דלג לתוכן

אמצעי מניעה גברים- האחריות היא גם עליכם

אמצעי מניעה גברים- האחריות היא גם עליכם

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009
2 דקות קריאה

כאשר גבר פוגש אישה ושניהם ניגשים לקיים יחסי מין, האחריות שמאותו לילה של אהבה לא יוולד במקרה ילד לא מתוכנן מוטלת על שני הצדדים. על מנת שאכן לא יוולד ילד לא מתוכנן, רצוי שהגבר יהיה זהיר ויחזיק בארנקו או בכיסו אמצעי מניעה.

אומנם גברים ונשים כאחד אוהבים מאוד ילדים, אך עדיין יש זמן ומקום שבו רוצים להביא ילדים לעולם. לא בכל מערכת יחסים רוצים בני הזוג להביא ילדים לעולם, לא בכל פעם שהם נכנסים למיטה לקיים יחסי מין הם נכנסים בציפייה שבסוף הלילה האישה תיכנס להיריון. הפתרון להישמר מפני היריון לא צפוי ולא מתכונן, הוא כמובן אמצעי מניעה.

אמצעי מניעה של הגבר מתחלקים לשניים. אלו הזמניים, קרי אלו שהוא יכול להשתמש בהם מתי שהוא רוצה, ואמצעי מניעה קבועים, אלו שימנעו ממנו להכניס נשים להיריון לצמיתות. אמצעי המניעה הזמני הטוב ביותר שקיים כיום הוא כמובן הקונדום. מדובר בתכשיר המזכיר בצורתו איבר מין גברי, עשוי לטקס, אשר על הגבר לחבוש על איבר המין שלו בעת קיום יחסי מין. הקונדום מונע מגע של איבר מין הגברי עם איבר המין הנשי, ולמעשה מונע חדירה של זרע הגבר אל נרתיק האישה. יעילות הקונדום הינה מעל ל95 אחוז, אך במידה והוא נקרע או נעשה בו שימוש לא נכון, הוא עלול לגרום למעבר של זרע הגבר וכן להכניס את האישה להיריון.

היתרון הגדול של הקונדום על פני אמצעי מניעה אחרים, שמלבד העובדה שהוא משמש כאמצעי שמונע מהגבר להכניס את האישה להיריון, הוא גם מגן עליו ועליה מפני קבלת מחלות שונות. למעשה, כאשר הוא הומצא בתחילת המאה ה20, הוא הגן על גברים מפני מחלת העגבת. כיום הוא משמש בעיקר מגן מפני נגיף HIV של מחלת האיידס ומחלות מין שונות.

אמצעי מניעה זמני נוסף הוא גלולה נגד היריון. גלולה זו שעל הגבר לקחת באופן עקבי מדי מספר שבועות, פוגעת ביכולות הזרע ומונעת ממנו את היכולת להפרות את ביצית האישה. חשוב לציין שגלולות כאלו נוסו בעבר ונחלו כישלון, ועדיין אין מחקרים שמוכיחים את יעילות הגלולה באופן מוחלט.

בשנים האחרונות מנסים חוקרים מאוניברסיטאות שונות בעולם לפתח אמצעי מניעה שונים עבור גברים. בין היתר ישנו ניסיון להמציא שתל שיחסום את זרימת הזרע מהאשכים, ג'ל ומדבקות שידכאו את פעילות הזרע ועוד. פיתוחים אלו נמצאים בחיתוליהם ועדיין אינם נמכרים לציבור הרחב.

אמצעי מניעה קבועים, אשר זוכים להצלחה גדולה, הוא ניתוח קשירת צינורות הזרע. זהו ניתוח קצר שבמהלכו חותכים את הצינורות אשר אחראים על זרימת הזרע מהאשכים לשופכה ובכך מונעים את מעבר הזרע החוצה. מדובר בניתוח שמונע באופן מוחלט מגברים להכניס נשים להיריון, כאשר הסיכוי היחידי שלהם לשנות את המצב הוא באמצעות ניתוח שיחזיר את המצב לקדמותו. גם אז, הסיכויים של הגבר להכניס את האישה להיריון יורדים.

לסיכומו של דבר, אמצעי מניעה של גברים הם אומנם לא מגוונים ומפותחים. אך בהימצא אופציית הקונדום מחד, או ניתוח קשירת צינורות הזרע מאידך, ניתן לומר שגבר ואישה יכולים לקיים יחסי מין בבטחה, וללא חשש שהם יסתיימו כעבור 9 חודשים בחדר יולדות.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר עודד קסלר
ד"ר עודד קסלר אורולוגיה
רופא מוהל ואורולוג ילדים ונוער בכיר.
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
פרופ' גיל רביב
פרופ' גיל רביב אורולוגיה
מנהל היחידה לפיריון הגבר/אנדרולוגיה,רופא בכיר במחלקה האורולוגית ורופא בכיר במרכז לבריאות מינית בשיבא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו