המדריך: כך תבחרו את אימון הכושר שהכי מתאים לכם

אירובי או שחייה? פילאטיס או דווקא ריצה? מגוון סוגי הפעילות הגופנית עצום - ומבלבל. אז איך תדעו מה הכי מתאים עבורכם? המדריך שיעזור

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 27/08/2015

זה לא סוד שפעילות גופנית חשובה לניהול חיי שגרה בריאים ומאושרים יותר: היא מסייעת בשמירה  על משקל תקין, עוזרת במניעת מחלות שונות, כגון סוכרת ובעיות לב, ותורמת לשיפור מצב הרוח והביטחון העצמי.


אם אתם בדיוק בדרך לאימון השבועי שלכם, עצרו רגע ושאלו את עצמכם, עם יד על הלב: מדוע בחרתם דווקא בסוג אימון זה? האם זו החברה שבדיוק נרשמה לחוג אירובי ודורשת את חברתכם? האם זה בגלל טרנד כזה או אחר שצובר תאוצה? 


קראו עוד: נותנים בוסט: 10 מזונות שכדאי לצרוך לפני אימון כושר


יש לנו חדשות עבורכם: אם בחרתם בפעילות שלא באמת מתאימה לכם, לצרכיכם האישיים ולמבנה האישיות שלכם, סביר להניח שלא תרצו להתמיד בה לאורך זמן.


אז איך בוחרים בפעילות גופנית שבאמת מתאימה לכם? יחד עם דליה מנטבר, אותוריטת הפילאטיס בישראל, בדקנו מהן הדרכים שיעזרו לכם למצוא את ה"שידוך" הספורטיבי האולטימטיבי.



1. צרכי הגוף 

סובלים ממשקל עודף וחושבים שרק פעילות אירובית תסייע לכם בהצרת ההיקפים? תתפלאו, אבל דווקא שילוב פעילות בונה שריר יכולה לסייע בהשגת המטרה. הסיבה: כאשר מתאמן מפתח מסת שריר, הגוף שלו 'שורף' יותר קלוריות בזמן מנוחה.


מעדיפים הליכון בחדר כושר? אם כך, מנטבר מציעה לכם פשוט להישען עליו עם הידיים תוך כדי הליכה, כדי שלא ייווצר עומס רב על השלד.


אימון כושר

אימון כושר. כדי להתמיד חשוב שהוא יתאים לכם


ומה קורה אם המנטרה הקבועה שלכם בחיים היא "אין לי זמן ואין לי כח"? במקרה כזה ההמלצה היא להיעזר במאמן אישי, שיסייע לכם בתחום המוטיבציה, לפני האימון במהלכו. אגב, כיום לא חייבים למשכן את הבית כדי להשתמש בשירותי אימון אישי. בדקו מה מאפשר לכם הביטוח המשלים בקופת החולים שלכם. ישנם כאלה המציעים אימון אישי מסובסד, במחיר שדומה לזה של חדר כושר.


קראו עוד: הדרך לקוביות: 5 תרגילים לבטן שטוחה ב-5 דקות


גם לנושא הגיל יש חשיבות. אם את בשנות ה-30 לחייך, למשל, ונמצאת אחרי לידות, מומלץ לך למצוא פעילות המותאמת לצרכייך הגופניים והחברתיים. פילאטיס, לדוגמה, עושה שימוש בעבודה על שרירי רצפת האגן (החשובים לחיזוק בייחוד אחרי הלידה), והוא עשוי להתאים למטרותייך. מאידך, אם אתם מעל גיל 60 מציעה מנטבר שתתמקדו בפעילות בונה עצם המסייעת גם בשמירה על היציבה. 



2. מקום העבודה

היכן אתם מבלים את רוב שעות היום? אם התשובה היא "בישיבה על כיסא במשרד", כנראה שפעילות אירובית, מעוררת וחיונית היא התשובה עבורכם. אם הזמן מאפשר זאת, תוכלו לשלב גם פעילות מתונה יותר.


לעומת זאת, אם אתם נמנים עם האנשים המבלים את רוב שעות היום דווקא בעמידה, ראשית כדאי שתדעו שעמידה ממושכת עלולה לגרום לבעיות ברכיים, כאבי גב ואף לתופעות בכלי הדם, כגון ורידים בולטים. במקרה כזה, הפעילות המומלצת ביותר עבורכם היא שחייה. "הפעילות במים מנטרלת את משקל הגוף, שמכביד במהלך היום, ועוזרת בחיזוקו וכן בהרפייתו", מסבירה מנטבר.


אימון כושר

עובדים בעמידה? שחייה היא אימון הכושר המתאים לכם


ומה אם אתם עובדים בעבודה פיזית מאומצת, כגון נגרות, בנייה או עבודת מוסך? פרגנו לעצמכם פעילות שקטה ומרגיעה יותר, כגון יוגה, פילאטיס או אפילו מדיטציה. 



3. מצב בריאותי

גם מצבכם הבריאותי חשוב ביותר כאשר אתם מגיעים לבחור את הפעילות הגופנית המתאימה לכם. כך, למשל, לסובלים מסוכרת ממליצה מנטבר על פעילות אירובית, הידועה כמאזנת את ערכי הדם. לסובלים מבעיות יציבה מומלץ להיעזר דווקא בספורט סימטרי, המאזן את הגוף, כגון פלדנקרייז או שיטת אלכסנדר.


גם כשמדובר בחולי סרטן, ניתן להתאים עבורם אימון מתאים. לדברי מנטבר מומלץ להיעזר בכל סוג של פעילות שתסייע בהעלאת המורל. אם אין מגבלה רפואית האוסרת אימון, הפעילות הגופנית יכולה לתרום רבות לחולים אלה. היא מחזקת את המערכת החיסונית ויכולה לסייע בתהליך ההחלמה. כמובן שיש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני תחילת ביצוע הפעילות.



4. מה המטרה שלכם? 

לפני שאתם בוחרים בסוג הפעילות הגופנית, חשבו לרגע מה המטרה שלכם. האם אתם רוצים להראות טוב? לנפח שרירים? 


אם חשוב לכם "לעצב את הגוף", תוכלו לבצע אימון עיצוב, פילאטיס או יוגה. אם חפצתם ב"ניפוח שרירים", כנראה שחדר כושר הוא האופציה הטובה והמהירה ביותר עבורכם.


חשוב לכם להתמיד באימון לאורך זמן? בחרו בפעילות גופנית שלא תקשה עליכם יותר מדי ובעיקר עשו את מה שאתם אוהבים: גולף, טניס או כל מה שמרומם את רוחכם ומסייע לכם לשמור על האימון קרוב במשבצת הקבועה ביומן שלכם.



5. איך תדעו אם בחרתם נכון? 

מנטבר מציעה שפשוט תבחנו את תחושותיכם לפני האימון. אם מתחשק לכם ללבוש בגדי ספורט ולצאת לדרך, כנראה שמצאתם את הייעוד שלכם. אם תחושתכם מבטאת את ההיפך מכך - לא נורא. תמיד תוכלו להחליף את סוג האימון ולבחור באחד שמתאים עבורכם יותר. 



פורום מדרסים

אורתוטיסט שמואל להב

אורתוטיסט שמואל להב
שמואל להב, אורתוטיסט ומנהל את מכון אורתופדי ברזילי-להב. בעבר: יושב ראש איגוד המכונים האורתופדיים. החל משנת 1971 החל לעבוד במכון אורתופדי ברזילי, קיבל תואר מוסמך והכרת מעמד של משרד הבריאות בשנת עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • עצם ספייר
  • עדינה
  • 01/05/2019 18:00
  • שמואל שלום יש לי שאלה לגבי עצם הנביקולר. הנקראת גם העצם ספייר. יש לי קריסה פנימה בשתי הרגלים. ברגל שמאל הקריסה חמורה יותר ושם גם העצם הזו בולטת מאוד מאוד. ברגל השניה איננה. בשנה האחרונה אני מבחינה כי היא בולטת יותר. שאלתי האם היא מתפתחת עם השנים ומחמירה? תרגילים על קריסה ועבודה על קשת הרגל הקורסת יכולים להקל על זה? האם היא נובעת מהקריסה או שזה פשוט קיים ומולד באותו הגודל. אני רוב היום עם מדרסים וכך היא פחות מורגשת בנעל אך להבנתי כשמפריעה מאד הפתרון הוא ניתוחי בלבד? תודה רבה רבה!

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • נעלים ופד לאצבעות
  • עדינה
  • 29/03/2019 13:34
  • שמואל שלום יש לי פלטפוס וקריסה פנימה כשבשמאל חמורה יותר. כמו כן התפתחות של הלוקס ולגוס (גם גנטי).בעת בדיקת הכנת מדרס לא הראה המחשב לחץ באיזור האצבעות ועדין המדרס שהוכן נעשה בו פד להורדת הלחץ בשל הלוקס ולגוס.לא היתי בעבר עם מדרס שלם וכרית פד כזו אלא עם מדרס חצי. בנוס קניתי נעל ספורט שעליה אני כרגע בלבד מאז המדרסים. והיא נעל שנשחשבת ריצה. ניו באלנס. יש לי לחץ באצבעות. רציתי לברר אם זה יכול להיות כהסתגלות לפד?שינוי של הלחץ ברגל ולכן הרגשה של לחץ? או אולי מהנעלים שהם נעלי ריצה ויש להם עליה קידמית מעט באצבעות? האם פד כזה יכול לעשות נזק באם לא נדרש מבחינת הרגל? ושאלה נוספת אם מותר ללכת עם נעלי ריצה/ספורט שכאלה כל הזמן גם שזה נעל לריצה. המדרס שהוכן לי הוא רך עם תמיכה ספוגית קשיחה (לא פלסטיק קשיח) לחוצה מאוד בת 33 תודה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • עדינה שלום, כשיש HV צריך פד, גבוה או נמוך לפי הצורך. לחץ באצבעות צריך להעלם תוך כשבועיים שלושה. אסור להשתמש בנעל ריצה בזמן אחר (לא בשעת ריצה) מפני שהבולמים בנעל קשוחים ובנויים לתת תמיכה בעומס מוגדל, אם תירצי את יכולה להגיע אלי עם הנעלים והמדרסים לבדיקה/התייעצות בחינם כמי שמגיעה מהפורום הזה. לתיאום 036121070. לנתראות, שמוליק

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • new feet
  • אילנה
  • 18/02/2019 15:20
  • רמאים
  • בעז
  • 23/02/2019 20:06
  • סתם רמאים, תזהרו מהם. עשו לי בדיקות מפוקפקות וממש ניסו למכור לי מדרסים יקרים שהם מחממים עם מפזר חום ואומרים לך שזה ישר מותאם לרגל שלך. ממש רמאות, מומולץ להיזהר

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • new feet
  • לירון
  • 27/02/2019 13:23
  • גם אני כמו בועז, הלכתי לפגישת ייעוץ וגם לי זה הרגיש מכו רמאות, עם גישה אובר-מכירתית שיצרה אצלי סלידה מהרגע הראשון שנכנסתי לשם. עם זאת, נתנו לי לנסות את המדרס ואני לא יכולה להתעלם מהנוחות של המדרס הזה, שלא יצא לי להתקל בה עם מדרסים אחרים. מצד אחד, לא רוצה לשים את מיטב כספי אצל רמאים, מצד שני, איך אני שמה את ידי על המדרסים הממש נוחים הללו?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום לכולן, לא תמיד נוח זה טוב !!! תחשבי שהקשת האורכית בכף הרגל שוקעת מאד, זה ברור שכל מדרס שינסה להחזיק את הקשת וימנע את שקיעתה יהיה לא נוח (עד שמתרגלים אליו) לעומת מדרס "פרווה" שעשוי מחומרים רכים וכתוצאה מכך לא מרים/תומך את הקשת ולכן מאד נוח, אלא שמדרס כזה יכול להזיק לטווח ארוך ולקלקל את הברכיים, התכווצויות שרירים בשוק, כאבי גב ועייפות מהירה (אחרי עמידה של כשעה חייבים לשבת ולנוח) . לפחות אילנה גרה, להבנתי, בפתח תקוה שזה קרוב למכון שלי שנמצא ברמת גן, אשמח אם תגיעו אלי לייעוץ, ולמי שמגיע מהפורום זה בחינם, ונראה איך אנחנו יכולים לעזור לכם. בתיאום כמובן: 03-6121070. בריאות שלמה, להב שמואל

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תחפשי מדרסים ביומכאניים
  • בעז
  • 27/02/2019 16:30
  • נראה לי שמה שהיה לך נוח זה סוג המדרסים היקרים שהם מציעים, מדרסים ביומכאניים. הרבה מכונים מיצרים כאלו ועושים התאמה מדוייקת לרגל במקום לחמם עם מפזר חום.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • יש הרבה סוגי מדרסים העונים לשם ביו מכאניים. רצוי להגיע למקום שיש לו תעודה של משרד הבריאות הנקראת "הכרת מעמד". שם יש מקצוען שלמד ועבר בחינות של משרד הבריאות הישראלי. בהצלחה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • אילנה אם תירצי אשמח לעזור לך. אנחנו, מכון אורטופדי ברזילי-להב, יושבים בביאליק 79 פינת ז'בוטינסקי ברמת גן.לתיאום 03-621070. אשמח לעזור לך. שמואל להב

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • אישית.. לא הייתי שם את הגב והברכיים שלי ..
  • אני
  • 02/03/2019 20:43
רופאים בתחום
ד"ר אילן קיציס ד"ר אילן קיציס
מומחה לאי ספיקת לב, מסתמים, השמנה וגור קרא עוד
ד"ר שמואל יצחק - מרפאת מדטק ד"ר שמואל יצחק - מרפאת מדטק
אורטופד כללי, רפואת ספורט קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
טיפולים/ניתוחים קשורים
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ