דלג לתוכן

פעילות ספורטיבית לא רק לצעירים

פעילות ספורטיבית לא רק לצעירים

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009
2 דקות קריאה

בתהליך הטבעי של החיים מגיע הרגע בו הגוף מזדקן ומתקשה. אך אין זה אומר שעלינו להפסיק לטפל בו ולהפסיק לבצע פעילות ספורטיבית. להיפך, כשהגוף מזדקן ואנו מגיעים לגיל הזהב זה הזמן במיוחד להקפיד על אורח חיים ספורטיבי, לא רק בשביל הגוף אלא גם בשביל הנפש.

עבור מי שבעבר עסק בפעילות ספורטיבית, כמקצוען או כחובב, אזי זה ברור מאליו שגם עם הגיעו לגיל הזהב הוא ימשיך לעסוק בכך. שכן לא ניתן להפסיק לעסוק בפעילות ספורטיבית. אך עבור מי שמעולם לא התאמן, הזיקנה איננה אמור להוות מחסום לכך. שכן כמו שנראה בפיסקה הבאה של המאמר, פעילות ספורטיבית עונה על צרכים שונים, לא רק גופניים.

פעילות ספורטיבית בגיל הזהב יכולה להיות מאוד יעילה ולענות על צרכים שונים. תחילה על צרכים גופניים. בגיל הזהב ישנה נטייה לא להתייחס לכמות המזון שצורכים (לעיתים מחוסר יכולת לאמוד כמויות מדויקות, לעיתים מתוך בדידות ושיעמום), או שהגוף פשוט לא מסוגל להשיל מעליו קלוריות ואלו נשארות בגוף. חשוב לזכור שבגיל הזהב רמת הפעילות הכללית יורדת בגלל שלא עובדים כמו בעבר. היבט גופני נוסף הוא יכולת תפקודית נמוכה של הגוף כתוצאה מהזדקנותו ועייפותו.

היבט אחר שפעילות ספורטיבית עונה על צרכיו הוא ההיבט הרפואי. פעילות ספורטיבית מאפשרת לגוף להזדקן לאט יותר, לשפר את היכולות התפקודיות שלו, לייצב את בריאותו ואף להפחית את הסיכון לחלות במחלות לב, לשפר תפקודי לב וראייה, לסייע באיזון הסוכר בדם ובהורדת לחץ הדם. אי פעילות ספורטיבית גורמת לגוף להיכנע לזיקנה ובכך לפגוע בתפקודיו ובבריאותו.

היבט משמעותי אחר שעל צרכיו עונה הפעילות הספורטיבית הוא ההיבט הנפשי. גיל הזהב מביא עמו לא מעט חרדות, דיכאונות, תחושות של שיעמום, בדידות וחוסר רלבנטיות. פעילות ספורטיבית יוצרת עניין, מאפשרת להכיר אנשים חדשים, משפרת את מצב הרוח ומחזירה את תחושת הרלבנטיות.

בפני בני גיל הזהב יש מספר אופציות לפעילות ספורטיבית שתתאים להם. אופציה ראשונה היא פיתוח סיבולת לב-ראייה. פעילות זו יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות ריצה, הליכה או רכיבה על אופניים. פעילות זו יש לבצע שלוש פעמים בשבוע, חצי שעה ביום. בעת הפעילות יש לבדוק את הדופק ולבדוק האם נוצרים קשיי נשימה תוך כדי. חשוב מאוד לעלות את רמת הקושי בפעילות באופן הדרגתי.

אופציה שניה לפעילות ספורטיבית אצל בני גיל הזהב הם תרגילי כוח. תרגילים אלו מחזקים את השרירים ומקלים מאוד על פעילויות יומיומיות, כגון הליכה, קימה, ישיבה ועוד. פעילות זו מתבצעת באמצעות סט משקולות שמתאים למשקל הגוף ולכוח. התרגילים מתבצעים בידיים וברגליים, בהתאמה לתוכנית שנקבעה על ידי מדריך כושר מיומן ותחת השגחתו. אופציה נוספת לפעילות ספורטיבית הם תרגילי גמישות כגון מתיחות, פיאלטיס, יוגה ועוד. אלו יאפשרו גמישות רבה יותר של הגוף המתקשה. יש לבצע פעילות זו פעמיים בשבוע.

כל פעילות ספורטיבית צריכה להתבצע באופן מוקפד, עקבי ולא ספורדי. רצוי לערוך אותה עם חברים או אנשים נוספים אחרים ולשלב בתוכם פעילויות שונות כגון טיולים, מפגשים חברתיים ועוד.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
5.0
( 9 חוות דעת )
"טיפול מצוין.אדיבות.מאוד מומלצת.תודה"
אורתוטיסט שמואל להב
אורתוטיסט שמואל להב אורתופדיה
אורתוטיסט ומנהל את מכון אורתופדי ברזילי-להב
ד"ר נאסים אלקרנאוי
ד"ר נאסים אלקרנאוי אורתופדיה
מומחה לכירורגיה אורתופדית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו