8 סיבות שישכנעו אתכם להתחיל לשחות

כל היתרונות - הבריאותיים, הספורטיביים והנפשיים - לבחירה באימוני שחייה כפעילות הגופנית המומלצת מדי יום. וגם: באיזו שעה ביום הכי בריא לשחות?
כתבה פרסומית כתבת חסות


1. בגלל השרירים

שחייה היא פעילות נהדרת שמאמצת ומפעילה את מרבית שרירי הגוף. זהו אימון אירובי שיעניק לשחיינים המתמידים גוף חטוב יותר. גם מי שבוחר לשחות רק בתקופת הקיץ יראה די מהר את התוצאות המחוטבות. ואם תשמרו גם על תזונה נכונה ומאוזנת, הגוף שלכם יודה לכם עוד יותר. 


קראו עוד: המדריך: כך תבחרו את אימון הכושר המתאים לכם ביותר


2. בגלל המים

כל פעילות גופנית בקרבת מים, ושחייה בפרט, מומלצת בתקופת הקיץ. למים יש יכולות תרפויטיות שמרגיעות את הגוף ואת נפש האדם. קשה להתעלם מהיתרון הזה בימים כל כך חמים שמזמנים לנו גם ככה יותר מצבים של עצבים ואי שקט. 



3. בגלל הסטטיסטיקה

מומלץ מאוד לשחות בשעות הבוקר. הסטטיסטיקה מלמדת כי לאנשים שמתאמנים בבוקר יש פחות סיכוי לבטל את האימון, מאשר אלה שמראש תכננו להתאמן בסוף היום. זו כנראה הסיבה שמרבית הבריכות בארץ נפתחות בתקופת הקיץ כבר משעות הבוקר המוקדמות ביותר. שחייה בבוקר היא הזדמנות מצוינת לאימון קיץ מרענן לפני שמתחילים את היום העמוס בעבודה.


שחייה

שחייה. מומלצת בתקופת הקיץ


4. בגלל האפקטיביות

סיבה נוספת להתחיל את הבוקר באימון שחייה היא האפשרות של גופנו להפיק את המירב משחייה כזו. כאשר אנחנו מגיעים לבריכה בשעות הצהריים או הערב, היא כבר חמה מהיום ומהמתרחצים. בשל כך, הגוף שלנו מתאמץ יותר כדי לצנן את עצמו במים, אפילו עוד לפני שהתחלנו ממש "לתת עבודה" ולשחות. בשעות הבוקר, טמפרטורת המים נמוכה יותר והם מסייעים לנו לצנן את הגוף ולהפוך את אימון השחייה שלנו לאפקטיבי יותר.



5. בגלל הוויטמין D

מרבית הבריכות בארץ הן פתוחות וכאשר אנו שוחים בהן אנחנו נחשפים לשמש ולוויטמין ה-D החיוני לגופנו. מכיוון שיש שעות שבהן קרינת השמש מזיקה לנו, מומלץ לסיים את השחייה היומית בבריכה פתוחה עד השעה עשר בבוקר.



6. בגלל המגוון

חתירה, פרפר, גב או חזה - לשחייה יש סגנונות שונים וכל אחד יכול לבחור את מה שמתאים לו ולכושר הגופני שלו. החתירה, למשל, נחשבת כסגנון השחייה הפשוט והקל ביותר ולכן היא מתאימה לילדים ולמתחילים. גב או חזה נחשבים לסגנונות שחייה רגועים יותר, ואילו פרפר נחשב לסגנון הקשה ביותר.



7. בגלל הנוחות

כאשר מחליטים להתמיד בשחייה קבועה ורציפה, חשוב לבחור את בגד הים המתאים לנו ביותר. אין הכוונה דווקא לפן האסתטי "איזה בגד ים מחמיא לי", אלא דווקא לשאלה "עם איזה בגד ים נוח לי". חשוב לבחור בגד ים צמוד מלייקרה המפחית את החיכוך עם המים ובכך גם משפר את הביצועים שלנו. 



8. בגלל החוגים

אם אתם משעממים אחרי כמה בריכות, אבל אוהבים להיות במים ולהתעמל, כדאי שתדעו שבמרבית חדרי הכושר מציעים גם חוגים אהובים שמתבצעים במים - כמו זומבה ואירובי מים. בדקו מה חדר הכושר שלכם מציע והירשמו לגרסת המים של החוג האהוב עליכם.


חושבים לעבור ניתוח בריאטרי? כדי שתוכלו לדעת מה האופציות העומדות בפניכם אתם מוזמנים לכנס בנושא שיתקיים ביום שני, ה-31.8.2015, בשעה 19:00 בבית חולים אסותא רמת החי"ל, רחוב הברזל 20 תל-אביב, בחסות מלב"י. פרטים והרשמה בטל. 03-7645444 ו/או במייל info@assia.co.il

פורומים מדרסים

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
טופס הכרת מעמד והתמחות אושרי 28/06/2020 16:08
  • שלום! רציתי לשאול איך אני יכול לזהות את טופס הכרת מעמד, האם אתה יכול לשלוח העתק שלו? ודבר שני רציתי לשאול באיזה תחום אמור להתעסק האדם שמתמחה לעשות את המדרסים(אורתוטיסט/כירופרקט/אורטופד וכו)

  • + הוסף תגובה
הכרת מעמד אורתוטיסט שמואל להב 28/06/2020 18:06
קישור לתעודה אורתוטיסט שמואל להב 28/06/2020 18:28
מדרס רב שכבתי או חצי קשיח? שלומית 21/06/2020 15:35
  • שלום רב, אורטופד ילדים הפנה אותנו לרכישת מדרס רב שכבתי לפי מידת גבס לרגל אחת עבור ביתנו בת ה12 עקב הפרש גובה בין 2 הרגליים של 1 ס"מ שגורם לבעיות ביציבה. שאלתי היא- כיצד יודעים שהמדרס אכן רב שכבתי ובאיכות טובה (מה לבדוק כדי להיות בטוחה שלא מוכרים לי סתם מדרס)? במכון מסוים גם נאמר לי שאין להם מדרס רב שכבתי אלא רק קשיח למחצה. מה ההבדל בין השניים? תודה מראש

  • + הוסף תגובה
מדרס בגלל קיצור אורך רגל אורתוטיסט שמואל להב 21/06/2020 16:00
  • שלום, מוזר לי. מדרסים זה משהו מסויים והגבהה זה משהו אחר. לקיצור צריך הגבהה ולא מדרס ומחומר קשיח ולא רב שיכבתי. אשמח אם תגיעו אלי למכון ואשמח לעשות את מה שצריך. בהצלחה, שמוליק. מכון אורטופדי ברזילי-להב 036121070

  • + הוסף תגובה
תודה רבה על המענה המהיר ושאלה נוספת שלומית 24/06/2020 13:02
  • היכן אתה מקבל? ולידע כללי- מאיזה חומר רפידת ההגבהה הזו צריכה להיות? קשיח? חצי קשיח? סיליקון? מה הקריטריונים שחשוב לדעת לגבי רפידת הגבהה שתהיה אפקטיבית ולא סתם הגבהה "על הנייר" שלא תעשה כלום ואולי ההיפך.

  • + הוסף תגובה
הגבהה אורתוטיסט שמואל להב 24/06/2020 14:57
  • היי שלומית, הגבהה חייבת להיות מחומר קשיח שאם לא כן תהיה שקיעה ואז אין הגבהה, אם צריך גם מדרסים ניתן לשלב את ההגבהה במדרסים. אנחנו: מכון אורטופדי ברזילי-להב ביאליק 79 רמת גן לתיאום: טלפון 03-6121070 בריאות שלמה

  • + הוסף תגובה
רגל קצרה אצל תינוקת יוסי 20/06/2020 23:57
  • שלום, תינוקת בת 6 חודשים עם רגל אחת קצרה מהשניה בכ-2 ס"מ. מה אפשר לעשות במצב כזה? האם יכול להשפיע על תחילת ההליכה? והאם יש מצב שזה יכול להסתדר לבד עם הגדילה? תודה

  • + הוסף תגובה
קיצור בגיל מוקדם אורתוטיסט שמואל להב 21/06/2020 16:02
  • שלום, תתיעצו עם אורטופד שמומחה בגיל גדילה. זה כמובן לא אמור להפריע בזחילה אך להפריע מאד בהליכה ואף לפתח עקמת. בהצלחה

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!