צעירה ואני מניחה שההתמודדות עם חוויות אלו אינה קלה. האם יש לך מקור תמיכה? מבוגר שאת יכולה לסמוך עליו ולדבר איתו? כדאי שתמשיכי את הבירור אצל נוירולוג ילדים או פסיכיאטר (תלוי אצל מי התחלת את הבירור), כדי שאפשר יהיה להגיע לאבחנה ולטפל בהתאם. ד"ר שירה ארד - אינפומד קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
חשוב להבין כי שתיית אלכוהול תכופה היא הפרעה קשה המחייבת טיפול בפני עצמה! השימוש באלכוהול גורם לנזק בריאותי יומיומי וגם מצטבר. כמו כן, השימוש באלכוהול גורם בפני עצמו למצבי דיכאון וחרדה. עד שלא תטופל התמכרות לאלכוהול, אין סיכוי שתרופה פסיכיאטרית תעזור באמת. עם זאת, לדעתי, הפסקת התרופה אינה הפתרון. מומלץ לקחת טיפול תרופתי יומיומי במקביל לתהליך הגמילה, כיוון, שבעצם הבעיה הראשונית שעבורה החל הטיפול לא נפתרה! אני ממליצה להתייעץ עם הפסיכיאטר המטפל לגבי שיפור שיתוף הפעולה של בנך עם הטיפול, ולנסות לבדוק שוב את האבחנה הבסיסית, ומשם להתאים טיפול תרופתי ואחר (טיפול פסיכולוגי, טיפול באשפוז פסיכיאטרי, או טיפול במסגרת מרכז גמילה, אם צריך). ייתכן שסרוקסאט אינה הטיפול המתאים ביותר, וכי יש מקום לנסות טיפולים אחרים. לגבי תמיכה בגמילה מאלכוהול, ישנן קבוצות של "אלכוהוליסטים אנונימיים" (AA) ברוב אזורי הארץ. ניתן גם לפנות למידע נוסף לאגודת "אל-סם" או ליחידות לטיפול בנפגעי סמים (כן, אלכוהול הוא סם!) בשירותי הרווחה של העירייה או המועצה המקומית באזור מגוריכם. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד
מאת: מערכת אינפומד
שתי התרופות שייכות לקבוצת ה- SSRI וניתנות לאותן אינדיקציות, ביניהן דיכאון וחרדה. אין בעיה לקחת רסיטל במקום פקסט. אני מזכירה לך כי גם לרסיטל יש תופעות לוואי, אך נראה כי הוא פוגע פחות בתפקוד המיני וגורם פחות להשמנה. אני ממליצה לך לפנות אל הפסיכיאטר שרשם לך את התרופה - כדי להתייעץ איתו. קרא עוד