אימון טוב בראש טוב: הטריק שיהפוך את האימון שלכם ליעיל יותר

הקפדה על ספורט וכושר הם חיוניים לגוף בריא. עם זאת, מחקר קנדי חדש מגלה כיצד תוכלו להפוך את האימון שלכם להרבה יותר יעיל ומאתגר מבלי להתאמץ

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 01/01/2017

החשיבות שיש לשמירה על הכושר כבר הוכחה מעל לכל ספק. הוא עוזר לשמור על גוף בריא, מחזק את המערכת החיסונית וגורם למצב רוח טוב. עם זאת, כשחושבים על הצדדים הפחות נעימים של הספורט, הכוללים קושי, זיעה וחוסר נוחות, מבינים למה אנשים ממשיכים לדלג על חדרי הכושר. 

חוסר הנוחות הגופני מתרחש בעיקר כשמתאמנים בסביבה שאינה מקוררת מספיק, וזאת משום שכשהגוף חם הוא מזרים דם רב יותר לכיוון העור כדי להיפטר מהחום המצטבר בפנים. הזרמת הדם לכיוון העור באה על חשבון השרירים והמוח, דבר הגורם למתאמנים להתעייף מהר יותר.  קבוצת חוקרים מאוניברסיטת ברוק באונטריו, בדקה האם אנשים יוכלו להתגבר הקושי והעייפות המתלווים לאימון כושר על ידי שינוי דפוסי החשיבה במהלך האימון.  


קראו עוד: בלי תירוצים: 5 מקומות מפתיעים שאפשר לעשות בהם כושר


החוקרים ביקשו מ-18 רוכבי אופניים מקצועיים לעשות אימון אינטנסיבי בתנאי חום. חצי מהם חזרו לאחר מכן להתאמן באופן רגיל למשך שבועיים, והחצי השני נשלך לשיעורי מוטיבציה, בהם למדו כיצד להפוך את המחשבות השליליות למחשבות חיוביות. 

לאחר שבועיים הרוכבים חזרו לאימון נוסף בתנאים זהים לאימון הראשון. החצי הראשון לא דיווח על שינוי כלשהו באופן והספק הרכיבה. עם זאת, החצי השני, שקיבל שיעורי מוטיבציה, דיווח על הספק משופר ועל אפשרות לרכוב יותר זמן מבלי להתעייף, וזאת למרות שחום הגוף שלהם היה הרבה יותר גבוה מהחצי הראשון. דבר זה מוכיח שלאופן החשיבה יש השפעה רבה על האופן בו הגוף מתפקד בתנאים קשים.  





לצורת החשיבה יש השפעה על האופן בו הגוף מתפקד


התוצאה שהפתיעה את החוקרים היא ההשפעה שיש למילים שהאדם אומר לעצמו, היכולות לגרום להבדל משמעותי בהספק ובעמידות הגוף. לאור זאת, החוקרים מסכימים שאופן המחשבה הוא זה שקובע בסופו של דבר את גבול היכולת הפיזית של הגוף, ושאנשים מסוגלים להרבה יותר ממה שהם מאמינים.

בנוסף להוכחה שישנו קשר ישיר בין הגוף לבין צורת המחשבה, תוצאות המחקר מעלות שאלות על האופן בו הגוף האנושי יכול בעזרת המחשבה להתמודד עם טמפרטורת חום גבוהה, שלרוב משפיעה באופן שלילי על תפקוד הגוף. 


ריכזנו עבורכם 5 טיפים שישפרו את האימון שלכם:

1. כדי להצליח להתמיד באימוני כושר, מומלץ להתאמן במקומות קרובים לבית או למקום העבודה. בדקו את מגוון התוכניות הקיימות ובחרו את אלו המתאימים לרמת הכושר וההעדפות שלכם. 

2. אל תגזימו באימוני הכושר, שכן אימון יתר עלול לגרום יותר נזק מתועלת. 

3. הצלחתם לבנות שגרת אימונים? יופי, זה הזמן לשנות אותה. כשהגוף מתרגל לתרגילים החוזרים על עצמם הוא מוציא פחות אנרגיה, לכן חשוב להקפיד על אימונים מגוונים שיאתגרו אתכם. 

4. הקפידו לנעול נעליים המתאימות לסוג האימון. במידה והנעליים מתבלות החליפו בחדשות וזאת כדי לא לעשות נזק לרגליים לגב. 

5. אל תכריחו את עצמכם לעשות תרגילים שאתם לא מרגישים בנוח. הקשיבו לגוף שלכם ותנו לו זמן להתרגל. 



פורומים, תזונת ספורט

זמנית לא ניתן לשאול שאלות בפורום זה.
הודעה
מחבר
תאריך/שעה
סוכר ענבים אורן 01/01/2019 20:46
  • שלום, אני מבצע אימון כח של כשעה 3 פעמים בשבוע ולאחר מכן שותה שייק חלבון (מכיוון שאני זמין לאכול ארוחה רק לאחר כשעתיים מסיום האימון). המליצו לי להוסיף למנת שייק החלבון גם סוכר ענבים, האם זה אכן מומלץ? במידה וכן, מה הכמות הסבירה עבור אדם במשקל 78? תודה רבה על העזרה!

כמה חלבון אחרי אימון לבן 70 חני מור 25/12/2018 12:47
  • בעלי בן 70 שוקל בסביבות 70 קילו, מצב בריאות כללית טוב למדי, מתעמל באופן סדיר כמעט יום יום.השאלה היא לגבי התזונה לפני האימון ובעיקר אחרי האימון מבחינת כמות החלבון הנכון המתאים לגילו ולמשקלו, בצורה נכונה ולא מופרזת.מאד מודה לכם על תשובתכם.

פציעה ברגל רועי 28/11/2018 10:07
  • שלום רב, לאחר עומס של אימוני ריצה הרגשתי כאבים עזים במהלך אימון אינטרוולים בשוק למטה. הכאבים היו גם בחלק האחורי של הרגל (מתחת לשריר התאומים). לא הצלחתי ללכת על הרגל כמה ימים. לאחר כמה ימים הרגשתי שיפור קל והלכתי לרופא כדי לאבחן את הבעיה. הרופא אמר לי שמדובר בדלקת בגיד האכילס ונתן לי זריקה. שאלתי היא כזאת... רוב הכאב ברגל התרכז לי בשוק למטה, על העצם. האם הגיוני שהדלקת מורגשת גם בעצם? אני פשוט קצת בספק לגבי ההבחנה של הרופא, ואין תורים קרובים לאורטופד. תודה.


הצטרפו לאינדקס הרופאים!