8 סיבות שישכנעו אתכם להתחיל לשחות

כל היתרונות - הבריאותיים, הספורטיביים והנפשיים - לבחירה באימוני שחייה כפעילות הגופנית המומלצת מדי יום. וגם: באיזו שעה ביום הכי בריא לשחות?

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 27/08/2015

1. בגלל השרירים

שחייה היא פעילות נהדרת שמאמצת ומפעילה את מרבית שרירי הגוף. זהו אימון אירובי שיעניק לשחיינים המתמידים גוף חטוב יותר. גם מי שבוחר לשחות רק בתקופת הקיץ יראה די מהר את התוצאות המחוטבות. ואם תשמרו גם על תזונה נכונה ומאוזנת, הגוף שלכם יודה לכם עוד יותר. 


קראו עוד: המדריך: כך תבחרו את אימון הכושר המתאים לכם ביותר


2. בגלל המים

כל פעילות גופנית בקרבת מים, ושחייה בפרט, מומלצת בתקופת הקיץ. למים יש יכולות תרפויטיות שמרגיעות את הגוף ואת נפש האדם. קשה להתעלם מהיתרון הזה בימים כל כך חמים שמזמנים לנו גם ככה יותר מצבים של עצבים ואי שקט. 



3. בגלל הסטטיסטיקה

מומלץ מאוד לשחות בשעות הבוקר. הסטטיסטיקה מלמדת כי לאנשים שמתאמנים בבוקר יש פחות סיכוי לבטל את האימון, מאשר אלה שמראש תכננו להתאמן בסוף היום. זו כנראה הסיבה שמרבית הבריכות בארץ נפתחות בתקופת הקיץ כבר משעות הבוקר המוקדמות ביותר. שחייה בבוקר היא הזדמנות מצוינת לאימון קיץ מרענן לפני שמתחילים את היום העמוס בעבודה.


שחייה

שחייה. מומלצת בתקופת הקיץ


4. בגלל האפקטיביות

סיבה נוספת להתחיל את הבוקר באימון שחייה היא האפשרות של גופנו להפיק את המירב משחייה כזו. כאשר אנחנו מגיעים לבריכה בשעות הצהריים או הערב, היא כבר חמה מהיום ומהמתרחצים. בשל כך, הגוף שלנו מתאמץ יותר כדי לצנן את עצמו במים, אפילו עוד לפני שהתחלנו ממש "לתת עבודה" ולשחות. בשעות הבוקר, טמפרטורת המים נמוכה יותר והם מסייעים לנו לצנן את הגוף ולהפוך את אימון השחייה שלנו לאפקטיבי יותר.



5. בגלל הוויטמין D

מרבית הבריכות בארץ הן פתוחות וכאשר אנו שוחים בהן אנחנו נחשפים לשמש ולוויטמין ה-D החיוני לגופנו. מכיוון שיש שעות שבהן קרינת השמש מזיקה לנו, מומלץ לסיים את השחייה היומית בבריכה פתוחה עד השעה עשר בבוקר.



6. בגלל המגוון

חתירה, פרפר, גב או חזה - לשחייה יש סגנונות שונים וכל אחד יכול לבחור את מה שמתאים לו ולכושר הגופני שלו. החתירה, למשל, נחשבת כסגנון השחייה הפשוט והקל ביותר ולכן היא מתאימה לילדים ולמתחילים. גב או חזה נחשבים לסגנונות שחייה רגועים יותר, ואילו פרפר נחשב לסגנון הקשה ביותר.



7. בגלל הנוחות

כאשר מחליטים להתמיד בשחייה קבועה ורציפה, חשוב לבחור את בגד הים המתאים לנו ביותר. אין הכוונה דווקא לפן האסתטי "איזה בגד ים מחמיא לי", אלא דווקא לשאלה "עם איזה בגד ים נוח לי". חשוב לבחור בגד ים צמוד מלייקרה המפחית את החיכוך עם המים ובכך גם משפר את הביצועים שלנו. 



8. בגלל החוגים

אם אתם משעממים אחרי כמה בריכות, אבל אוהבים להיות במים ולהתעמל, כדאי שתדעו שבמרבית חדרי הכושר מציעים גם חוגים אהובים שמתבצעים במים - כמו זומבה ואירובי מים. בדקו מה חדר הכושר שלכם מציע והירשמו לגרסת המים של החוג האהוב עליכם.


חושבים לעבור ניתוח בריאטרי? כדי שתוכלו לדעת מה האופציות העומדות בפניכם אתם מוזמנים לכנס בנושא שיתקיים ביום שני, ה-31.8.2015, בשעה 19:00 בבית חולים אסותא רמת החי"ל, רחוב הברזל 20 תל-אביב, בחסות מלב"י. פרטים והרשמה בטל. 03-7645444 ו/או במייל info@assia.co.il

פורום מדרסים

אורתוטיסט שמואל להב

אורתוטיסט שמואל להב
שמואל להב, אורתוטיסט ומנהל את מכון אורתופדי ברזילי-להב. בעבר: יושב ראש איגוד המכונים האורתופדיים. החל משנת 1971 החל לעבוד במכון אורתופדי ברזילי, קיבל תואר מוסמך והכרת מעמד של משרד הבריאות בשנת עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • עצם ספייר
  • עדינה
  • 01/05/2019 18:00
  • שמואל שלום יש לי שאלה לגבי עצם הנביקולר. הנקראת גם העצם ספייר. יש לי קריסה פנימה בשתי הרגלים. ברגל שמאל הקריסה חמורה יותר ושם גם העצם הזו בולטת מאוד מאוד. ברגל השניה איננה. בשנה האחרונה אני מבחינה כי היא בולטת יותר. שאלתי האם היא מתפתחת עם השנים ומחמירה? תרגילים על קריסה ועבודה על קשת הרגל הקורסת יכולים להקל על זה? האם היא נובעת מהקריסה או שזה פשוט קיים ומולד באותו הגודל. אני רוב היום עם מדרסים וכך היא פחות מורגשת בנעל אך להבנתי כשמפריעה מאד הפתרון הוא ניתוחי בלבד? תודה רבה רבה!

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • נעלים ופד לאצבעות
  • עדינה
  • 29/03/2019 13:34
  • שמואל שלום יש לי פלטפוס וקריסה פנימה כשבשמאל חמורה יותר. כמו כן התפתחות של הלוקס ולגוס (גם גנטי).בעת בדיקת הכנת מדרס לא הראה המחשב לחץ באיזור האצבעות ועדין המדרס שהוכן נעשה בו פד להורדת הלחץ בשל הלוקס ולגוס.לא היתי בעבר עם מדרס שלם וכרית פד כזו אלא עם מדרס חצי. בנוס קניתי נעל ספורט שעליה אני כרגע בלבד מאז המדרסים. והיא נעל שנשחשבת ריצה. ניו באלנס. יש לי לחץ באצבעות. רציתי לברר אם זה יכול להיות כהסתגלות לפד?שינוי של הלחץ ברגל ולכן הרגשה של לחץ? או אולי מהנעלים שהם נעלי ריצה ויש להם עליה קידמית מעט באצבעות? האם פד כזה יכול לעשות נזק באם לא נדרש מבחינת הרגל? ושאלה נוספת אם מותר ללכת עם נעלי ריצה/ספורט שכאלה כל הזמן גם שזה נעל לריצה. המדרס שהוכן לי הוא רך עם תמיכה ספוגית קשיחה (לא פלסטיק קשיח) לחוצה מאוד בת 33 תודה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • עדינה שלום, כשיש HV צריך פד, גבוה או נמוך לפי הצורך. לחץ באצבעות צריך להעלם תוך כשבועיים שלושה. אסור להשתמש בנעל ריצה בזמן אחר (לא בשעת ריצה) מפני שהבולמים בנעל קשוחים ובנויים לתת תמיכה בעומס מוגדל, אם תירצי את יכולה להגיע אלי עם הנעלים והמדרסים לבדיקה/התייעצות בחינם כמי שמגיעה מהפורום הזה. לתיאום 036121070. לנתראות, שמוליק

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • new feet
  • אילנה
  • 18/02/2019 15:20
  • רמאים
  • בעז
  • 23/02/2019 20:06
  • סתם רמאים, תזהרו מהם. עשו לי בדיקות מפוקפקות וממש ניסו למכור לי מדרסים יקרים שהם מחממים עם מפזר חום ואומרים לך שזה ישר מותאם לרגל שלך. ממש רמאות, מומולץ להיזהר

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • new feet
  • לירון
  • 27/02/2019 13:23
  • גם אני כמו בועז, הלכתי לפגישת ייעוץ וגם לי זה הרגיש מכו רמאות, עם גישה אובר-מכירתית שיצרה אצלי סלידה מהרגע הראשון שנכנסתי לשם. עם זאת, נתנו לי לנסות את המדרס ואני לא יכולה להתעלם מהנוחות של המדרס הזה, שלא יצא לי להתקל בה עם מדרסים אחרים. מצד אחד, לא רוצה לשים את מיטב כספי אצל רמאים, מצד שני, איך אני שמה את ידי על המדרסים הממש נוחים הללו?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום לכולן, לא תמיד נוח זה טוב !!! תחשבי שהקשת האורכית בכף הרגל שוקעת מאד, זה ברור שכל מדרס שינסה להחזיק את הקשת וימנע את שקיעתה יהיה לא נוח (עד שמתרגלים אליו) לעומת מדרס "פרווה" שעשוי מחומרים רכים וכתוצאה מכך לא מרים/תומך את הקשת ולכן מאד נוח, אלא שמדרס כזה יכול להזיק לטווח ארוך ולקלקל את הברכיים, התכווצויות שרירים בשוק, כאבי גב ועייפות מהירה (אחרי עמידה של כשעה חייבים לשבת ולנוח) . לפחות אילנה גרה, להבנתי, בפתח תקוה שזה קרוב למכון שלי שנמצא ברמת גן, אשמח אם תגיעו אלי לייעוץ, ולמי שמגיע מהפורום זה בחינם, ונראה איך אנחנו יכולים לעזור לכם. בתיאום כמובן: 03-6121070. בריאות שלמה, להב שמואל

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תחפשי מדרסים ביומכאניים
  • בעז
  • 27/02/2019 16:30
  • נראה לי שמה שהיה לך נוח זה סוג המדרסים היקרים שהם מציעים, מדרסים ביומכאניים. הרבה מכונים מיצרים כאלו ועושים התאמה מדוייקת לרגל במקום לחמם עם מפזר חום.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • יש הרבה סוגי מדרסים העונים לשם ביו מכאניים. רצוי להגיע למקום שיש לו תעודה של משרד הבריאות הנקראת "הכרת מעמד". שם יש מקצוען שלמד ועבר בחינות של משרד הבריאות הישראלי. בהצלחה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • אילנה אם תירצי אשמח לעזור לך. אנחנו, מכון אורטופדי ברזילי-להב, יושבים בביאליק 79 פינת ז'בוטינסקי ברמת גן.לתיאום 03-621070. אשמח לעזור לך. שמואל להב

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • אישית.. לא הייתי שם את הגב והברכיים שלי ..
  • אני
  • 02/03/2019 20:43
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ