המדריך: כך תבחרו את אימון הכושר שהכי מתאים לכם

אירובי או שחייה? פילאטיס או דווקא ריצה? מגוון סוגי הפעילות הגופנית עצום - ומבלבל. אז איך תדעו מה הכי מתאים עבורכם? המדריך שיעזור
כתבה פרסומית כתבת חסות


זה לא סוד שפעילות גופנית חשובה לניהול חיי שגרה בריאים ומאושרים יותר: היא מסייעת בשמירה  על משקל תקין, עוזרת במניעת מחלות שונות, כגון סוכרת ובעיות לב, ותורמת לשיפור מצב הרוח והביטחון העצמי.


אם אתם בדיוק בדרך לאימון השבועי שלכם, עצרו רגע ושאלו את עצמכם, עם יד על הלב: מדוע בחרתם דווקא בסוג אימון זה? האם זו החברה שבדיוק נרשמה לחוג אירובי ודורשת את חברתכם? האם זה בגלל טרנד כזה או אחר שצובר תאוצה? 


קראו עוד: נותנים בוסט: 10 מזונות שכדאי לצרוך לפני אימון כושר


יש לנו חדשות עבורכם: אם בחרתם בפעילות שלא באמת מתאימה לכם, לצרכיכם האישיים ולמבנה האישיות שלכם, סביר להניח שלא תרצו להתמיד בה לאורך זמן.


אז איך בוחרים בפעילות גופנית שבאמת מתאימה לכם? יחד עם דליה מנטבר, אותוריטת הפילאטיס בישראל, בדקנו מהן הדרכים שיעזרו לכם למצוא את ה"שידוך" הספורטיבי האולטימטיבי.



1. צרכי הגוף 

סובלים ממשקל עודף וחושבים שרק פעילות אירובית תסייע לכם בהצרת ההיקפים? תתפלאו, אבל דווקא שילוב פעילות בונה שריר יכולה לסייע בהשגת המטרה. הסיבה: כאשר מתאמן מפתח מסת שריר, הגוף שלו 'שורף' יותר קלוריות בזמן מנוחה.


מעדיפים הליכון בחדר כושר? אם כך, מנטבר מציעה לכם פשוט להישען עליו עם הידיים תוך כדי הליכה, כדי שלא ייווצר עומס רב על השלד.


אימון כושר

אימון כושר. כדי להתמיד חשוב שהוא יתאים לכם


ומה קורה אם המנטרה הקבועה שלכם בחיים היא "אין לי זמן ואין לי כח"? במקרה כזה ההמלצה היא להיעזר במאמן אישי, שיסייע לכם בתחום המוטיבציה, לפני האימון במהלכו. אגב, כיום לא חייבים למשכן את הבית כדי להשתמש בשירותי אימון אישי. בדקו מה מאפשר לכם הביטוח המשלים בקופת החולים שלכם. ישנם כאלה המציעים אימון אישי מסובסד, במחיר שדומה לזה של חדר כושר.


קראו עוד: הדרך לקוביות: 5 תרגילים לבטן שטוחה ב-5 דקות


גם לנושא הגיל יש חשיבות. אם את בשנות ה-30 לחייך, למשל, ונמצאת אחרי לידות, מומלץ לך למצוא פעילות המותאמת לצרכייך הגופניים והחברתיים. פילאטיס, לדוגמה, עושה שימוש בעבודה על שרירי רצפת האגן (החשובים לחיזוק בייחוד אחרי הלידה), והוא עשוי להתאים למטרותייך. מאידך, אם אתם מעל גיל 60 מציעה מנטבר שתתמקדו בפעילות בונה עצם המסייעת גם בשמירה על היציבה. 



2. מקום העבודה

היכן אתם מבלים את רוב שעות היום? אם התשובה היא "בישיבה על כיסא במשרד", כנראה שפעילות אירובית, מעוררת וחיונית היא התשובה עבורכם. אם הזמן מאפשר זאת, תוכלו לשלב גם פעילות מתונה יותר.


לעומת זאת, אם אתם נמנים עם האנשים המבלים את רוב שעות היום דווקא בעמידה, ראשית כדאי שתדעו שעמידה ממושכת עלולה לגרום לבעיות ברכיים, כאבי גב ואף לתופעות בכלי הדם, כגון ורידים בולטים. במקרה כזה, הפעילות המומלצת ביותר עבורכם היא שחייה. "הפעילות במים מנטרלת את משקל הגוף, שמכביד במהלך היום, ועוזרת בחיזוקו וכן בהרפייתו", מסבירה מנטבר.


אימון כושר

עובדים בעמידה? שחייה היא אימון הכושר המתאים לכם


ומה אם אתם עובדים בעבודה פיזית מאומצת, כגון נגרות, בנייה או עבודת מוסך? פרגנו לעצמכם פעילות שקטה ומרגיעה יותר, כגון יוגה, פילאטיס או אפילו מדיטציה. 



3. מצב בריאותי

גם מצבכם הבריאותי חשוב ביותר כאשר אתם מגיעים לבחור את הפעילות הגופנית המתאימה לכם. כך, למשל, לסובלים מסוכרת ממליצה מנטבר על פעילות אירובית, הידועה כמאזנת את ערכי הדם. לסובלים מבעיות יציבה מומלץ להיעזר דווקא בספורט סימטרי, המאזן את הגוף, כגון פלדנקרייז או שיטת אלכסנדר.


גם כשמדובר בחולי סרטן, ניתן להתאים עבורם אימון מתאים. לדברי מנטבר מומלץ להיעזר בכל סוג של פעילות שתסייע בהעלאת המורל. אם אין מגבלה רפואית האוסרת אימון, הפעילות הגופנית יכולה לתרום רבות לחולים אלה. היא מחזקת את המערכת החיסונית ויכולה לסייע בתהליך ההחלמה. כמובן שיש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני תחילת ביצוע הפעילות.



4. מה המטרה שלכם? 

לפני שאתם בוחרים בסוג הפעילות הגופנית, חשבו לרגע מה המטרה שלכם. האם אתם רוצים להראות טוב? לנפח שרירים? 


אם חשוב לכם "לעצב את הגוף", תוכלו לבצע אימון עיצוב, פילאטיס או יוגה. אם חפצתם ב"ניפוח שרירים", כנראה שחדר כושר הוא האופציה הטובה והמהירה ביותר עבורכם.


חשוב לכם להתמיד באימון לאורך זמן? בחרו בפעילות גופנית שלא תקשה עליכם יותר מדי ובעיקר עשו את מה שאתם אוהבים: גולף, טניס או כל מה שמרומם את רוחכם ומסייע לכם לשמור על האימון קרוב במשבצת הקבועה ביומן שלכם.



5. איך תדעו אם בחרתם נכון? 

מנטבר מציעה שפשוט תבחנו את תחושותיכם לפני האימון. אם מתחשק לכם ללבוש בגדי ספורט ולצאת לדרך, כנראה שמצאתם את הייעוד שלכם. אם תחושתכם מבטאת את ההיפך מכך - לא נורא. תמיד תוכלו להחליף את סוג האימון ולבחור באחד שמתאים עבורכם יותר. 



פורומים מדרסים

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
שחיקת סוליה בעקב שלומי 25/10/2019 09:59
  • קיימת אצלי שחיקה מוגברת של הסוליה רק בעקב של נעל ימין זה קורה בכל סוגי הנעליים שלי (נעל שמאל שחוקה באופן אחיד). האם זו בעיה שניתן לפתור בעזרת מדרסים או אולי בעזרת פיתרון אחר? תודה מראש.

  • + הוסף תגובה
שחיקת סולייה אורתוטיסט שמואל להב 25/10/2019 11:26
  • היי שלומי, לא אוכל לענות ללא בדיקה. בוא אלי לבדיקה, כמי שמגיע מהפורום ללא תשלום , ונחליט מה אתה צריך. לתיאום: 0522450955, שמוליק

  • + הוסף תגובה
העיקר להגיע תן תשובה שלומי 30/10/2019 02:03
סיבות לבדיקה אורתוטיסט שמואל להב 30/10/2019 12:52
  • היי שלומי, שחיקה מעין זו יכולה לנבוע מכמה סיבות ואף משילובים ביניהם: -קשת אורכית בכף הרגל במנח לא נכון -הבדל אורך בין הרגליים -כאבים בכף רגל/קרסול -הבדל אורך בין הרגליים -עקמת בעמוד השדרה -בעיה בברכים -גיד אכילס מקוצר -כאבי גב -צריך לדעת אם השחיקה בצד הפנימי או החיצוני של העקב(שחיקה בצד חיצוני של העקב היא נורמלית) -שחיקה באופן אחיד בד"כ לא נכונה! -האם אתה שורך היטב את השרוכים? -האם גיד אכילס במנח הנכון? אלו חלק גדול מהסיבות, רק אם יודעים את הסיבה/הסיבות הנכונות ניתן לדעת איזה תיקון צריך. אולי עכשיו יותר ברור לך מדוע צריך להגיע. רק בריאות, שמוליק

  • + הוסף תגובה
מה מפחיד אותך? אורתוטיסט שמואל להב 03/01/2020 07:21
למה שחיקה חיצונית היא בסדר? אייל 03/01/2020 04:22
  • אם רגל צריכה ללכת ישר לעמוד ישר למה נוצר שחיקה בחלק חיצון של הנעל?

  • + הוסף תגובה
מנח כף הרגל אורתוטיסט שמואל להב 03/01/2020 07:20
  • " אם רגל צריכה ללכת ישר לעמוד ישר " - מי אמר??? כף הרגל חייבת לעמוד בזוית קלה !! זה נותן משטח ייציבות גדול יותר!

  • + הוסף תגובה
כף רגל צריכה לעמוד בזוית?? נשמע הזוי כף רגל צריכה להיות ישרה הרי זה כל העניין להעמיד את הרגל בצורה ישרה? 04/01/2020 17:51
  • סליחה אני לא מבין את מה שאתה אומר כף רגל צריכה לעמוד בזוית???

  • + הוסף תגובה
זוית בכף הרגל אורתוטיסט שמואל להב 04/01/2020 20:03
  • כשאתה עומד האצבעות לא מצביעות קדימה אלא בזוית בין 8 ל 12 מעלות, כלומר האצבעות משוכות קצת הצידה. מצב זה נותן יציבות גדולה יותר.

  • + הוסף תגובה
כאבים עם מדרסים רחל 02/01/2020 13:06
  • שלום. בעקבות כאבים שהופיעו בקרסוליים ובעקבים בזמן ריצה פניתי לאורטופד שאמר שיש לי השטחה גמישה של הקשתות המדיאליות והמליץ על מדרסים עם תמיכה מדיאלית שיכוך ובלימת זעזועים. עשיתי את המדרסים וסך הכל הם נוחים אבל אחרי מס׳ פעמים שהלכתי איתם התחילו לי כאבים באזור הפרונאוס ברגל שמאל. חייבת לציין שאני עובדת בעבודה שבה אני הולכת הרבה ובגלל שלא מצאתי נעל לעבודה שמתאימה למדרסים אני הולכת בעבודה בלי מדרסים ורק בפעילות גופנית- הליכה וריצה הולכת עם נעלי ריצה ברוקס שהן חדשות והמדרסים. הייתי בביקורת במכון שבועיים אחרי שקיבלתי את המדרסים ואמרתי שיש לי את הכאבים, אמרו לי שזה לא מהמדרסים ואולי יש בעיה בגיד ושאפנה לרופא ובכל אופן עשה התאמות נוספות במדרסים. הייתי אצל מומחה כך רגל וקרסול שאמר שהבעיה היא במדרסים חד משמעית, אין לי נפיחות/אודם/הגבלה בתנועה/חום באזור הכאבים. אני אמורה לעשות אולטראסאונד וצילום כלות רגליים. בינתיים לקחתי אטופן ונחתי. אחרי שהכאבים עברו שוב הלכתי עם המדרסים ואחרי כ15 דק הופיעו לי הכאבים ברגל שמאל. האם זה ייתכן שזה בגלל המדרסים? זה רק ברגל אחת רגל שמאל ברגל ימין הכל תקין. כשאני הולכת בלי מדרסים אין את הכאבים האלה. מה אתה ממליץ לעשות. קבעו לי ביקרות במכון של המדרסים לעוד חודשיים האם לחזור לפני?!. תודה

  • + הוסף תגובה
כאבים כתוצאה מתחילת שימוש במדרסים אורתוטיסט שמואל להב 02/01/2020 17:14
  • שלום רחל, כמובן שצריך לבדוק בכדי לתת תשובה נכונה עבורך, כללית צריך להתרגל למדרסים, לעיתים שעתיים בימים הראשונים ולהוסיף זמן , לדעתי את צריכה להשתמש במדרסים גם בנעלי העבודה, אולי מדרסים מסוג אחר, אך בעלי תמיכה בקשת כמו בראשונים שאם לא כך את "משגעת" את הגוף, פעם עם תמיכה שמשנה את מנח כף הרגל ופעם ללא תמיכה, כמו כן יכול להיות שהנעליים שלך לא מתאימות למנח כף הרגל ולבסוף, גשי למכון שיסדרו את המדרס, זו חובתם.

  • + הוסף תגובה
כאבים עם מדרסים רחל 02/01/2020 17:45
  • הנעלי ריצה שלי הן של ברוקס ולפי מה אמרו לי במכון וגם בחנות שקניתי שזו סוג הנעל שמתאימה לכף רגל שלי. הבעיה היא למצוא עוד נעל, פחות מאסיבית שתתאים למדרסים כי הם מאוד רחבים והנעליים שאני הולכת איתן ביומיום יותר צרות ויותר קלות

  • + הוסף תגובה
סוגי מדרסים אורתוטיסט שמואל להב 02/01/2020 18:38
  • 1. לא יודע כמה מיקצועיים במכון שהיית בו ולכן הספקות לגבי הנעל.תעשי זוג נוסף של מדרסים דקים לכיסוי לנעליים פחות רחבות.

  • + הוסף תגובה
כאבים עם מדרסים רחל 02/01/2020 19:19
  • המדרסים עלו לי1600 ש״ח ולעשות עוד מדרסים בהתאמה אישית גם אם הם יותר פשוטים מאלו זה יעלה הרבה מאוד כסף שאני לא יודעת אם בכלל מסוגלת כרגע ללכת עם מדרסים. אומרים שצריך ללכת שעה שעתיים ביום כדי להתרגל אבל אני לא מגיעה לזמנים האלו כי אחרי כרבע שעה הליכה רגילה מתחילים לי כאבים ברגל שמאל שלא עוברים גם כשאני בלי מדרסים. אני ממש מפחדת להמשיך ללכת עם המדרסים כדי להתרגל ושזה יעשה לי נזק

  • + הוסף תגובה
חוות דעת נוספת אורתוטיסט שמואל להב 02/01/2020 21:54
  • רחל, אני מזמין אותך אלי למכון, אנסה לעזור לך, ללא עלות. אם תרצי קיבעי אלי תור 036131070. להתראות, שמוליק נ.ב. תבואי עם נעלי הספורט ואותם נעליים לעבודה.

  • + הוסף תגובה
כאבים למרות מדרסים מיכאל 31/12/2019 20:51
  • ש לי פלטפוס הייתי אצל כמה מומחים ואמרו שהוא חמור מאוד והמליצו על מדרסים ביו-מכנים, אבל גם אחרי שעשיתי מדרסים ואחרי אין ספור הגבהות והתאמות, עדין כואבת לי הרגל מאוד בפרט בעמידה, גם צורת העמידה מאוד נוטה הצידה וזה לא נראה טוב. הלכתי למומחה אחר שהראה לי שהמד לחצים מראה שיש לי קשת גבוהה -שעיקר הלחץ נמצא בעקב ובסוף הרגל לפני האצבעות אף שהרגל נראית ישרה לחלוטין (המומחים הקודמים לא בדקו במד לחצים). רציתי לשאול אם ידוע לך אל תופעה כזו ומה אתה מציע כפיתרון, והאם אפשר להתאים לזה את המדרסים שכבר יש לי, פשוט שילמתי עליהם הרבה כסף וחבל לי עליהם. נ.ב הגובה שלי 167 והמשקל 55

  • + הוסף תגובה
התאמת המדרסים לכף הרגל אורתוטיסט שמואל להב 31/12/2019 22:28
  • היי מיכאל, בוא אלי, בתיאום מראש, ואנסה לבדוק ולהתאים אם זה ניתן.לתיאום: 036121070, תבקש תור לשמוליק. אגב, כמי שמגיע מהפורום הבדיקה בחינם.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!