//

המדריך: כך תבחרו את אימון הכושר שהכי מתאים לכם

אירובי או שחייה? פילאטיס או דווקא ריצה? מגוון סוגי הפעילות הגופנית עצום - ומבלבל. אז איך תדעו מה הכי מתאים עבורכם? המדריך שיעזור
כתבה פרסומית כתבת חסות


זה לא סוד שפעילות גופנית חשובה לניהול חיי שגרה בריאים ומאושרים יותר: היא מסייעת בשמירה  על משקל תקין, עוזרת במניעת מחלות שונות, כגון סוכרת ובעיות לב, ותורמת לשיפור מצב הרוח והביטחון העצמי.


אם אתם בדיוק בדרך לאימון השבועי שלכם, עצרו רגע ושאלו את עצמכם, עם יד על הלב: מדוע בחרתם דווקא בסוג אימון זה? האם זו החברה שבדיוק נרשמה לחוג אירובי ודורשת את חברתכם? האם זה בגלל טרנד כזה או אחר שצובר תאוצה? 


קראו עוד: נותנים בוסט: 10 מזונות שכדאי לצרוך לפני אימון כושר


יש לנו חדשות עבורכם: אם בחרתם בפעילות שלא באמת מתאימה לכם, לצרכיכם האישיים ולמבנה האישיות שלכם, סביר להניח שלא תרצו להתמיד בה לאורך זמן.


אז איך בוחרים בפעילות גופנית שבאמת מתאימה לכם? יחד עם דליה מנטבר, אותוריטת הפילאטיס בישראל, בדקנו מהן הדרכים שיעזרו לכם למצוא את ה"שידוך" הספורטיבי האולטימטיבי.



1. צרכי הגוף 

סובלים ממשקל עודף וחושבים שרק פעילות אירובית תסייע לכם בהצרת ההיקפים? תתפלאו, אבל דווקא שילוב פעילות בונה שריר יכולה לסייע בהשגת המטרה. הסיבה: כאשר מתאמן מפתח מסת שריר, הגוף שלו 'שורף' יותר קלוריות בזמן מנוחה.


מעדיפים הליכון בחדר כושר? אם כך, מנטבר מציעה לכם פשוט להישען עליו עם הידיים תוך כדי הליכה, כדי שלא ייווצר עומס רב על השלד.


אימון כושר

אימון כושר. כדי להתמיד חשוב שהוא יתאים לכם


ומה קורה אם המנטרה הקבועה שלכם בחיים היא "אין לי זמן ואין לי כח"? במקרה כזה ההמלצה היא להיעזר במאמן אישי, שיסייע לכם בתחום המוטיבציה, לפני האימון במהלכו. אגב, כיום לא חייבים למשכן את הבית כדי להשתמש בשירותי אימון אישי. בדקו מה מאפשר לכם הביטוח המשלים בקופת החולים שלכם. ישנם כאלה המציעים אימון אישי מסובסד, במחיר שדומה לזה של חדר כושר.


קראו עוד: הדרך לקוביות: 5 תרגילים לבטן שטוחה ב-5 דקות


גם לנושא הגיל יש חשיבות. אם את בשנות ה-30 לחייך, למשל, ונמצאת אחרי לידות, מומלץ לך למצוא פעילות המותאמת לצרכייך הגופניים והחברתיים. פילאטיס, לדוגמה, עושה שימוש בעבודה על שרירי רצפת האגן (החשובים לחיזוק בייחוד אחרי הלידה), והוא עשוי להתאים למטרותייך. מאידך, אם אתם מעל גיל 60 מציעה מנטבר שתתמקדו בפעילות בונה עצם המסייעת גם בשמירה על היציבה. 



2. מקום העבודה

היכן אתם מבלים את רוב שעות היום? אם התשובה היא "בישיבה על כיסא במשרד", כנראה שפעילות אירובית, מעוררת וחיונית היא התשובה עבורכם. אם הזמן מאפשר זאת, תוכלו לשלב גם פעילות מתונה יותר.


לעומת זאת, אם אתם נמנים עם האנשים המבלים את רוב שעות היום דווקא בעמידה, ראשית כדאי שתדעו שעמידה ממושכת עלולה לגרום לבעיות ברכיים, כאבי גב ואף לתופעות בכלי הדם, כגון ורידים בולטים. במקרה כזה, הפעילות המומלצת ביותר עבורכם היא שחייה. "הפעילות במים מנטרלת את משקל הגוף, שמכביד במהלך היום, ועוזרת בחיזוקו וכן בהרפייתו", מסבירה מנטבר.


אימון כושר

עובדים בעמידה? שחייה היא אימון הכושר המתאים לכם


ומה אם אתם עובדים בעבודה פיזית מאומצת, כגון נגרות, בנייה או עבודת מוסך? פרגנו לעצמכם פעילות שקטה ומרגיעה יותר, כגון יוגה, פילאטיס או אפילו מדיטציה. 



3. מצב בריאותי

גם מצבכם הבריאותי חשוב ביותר כאשר אתם מגיעים לבחור את הפעילות הגופנית המתאימה לכם. כך, למשל, לסובלים מסוכרת ממליצה מנטבר על פעילות אירובית, הידועה כמאזנת את ערכי הדם. לסובלים מבעיות יציבה מומלץ להיעזר דווקא בספורט סימטרי, המאזן את הגוף, כגון פלדנקרייז או שיטת אלכסנדר.


גם כשמדובר בחולי סרטן, ניתן להתאים עבורם אימון מתאים. לדברי מנטבר מומלץ להיעזר בכל סוג של פעילות שתסייע בהעלאת המורל. אם אין מגבלה רפואית האוסרת אימון, הפעילות הגופנית יכולה לתרום רבות לחולים אלה. היא מחזקת את המערכת החיסונית ויכולה לסייע בתהליך ההחלמה. כמובן שיש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני תחילת ביצוע הפעילות.



4. מה המטרה שלכם? 

לפני שאתם בוחרים בסוג הפעילות הגופנית, חשבו לרגע מה המטרה שלכם. האם אתם רוצים להראות טוב? לנפח שרירים? 


אם חשוב לכם "לעצב את הגוף", תוכלו לבצע אימון עיצוב, פילאטיס או יוגה. אם חפצתם ב"ניפוח שרירים", כנראה שחדר כושר הוא האופציה הטובה והמהירה ביותר עבורכם.


חשוב לכם להתמיד באימון לאורך זמן? בחרו בפעילות גופנית שלא תקשה עליכם יותר מדי ובעיקר עשו את מה שאתם אוהבים: גולף, טניס או כל מה שמרומם את רוחכם ומסייע לכם לשמור על האימון קרוב במשבצת הקבועה ביומן שלכם.



5. איך תדעו אם בחרתם נכון? 

מנטבר מציעה שפשוט תבחנו את תחושותיכם לפני האימון. אם מתחשק לכם ללבוש בגדי ספורט ולצאת לדרך, כנראה שמצאתם את הייעוד שלכם. אם תחושתכם מבטאת את ההיפך מכך - לא נורא. תמיד תוכלו להחליף את סוג האימון ולבחור באחד שמתאים עבורכם יותר. 



פורומים מדרסים

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
מדרסים ושאר שאלות .......... ס 05/08/2020 09:54
  • שלום בת 45, בריאה רזה ולא מעשנת. עקב כאב באצבע ליד האגודל ברגל שמאל, אורטופד כף רגל שלח אותי לצילום רנטגן בשתי כפות הרגליים עם שלושה מנחים ובנוסף אולטראסאונד לכף הרגל. הוא החליט שיש לי פרייברג ושעליי לקנות מדרסים אצל מישהי ושזה יקנה לי הנחה מקופח ובנוסף ניתן לעשות זריקת קורטיזון. הבנתי מאורטופדים של כף רגל אחרים שהוא היה צריך לשלוח לסיטי. האם הבדיקות שביצעתי לא מתאימות באמת? למה משמשים המדרסים? האם נעלי נייק ללא מדרסים טובים להליכה? הבנתי שמדרסים מיועדים לנעל סגורה ובקיץ אני הולכת עם סנדלים, האם סנדל של טבע נאות טוב לי? מה הקשר לקשת גבוהה ולפרייברג? האם המחלה הזו יכולה להסתבך? מהם הסיבוכים? איזה ספורט מומלץ לעשות בשביל להזרים דם? הליכה יוצרת עומס על האצבע? הבנתי שאין לי הזרמת דם תקינה באצבע תודה

  • + הוסף תגובה
בעיות בכף הרגל ותשובות אורתוטיסט שמואל להב 05/08/2020 15:46
  • היי, חלק מהשאלות שלך לא מיועדות אלי. בגדול הבעיה הרפואית שלך גורמת לכאבים באזור כריות/בסיס האצבעות בכף הרגל, קשת אורכית גבוהה מידי מוסיפה לחץ לאותו אזור כמו גם עומס הליכה יכול ליצור עומס על האצבע. המדרסים מיועדים לתמוך בקשתות כך שהם יורידו לחץ מהאזור הכואב. כל נעל ולו היקרה ביותר מכילה רפידה טובה יותר או פחות אך לא מכילה מדרס שנבנה לפי צורת הקשתות שלך ולפי הצורך שלך ולכן לכל נעל וכפכף את צריכה מדרסים. ישנם מדרסים לפעילויות שונות (עמידה ממושכת, פעילות ספורטיבית, ועוד) וישנם מדרסים המותאמים לסוגי נעליים (אלגנטי, סנדל/כפכף, ספורט) . המחלה יכולה לגרום לסיבוך בפני עצמה וגם בעקיפין, למשל, בגלל כאב את משנה את צורת הדריכה ומעמיסה ביתר על הברך. כשמגיעים אלי בכדי לעשות מדרסים אני נוהג לבדוק במחשב דריכה את יקום ועוצמת הלחצים, לבחון את מהות הכאבים, את מצבי העומס על הרגל ביום יום, בודק את סוגי הנעליים ולפי כל אלו ממליץ/בונה מדרסים. בריאות מלאה

  • + הוסף תגובה
טופס הכרת מעמד והתמחות אושרי 28/06/2020 16:08
  • שלום! רציתי לשאול איך אני יכול לזהות את טופס הכרת מעמד, האם אתה יכול לשלוח העתק שלו? ודבר שני רציתי לשאול באיזה תחום אמור להתעסק האדם שמתמחה לעשות את המדרסים(אורתוטיסט/כירופרקט/אורטופד וכו)

  • + הוסף תגובה
הכרת מעמד אורתוטיסט שמואל להב 28/06/2020 18:06
קישור לתעודה אורתוטיסט שמואל להב 28/06/2020 18:28
מדרס רב שכבתי או חצי קשיח? שלומית 21/06/2020 15:35
  • שלום רב, אורטופד ילדים הפנה אותנו לרכישת מדרס רב שכבתי לפי מידת גבס לרגל אחת עבור ביתנו בת ה12 עקב הפרש גובה בין 2 הרגליים של 1 ס"מ שגורם לבעיות ביציבה. שאלתי היא- כיצד יודעים שהמדרס אכן רב שכבתי ובאיכות טובה (מה לבדוק כדי להיות בטוחה שלא מוכרים לי סתם מדרס)? במכון מסוים גם נאמר לי שאין להם מדרס רב שכבתי אלא רק קשיח למחצה. מה ההבדל בין השניים? תודה מראש

  • + הוסף תגובה
מדרס בגלל קיצור אורך רגל אורתוטיסט שמואל להב 21/06/2020 16:00
  • שלום, מוזר לי. מדרסים זה משהו מסויים והגבהה זה משהו אחר. לקיצור צריך הגבהה ולא מדרס ומחומר קשיח ולא רב שיכבתי. אשמח אם תגיעו אלי למכון ואשמח לעשות את מה שצריך. בהצלחה, שמוליק. מכון אורטופדי ברזילי-להב 036121070

  • + הוסף תגובה
תודה רבה על המענה המהיר ושאלה נוספת שלומית 24/06/2020 13:02
  • היכן אתה מקבל? ולידע כללי- מאיזה חומר רפידת ההגבהה הזו צריכה להיות? קשיח? חצי קשיח? סיליקון? מה הקריטריונים שחשוב לדעת לגבי רפידת הגבהה שתהיה אפקטיבית ולא סתם הגבהה "על הנייר" שלא תעשה כלום ואולי ההיפך.

  • + הוסף תגובה
הגבהה אורתוטיסט שמואל להב 24/06/2020 14:57
  • היי שלומית, הגבהה חייבת להיות מחומר קשיח שאם לא כן תהיה שקיעה ואז אין הגבהה, אם צריך גם מדרסים ניתן לשלב את ההגבהה במדרסים. אנחנו: מכון אורטופדי ברזילי-להב ביאליק 79 רמת גן לתיאום: טלפון 03-6121070 בריאות שלמה

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!