דלג לתוכן

אחת ולתמיד: מהי הדרך הבריאה ביותר לבשל ברוקולי?

הוא עמוס בחומרים מזינים, תורם לדיאטה, שומר על בריאות העצמות ואף יגרום לעור שלכם להיראות צעיר ורענן. אך האם ידעתם שאופן הבישול של הברוקולי עשוי להשפיע על הוויטמינים והמינרלים שבו? כדאי שתכירו – זוהי הדרך הבריאה ביותר לבשל ברוקולי

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/03/2018
2 דקות קריאה
כתבת וידאו

הוא ידוע כמונע סרטן, מסייע בהפחתת כולסטרול ואף מהווה מרכיב מוצלח במיוחד בכל דיאטה.  הברוקולי הוא ירק ממשפחת המצליבים, הכוללת בתוכה גם את הכרובית והכרוב. הפרחים הירקרקים עשירים מאוד בוויטמינים, מינרלים וסיבים ובמקביל גם דלים בקלוריות. אך מסתבר, שבישול של ברוקולי במים, בדרך הידועה והמוכרת, גורם לאיבוד החומרים התזונתיים שבו: אז מהי הדרך הנכונה לבשל ברוקולי ואילו יתרונות בריאותיים במיוחד מסתתרים בו? להדפיס ולשמור. 

איך הכי בריא לבשל את הברוקולי?

למרות שהברוקולי עמוס בוויטמינים, הרתחתו במים גורמת לאיבוד הרבה מהחומרים התזונתיים המסיסים במים, כולל אלה המסייעים בלחימה בסרטן. בנוסף, חומרי ההדברה השונים המשמשים להגנה על הירק מפני המזיקים השונים מועברים למים בהם מורתח הברוקולי וכך עלולים גם להגיע אל מערכות הגוף בזמן האכילה.


אז מהי הדרך הנכונה לבישול של הירק הבריא? פשוט תאדו אותו – זוהי הדרך הבריאה ביותר להכנת הברוקולי והיא ככל הנראה גם תחסוך לכם זמן. אבל רגע לפני שאתם נוהרים לחנות הקרובה ורוכשים לעצמכם סיר אידוי, תדעו שניתן לבשל את הברוקולי בצורה יעילה במיקרוגל:

•חתכו את הברוקולי לחתיכות קטנות, כדי לוודא שכולן יבושלו באופן שווה.
     

•הוסיפו כף מים וכסו את הקערה בצלחת.

•הכניסו את הקערה אל המיקרוגל לשלוש דקות. 



5 יתרונות שיגרמו לכם לאהוב את הברוקולי שלכם



1. מונע סרטן

ברוקולי מכיל גלוקורפאנין, המומר בגוף שלנו לרכיב אנטי סרטני, אשר מגן מפני חיידק הליקובקטור הפילורי - שידוע כמעלה את הסיכון להתפתחות סרטן הקיבה. כמו כן, הירק המרענן מכיל נוגדי חמצון שונים הידועים כמעכבים את התפתחותן של מחלות ממאירות שונות, בניהן סרטן השד, וסרטן הערמונית. 



2. תורם לבריאות העצמות 

צריכה מעטה של ויטמין K, קשורה לסיכון גבוה יותר לשברי עצמות ולהתפתחות אוסטאופורוזיס. כוס ברוקולי אחת מספקת 92 מיקרוגרמים של ויטמין k. צריכה מספקת של הוויטמין מסייעת לבריאות העצמות, זאת על ידי שיפור ספיגת הקלציום בהן. לא זאת ועוד- כוס ברוקולי אחת מכילה 43 מיליגרם של קלציום. 




הדרך היעילה ביותר לבישול ברוקולי היא אידוי שלו





3. שומר על עור צעיר ורענן

ויטמין C , כאשר נצרך בצורתו הטבעית, מסייע בלחימה בנזקי עור שנגרמו כתוצאה מחשיפה לאור השמש ומזיהום האוויר. הוא תורם בהפחתת קמטים ובשיפור מרקם העור ומסייע בייצור של קולגן. כוס אחת של ברוקולי מכילה 81 מיליגרם של הוויטמין שיסייע לכם לשמור על מראה צעיר, ולמעשה מדובר בכמות גדולה יותר מזו המומלצת לצריכה יומית.



4. תורם לדיאטה 

כאמור, הירק ממשפחת המצליבים עשיר בוויטמינים וסיבים תזונתיים המסייעים לתהליך העיכול. אכילת מזונות עשירים בסיבים, כמו ברוקולי תורמת למניעת עצירות. בנוסף, כוס ברוקולי אחת מכילה 25 קלוריות בלבד – עובדה הממצבת את הירק המרענן כנשנוש אידאלי בכל תזונה בריאה ודלה בקלוריות. 



5. שומר על בריאות הלב

הברוקולי מכיל כמות רבה של חומצה פולית, הידוע כמסייעת בשמירה על שריר הלב. בנוסף, הברוקולי עמוס בנוגדי חמצון המפחיתים מחלות קרדיו וסקולריות. 

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
גברת ליטל פרידנהיין
גברת ליטל פרידנהיין תזונה ודיאטה
 אילנה ניקיפורובה
אילנה ניקיפורובה תזונה ודיאטה
B.sc אביבה דייגי מנצור
B.sc אביבה דייגי מנצור תזונה ודיאטה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו