דלג לתוכן

שאלות ותשובות - עמוד 767

 אני בן 69. לאחרונה הופיעו לי כתמים גדולים חומים מסביב לברכיים. מה מקור הבעיה? לאיזה רופא מקצועי עלי לפנות? רופא המשפחה טוען שלא נתקל מעולם בתופעה כזו. אני מקבל  קרטיה,  קרדילוק במינון של כדור אחד של 100 מ"ג ביום, ונוטל Q10.
אני בן 69. לאחרונה הופיעו לי כתמים גדולים חומים מסביב לברכיים. מה מקור הבעיה? לאיזה רופא מקצועי עלי לפנות? רופא המשפחה טוען שלא נתקל מעולם בתופעה כזו. אני מקבל קרטיה, קרדילוק במינון של כדור אחד של 100 מ"ג ביום, ונוטל Q10.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ללא בדיקה גופנית אינני יכולה לאבחן את הבעיה. יתכן כי בעיות קרישה הן הגורמות לכתמים אלה: המטומות שסיבתן הטיפול התרופתי או מחלת קרישה. ניתן לבדוק זאת על ידי בדיקות דם פשוטות הכוללות תפקודי קרישה. עוד סיבה שיכולה לגרום לכתמים אלה היא מחלת עור כלשהי שאותה יוכל לאבחן רופא עור. גש לרופא המשפחה לקבלת הפנייה לבדיקות דם והפנייה לבדיקה על ידי רופא עור. בהצלחה. ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד קרא עוד

 אני בן 48. איזו בדיקה יותר טובה לבדיקת עמוד השדרה המותני,  בדיקת CT או  בדיקת MRI? מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהבדיקות? באיזו בדיקה רואים את הפגיעה יותר במדויק?
אני בן 48. איזו בדיקה יותר טובה לבדיקת עמוד השדרה המותני, בדיקת CT או בדיקת MRI? מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהבדיקות? באיזו בדיקה רואים את הפגיעה יותר במדויק?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

ישנם כמה הבדלים בין בדיקות CT ובדיקות MRI. בבדיקת CT משתמשים בקרינת רנטגן. בבדיקת MRI לא משתמשים בקרינה כזאת, אלא בתכונת המגנטיות של רקמות שונות בגוף. משתמשים בבדיקות אלה במצבים שונים. בדיקת CT יעילה להדגמת מבנים גרמיים או רקמות רכות עם צפיפות מסויימת כגון הדיסקים הבין-חולייתיים. MRI, לעומת זאת, יעיל בעיקר להדגמת רקמות רכות, כמו חוט השדרה ומעטפותיו. ההחלטה באיזו בדיקה להשתמש תלויה במה שרוצה הרופא לבדוק. בהצלחה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד קרא עוד

 לאחרונה נוצרו לי על הגוף כתמים חומים לא חלקים במקומות שונים בגוף  ובגדלים שונים (בזרועות, בכתפיים, בחזה ובגב העליון)  אני בעל גוון עור חום (לא כהה מדי). (היתה הרגשה של עקצוצים בעור במשך כמה ימים, יכול להיות שזה נבע  מזה ?)  בבקשה אם תוכלו לענות לי מה זה יכול להיות בהתחשב בכך שאני לא  נחשפתי לשמש ?
לאחרונה נוצרו לי על הגוף כתמים חומים לא חלקים במקומות שונים בגוף ובגדלים שונים (בזרועות, בכתפיים, בחזה ובגב העליון) אני בעל גוון עור חום (לא כהה מדי). (היתה הרגשה של עקצוצים בעור במשך כמה ימים, יכול להיות שזה נבע מזה ?) בבקשה אם תוכלו לענות לי מה זה יכול להיות בהתחשב בכך שאני לא נחשפתי לשמש ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

נשמע שייתכן ומדובר בזיהום עורי נפוץ ע"י פטריה, מצב הנקרא Tinea Versicolor. יש מספר אופציות טיפוליות דרך העור ובכדורים דרך הפה. אנא פנה לרופא עור להמשך אבחון וטיפול. קרא עוד

 אני מאובחנת כסובלת מפריצת דיסק בגב התחתון והומלץ לי לעבור ניתוח בגב. מזה כשנה אני סובלת מכאבים ברגל שמאל, הצד של פריצת הדיסק, אשר מתחילים מהצד הפנימי של הברכיים וממשיכים לאורך הרגל. כמו כן, גם כשאני שוכבת אני מרגישה כאבים בשרירים של השוקיים, בישבן ולעיתים גם נתפסים השרירים בלילה, כמו בהריון.   האם כל זה קורה בשל פריצת הדיסק או שזה יכול להיות משהו אחר?
אני מאובחנת כסובלת מפריצת דיסק בגב התחתון והומלץ לי לעבור ניתוח בגב. מזה כשנה אני סובלת מכאבים ברגל שמאל, הצד של פריצת הדיסק, אשר מתחילים מהצד הפנימי של הברכיים וממשיכים לאורך הרגל. כמו כן, גם כשאני שוכבת אני מרגישה כאבים בשרירים של השוקיים, בישבן ולעיתים גם נתפסים השרירים בלילה, כמו בהריון. האם כל זה קורה בשל פריצת הדיסק או שזה יכול להיות משהו אחר?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

התסמינים והכאבים שאת מתארת בהחלט יכולים להתאים לתסמינים הנובעים מפריצת דיסק בגב התחתון. כשיש פריצת דיסק, ובעיקר כשהיא חמורה, ישנו לחץ של הדיסק על העצב היוצא מעמוד השדרה וממשיך לכל אורכו עד לסוף מסלולו ברגל. נראה שזו הבעיה ממנה את סובלת ושבגללה הומלץ לך על ניתוח. ייתכן שקיימת בעיה אורתופדית נוספת בנוסף לפריצת הדיסק, אשר מחריפה את התסמינים באותו האזור והופכת את התסמינים למפושטים יותר, אך זאת ניתן לקבוע רק על ידי בדיקת הדמיה ב-MRI בשילוב עם בדיקה גופנית של הקליניקה של החולה על ידי אורתופד. במקרה הצורך, משלבים גם ייעוץ נוירולוגי. ד"ר גיל טאובר - אינפומד קרא עוד

 אני בת 24, וכבר כחצי שנה סובלת מכאבי רגליים בינוניים, המתבטאים לסירוגין במקומות שונים ברגל, פעם בירך, פעם בשוק ולעיתים אף בתחתית כף הרגל. הכאב הוא בצורת דקירות ולחץ, במיוחד בשוק ימין, והיום הם הוחמרו יותר. לא רק בסופו של יום אני חשה כאב, אלא מהבוקר כשאני מתעוררת.   אני סובלת בנוסף מנימים וורידים בולטים ולובשת גרביים אלסטיות וגם משתמשת במדרסים. נבדקתי אצל רופא אורתופד ששלח אותי לבצע מספר צילומי רנטגן ולבדיקת MRI. כתרופה הוא נתן לי  אלגוליזין פורטה.   עכשיו אני ממתינה לביצוע בדיקת  ה- MRI, אבל מאוד סובלת מכאבים, מוגבלת מבחינה העבודה ומודאגת מאוד. האם יש איזושהי מחלה שכל הסימנים האלה מחשידים שאולי יש לי? משהו תורשתי או ניווני?   לפני כשנה הייתה לי תחושת נימול ברגליים. אם כך, אולי זה מעיד על משהו עצבי? פריצת דיסק? אשמח אם אוכל לקבל מידע על כך.
אני בת 24, וכבר כחצי שנה סובלת מכאבי רגליים בינוניים, המתבטאים לסירוגין במקומות שונים ברגל, פעם בירך, פעם בשוק ולעיתים אף בתחתית כף הרגל. הכאב הוא בצורת דקירות ולחץ, במיוחד בשוק ימין, והיום הם הוחמרו יותר. לא רק בסופו של יום אני חשה כאב, אלא מהבוקר כשאני מתעוררת. אני סובלת בנוסף מנימים וורידים בולטים ולובשת גרביים אלסטיות וגם משתמשת במדרסים. נבדקתי אצל רופא אורתופד ששלח אותי לבצע מספר צילומי רנטגן ולבדיקת MRI. כתרופה הוא נתן לי אלגוליזין פורטה. עכשיו אני ממתינה לביצוע בדיקת ה- MRI, אבל מאוד סובלת מכאבים, מוגבלת מבחינה העבודה ומודאגת מאוד. האם יש איזושהי מחלה שכל הסימנים האלה מחשידים שאולי יש לי? משהו תורשתי או ניווני? לפני כשנה הייתה לי תחושת נימול ברגליים. אם כך, אולי זה מעיד על משהו עצבי? פריצת דיסק? אשמח אם אוכל לקבל מידע על כך.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

יכולות להיות סיבות רבות לכאבי הרגליים אותם את מתארת. מלבד מאמץ יתר, הן יכולות לכלול סוכרת, היצרות כלי הדם ברגליים, דליות (ורידים בולטים), בעיה בשסתומים של הוורידים ברגליים האחראיים על החזרת הדם ללב, היווצרות פקקת ורידית, בעיות בקרישת דם, התכווצות שרירי התאומים, בריחת סידן, ואפילו מצבים של מתח נפשי. ציינת כי את סובלת מוורידים בולטים בגפיים התחתונות. זוהי בהחלט יכולה להיות הסיבה לכאבים. בדיקה המומלצת לאבחנה של דליות היא אולטרסאונד של וורידי הרגל. הייתי ממליצה לך להימנע מישיבה ממושכת, להרים רגליים בכל הזדמנות, ולא לשבת רגל על רגל. בנוסף, מומלץ לבצע פעילות גופנית כלשהי שתעזור להזרים את הדם טוב יותר בחזרה ללב. אני מפנה אותך לקישורים בהם תוכלי לקרוא יותר על דליות וכיצד ניתן לטפל בבעיה זו: http://www.infomed.co.il/questions/q_061005_2.htm קרא עוד

 אני בת 46, סובלת מדימום חזק וממושך, מלוווה בקרישי דם בזמן הווסת. בבדיקות התגלו 2 מיומות:  תת-רירי בגודל 21*21 מ"מ בקיר קדמי פונדלי  ותת-סרוזי בגודל 24*24 מ"מ בקיר קדמי-ימני-פונדלי.  אנדומטריום בעובי 8 מ"מ, סדיר.  כנראה כתוצאה מזה רמת הברזל קרוב לגבול התחתון (88), FERRITIN - מתחת לגבול התחתון (8).  ההמוגלובין תקין (13).  לפני 8 שנים עברתי ניתוח כריתת בלוטת המגן. כרגע הבדיקות של PTH , TSH , FT3, FT4, CA, PO4 ,ALBUMIN תקינות.  בחודשיים,שלושה האחרונים אני סובלת מנשירת שער חזקה ומדאיגה מאוד.  בנוסף אני סובלת מ - CANDIDA-GLABRATA -כבר הרבה שנים.לא הצלחתי להתפטר ממנה למרות כל הטיפולים.  אחרי כל רציתי לשאול האם אפשר במקרה שלי (מיומות + CANDIDA) להתקין התקן תוך רחמי מירנה במטרה להקטין את האיבוד הדם בזמן הווסת בתקווה שזה יעזור לפתור את הבעית נשירת השער.  ושאלה נוספת : האם מיומות סופגות ברזל?  תודה לתשובה
אני בת 46, סובלת מדימום חזק וממושך, מלוווה בקרישי דם בזמן הווסת. בבדיקות התגלו 2 מיומות: תת-רירי בגודל 21*21 מ"מ בקיר קדמי פונדלי ותת-סרוזי בגודל 24*24 מ"מ בקיר קדמי-ימני-פונדלי. אנדומטריום בעובי 8 מ"מ, סדיר. כנראה כתוצאה מזה רמת הברזל קרוב לגבול התחתון (88), FERRITIN - מתחת לגבול התחתון (8). ההמוגלובין תקין (13). לפני 8 שנים עברתי ניתוח כריתת בלוטת המגן. כרגע הבדיקות של PTH , TSH , FT3, FT4, CA, PO4 ,ALBUMIN תקינות. בחודשיים,שלושה האחרונים אני סובלת מנשירת שער חזקה ומדאיגה מאוד. בנוסף אני סובלת מ - CANDIDA-GLABRATA -כבר הרבה שנים.לא הצלחתי להתפטר ממנה למרות כל הטיפולים. אחרי כל רציתי לשאול האם אפשר במקרה שלי (מיומות + CANDIDA) להתקין התקן תוך רחמי מירנה במטרה להקטין את האיבוד הדם בזמן הווסת בתקווה שזה יעזור לפתור את הבעית נשירת השער. ושאלה נוספת : האם מיומות סופגות ברזל? תודה לתשובה
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

הדרך הטובה ביותר להקטין את כמות הדימום ובמקרים מסוימים גם לגרום להקטנת המיומה היא נטילת גלולות למניעת הריון. מיומות לא סופגות ברזל. המיומות או הקנדידה אינם מפריעים לשימוש בהתקן תוך רחמי. היות ומאגרי הברזל שלך נמוכים, רצוי לקחת תוספים למרות ההמוגלובין התקין. קרא עוד

 יש לי סוכרת ואני מטופל בשנה האחרונה  באינסולין באופן קבוע. אני סובל מלחץ דם גבוה ומרמה גבוהה של שומנים בדם. לאחרונה עשיתי שוב בדיקת תפקודי כליות, והתברר שרמת הקראטינין שלי גבוהה. מה ההשלכות של זה? מה זה אומר? ומה הדרכים לטפל בבעיה זו?
יש לי סוכרת ואני מטופל בשנה האחרונה באינסולין באופן קבוע. אני סובל מלחץ דם גבוה ומרמה גבוהה של שומנים בדם. לאחרונה עשיתי שוב בדיקת תפקודי כליות, והתברר שרמת הקראטינין שלי גבוהה. מה ההשלכות של זה? מה זה אומר? ומה הדרכים לטפל בבעיה זו?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

רמת הקראטינין בדם היא מדד לתפקוד הכליות. עלייה שלה מעידה על פגיעה בכליות. אך לא ציינת מהם הערכים הבסיסיים שלך, וכן מהו הערך החדש הגבוה יותר. עלייה בערכי הקראטינין יכולה להיגרם על ידי סיבות רבות, ביניהן סוכרת, תרופות מסוימות, מחלות גנטיות, זיהומים כרוניים של הכליה, מחלות אוטואימוניות, יתר לחץ דם. אין לי מספיק מידע לגבי המצב הבריאותי שלך, אם הסוכרת שלך מאוזנת, וכן אילו תרופות הינך נוטל באופן קבוע. אני מסיקה כי העלייה בקראטינין קשורה למחלת הסוכרת או ליתר לחץ הדם. אחד הסיבוכים הנפוצים של שתי מחלות אלו הוא פגיעה בכליות. לגבי ההשלכות והטיפול, אמליץ לך לפנות לרופא מטפל אשר מכיר אותך ואת ההיסטוריה הרפואית שלך, ולבצע מדידת לחץ דם וכן בדיקת HbA1C על מנת להעריך עד כמה הסוכרת מאוזנת ואם לחץ הדם שלך תקין. לאחר קבלת תוצאות אלו, יש לקחת בחשבון את הטיפול התרופתי ואם אחת התרופות אכן גרמה לעלייה זו, ואם כן - להחליפה. אם לחץ הדם או הסוכרת אינם מאוזנים, יש לדאוג לאזן אותם. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד קרא עוד

 האם טיפול בנזעי חשמל יכול לעזור במקרי דפרסונליזציה? האם מומלץ לבחורה בת 13 להתחיל טיפול שכזה?  יש לי התקפים לעיתים רחוקות, בהם אני שומעת קולות ורואה הבזקי הזיות. האם יש לזה קשר לדפרסונליזציה? עשיתי בדיקת EEG בה נאמר לי שהמצב במוחי תקין. מהיכן התופעה נובעת?
האם טיפול בנזעי חשמל יכול לעזור במקרי דפרסונליזציה? האם מומלץ לבחורה בת 13 להתחיל טיפול שכזה? יש לי התקפים לעיתים רחוקות, בהם אני שומעת קולות ורואה הבזקי הזיות. האם יש לזה קשר לדפרסונליזציה? עשיתי בדיקת EEG בה נאמר לי שהמצב במוחי תקין. מהיכן התופעה נובעת?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

דפרסונליזציה היא תחושה של ניתוק מהמציאות, כאילו נמצאים "מחוץ" לגוף. יש המתארים זאת כ"חוויה חוץ- גופית" או תחושה של אי -שייכות לגוף. יש אנשים המתארים כי הם אינם מזהים את עצמם או את פניהם בראי או שאינם מרגישים שייכים לגופם. תופעה של דפרסונליזציה קלה יכולה להופיע במצבי לחץ. כאשר היא בדרגת חומרה גבוהה יותר, היא יכולה להיות חלק מהפרעת חרדה, דיכאון או מצבים פסיכוטיים. שמיעת קולות והבזקי הזיות, היא למעשה הזיה- תפישה שגויה של דבר שלא קיים במציאות. הזיה יכולה להיות קשורה לכל אחד מהחושים- ראיה, שמיעה, מישוש, טעם או ריח. היא יכולה להיות חלק ממחלת נפש (כגון מצב פסיכוטי), חלק ממחלה מוחית (למשל אפילפסיה של האונה הרקתית) או תוצאה של נטילת סמים. ככל הנראה בוצעה בדיקת ה- EEG כדי לשלול את האפשרות של אפילפסיה. יש לציין שבדיקת EEG תקינה אינה שוללת אפילפסיה. נזעי חשמל (ECT) זו שיטת טיפול שבה יוצרים פרכוסים אצל המטופל על ידי העברת זרמים חשמליים למוח. משתמשים בשיטת טיפול זו כטיפול בדיכאון (שאינו מגיב לתרופות) ולעיתים גם לטיפול בסכיזופרניה ובמניה- דפרסיה. כדי להחליט על טיפול יש צורך להגיע קודם לאבחנה. את מגלה בקיאות רבה במונחים ומנסה להבין את המתרחש אצלך וזה מעורר הערכה, ועם זאת את צעירה ואני מניחה שההתמודדות עם חוויות אלו אינה קלה. האם יש לך מקור תמיכה? מבוגר שאת יכולה לסמוך עליו ולדבר איתו? כדאי שתמשיכי את הבירור אצל נוירולוג ילדים או פסיכיאטר (תלוי אצל מי התחלת את הבירור), כדי שאפשר יהיה להגיע לאבחנה ולטפל בהתאם. ד"ר שירה ארד - אינפומד קרא עוד

 בני בן 34, סובל שנים רבות מחרדות, מחשבות שליליות ודימוי עצמי נמוך, ומנסה שיחות אצל פסיכולוגים שונים, לרוב ללא ההצלחה. הוא מטופל  בסרוקסאט במשך כמה שנים. במשך הזמן הוא נגרר לשתיית אלכוהול ושותה לעתים קרובות, וזה לא עוזר במיוחד להתקדמות הטיפול.   הרופאה הפסיקה לו את הטיפול בסרוקסאט בגלל השתייה, בניגוד לדעתי, ולדעת פסיכיאטר בכיר. המצב הולך ומחמיר, ואנו מחפשים באפלה פתרונות. אנא חווי דעתך על דרך טיפול מומלצת.
בני בן 34, סובל שנים רבות מחרדות, מחשבות שליליות ודימוי עצמי נמוך, ומנסה שיחות אצל פסיכולוגים שונים, לרוב ללא ההצלחה. הוא מטופל בסרוקסאט במשך כמה שנים. במשך הזמן הוא נגרר לשתיית אלכוהול ושותה לעתים קרובות, וזה לא עוזר במיוחד להתקדמות הטיפול. הרופאה הפסיקה לו את הטיפול בסרוקסאט בגלל השתייה, בניגוד לדעתי, ולדעת פסיכיאטר בכיר. המצב הולך ומחמיר, ואנו מחפשים באפלה פתרונות. אנא חווי דעתך על דרך טיפול מומלצת.
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

חשוב להבין כי שתיית אלכוהול תכופה היא הפרעה קשה המחייבת טיפול בפני עצמה! השימוש באלכוהול גורם לנזק בריאותי יומיומי וגם מצטבר. כמו כן, השימוש באלכוהול גורם בפני עצמו למצבי דיכאון וחרדה. עד שלא תטופל התמכרות לאלכוהול, אין סיכוי שתרופה פסיכיאטרית תעזור באמת. עם זאת, לדעתי, הפסקת התרופה אינה הפתרון. מומלץ לקחת טיפול תרופתי יומיומי במקביל לתהליך הגמילה, כיוון, שבעצם הבעיה הראשונית שעבורה החל הטיפול לא נפתרה! אני ממליצה להתייעץ עם הפסיכיאטר המטפל לגבי שיפור שיתוף הפעולה של בנך עם הטיפול, ולנסות לבדוק שוב את האבחנה הבסיסית, ומשם להתאים טיפול תרופתי ואחר (טיפול פסיכולוגי, טיפול באשפוז פסיכיאטרי, או טיפול במסגרת מרכז גמילה, אם צריך). ייתכן שסרוקסאט אינה הטיפול המתאים ביותר, וכי יש מקום לנסות טיפולים אחרים. לגבי תמיכה בגמילה מאלכוהול, ישנן קבוצות של "אלכוהוליסטים אנונימיים" (AA) ברוב אזורי הארץ. ניתן גם לפנות למידע נוסף לאגודת "אל-סם" או ליחידות לטיפול בנפגעי סמים (כן, אלכוהול הוא סם!) בשירותי הרווחה של העירייה או המועצה המקומית באזור מגוריכם. בברכה, ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית קרא עוד

 פסיכיאטר רשם לי paxxet לטיפול בחרדות.  קראתי על התרופה באינטרנט. תופעות הלוואי שלה (השמנה, ירידה בתפקוד המיני) מאוד מרתיעות אותי. יש לי חברה שלוקחת כדור בשם "רסיטל".  האם גם רסיטל מתאים לטיפול בחרדות, או שמא הוא יותר מתאים לטיפול בדכאונות ?
פסיכיאטר רשם לי paxxet לטיפול בחרדות. קראתי על התרופה באינטרנט. תופעות הלוואי שלה (השמנה, ירידה בתפקוד המיני) מאוד מרתיעות אותי. יש לי חברה שלוקחת כדור בשם "רסיטל". האם גם רסיטל מתאים לטיפול בחרדות, או שמא הוא יותר מתאים לטיפול בדכאונות ?
מערכת אינפומד מאת: מערכת אינפומד

שתי התרופות שייכות לקבוצת ה- SSRI וניתנות לאותן אינדיקציות, ביניהן דיכאון וחרדה. אין בעיה לקחת רסיטל במקום פקסט. אני מזכירה לך כי גם לרסיטל יש תופעות לוואי, אך נראה כי הוא פוגע פחות בתפקוד המיני וגורם פחות להשמנה. אני ממליצה לך לפנות אל הפסיכיאטר שרשם לך את התרופה - כדי להתייעץ איתו. קרא עוד

רופאים מומלצים
פרופ' תרצה פוקס
פרופ' תרצה פוקס קרדיולוגיה
5
( 12 חוות דעת )
"רופא מצטיינת. הצליחה לעזור לי במקום שאחרים לא נצליחו"
פרופ' אנה לכוביצקי
פרופ' אנה לכוביצקי עור ומין
מומחית למחלות עור ומין, מומחית למחלות שיער
ד"ר מוני פרידמן
ד"ר מוני פרידמן רפואה אסתטית
מומחה לכירורגיה, טיפולים אסתטיים ולייזר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו