דלג לתוכן

קרדיו גארד - בדיקה מצילת חיים לעוסקים בספורט

קרדיו גארד - בדיקה מצילת חיים לעוסקים בספורט

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/05/2008 תאריך עדכון: 10/10/2019
2 דקות קריאה
מי שעוסקים בספורט מכירים את הרוטינה: אחת לשנה או לעיתים פעמיים בשנה חייב הספורטאי לעבור בדיקה רפואית מקיפה, הכוללת בדיקת תפקודי לב במאמץ (ארגומטריה) כדי שיוכל להמשיך לעסוק בפעילות ספורטיבית.

רבים אולי אינם יודעים זאת, אך מחלות לב הגורמות להתקפי לב הן הגורם הישיר לכשליש ממקרי המוות בעולם המערבי. המספרים הרשמיים מלמדים כי בארצות הברית מתים מדי שנה מהתקף לב כ-650,000 איש, מהם כ-130,000 נפטרים באופן פתאומי מדום לב. מוות מדום לב מעיד על מחלת לב איסכמית שלא אובחנה. אבחון מבעוד מועד של המחלה היה מאפשר טיפול רפואי, שהיה מונע את המוות ומשפר באורח ניכר את איכות חיי החולה.

לפי בסקרים רפואיים שבוצעו בארץ, מדי יום נפטרים בישראל שמונה אנשים מדום לב פתאומי, ועוד עשרה איש לוקים באירוע לב ושורדים, והדבר פוגע באיכות חייהם בהמשך. בכל המקרים הללו, התקף הלב הוא הסימן הקליני הראשון לקיומה של מחלת הלב הסמויה.

העוסקים בספורט נוטים לחשוב כי הם בריאים, בין היתר בשל גילם הצעיר יחסית ברוב המקרים, בשל התפיסה ש"לי זה לא יקרה", ובעיקר כי ספורט הוא חלק מאורח חיים בריא. התפיסה הזו מוטעית מיסודה. מחלות לב יכולות להיות סמויות, ובמקרים רבים הן אכן כאלה, ואינן ניתנות לאבחון באמצעים פשוטים.

כיום נעשה אבחון מוקדם של מחלות לב, בעיקר בבתי חולים, באמצעים שונים, בבדיקות מתוחכמות המחייבות ציוד יקר, ובמבחנים קרדיאליים שונים, כמו הדמיה ושימוש בחומרים רדיו-נוקלאריים. כל החלופות הללו אינן מעשיות כאשר מדובר בסקירת אוכלוסיות גדולות, ובעיקר כסקירה לאבחון מוקדם של אוכלוסיות הנחשבות לבריאות.

לאחרונה פיתח צוות בראשות פרופסור דני גור מכשיר ייחודי - הלפטופ הקרדיאלי. מכשיר זה מאפשר ביצוע סריקות תקופתיות לגילוי מוקדם של מחלות לב איסכמיות באוכלוסיות נרחבות. הבדיקה מכונה בדיקת CardioGuard, והיא יעילה יותר מכל בדיקה לא פולשנית אחרת, פשוטה ומהירה יותר, וניתנת לביצוע במרפאות קהילתיות. באמצעות הבדיקה נבחנים משתנים רבים המלמדים על תפקוד ותפוקת הלב (כמות הדם המוזרם מהלב לגוף). ייחודה הוא ביכולתה לאבחן מחלה סמויה בכל שלביה גם בקרב מי שנחשבים "בריאים" ואינם מודעים למחלתם. גילוי מוקדם של המחלה יכול לאפשר טיפול רפואי שיאריך את חיי החולה, ישפר משמעותית את איכות חייו, ויאפשר לאזן טוב יותר את לחץ הדם שלו.

לפרטים נוספים: יונית סולודוצ'ו - 03-6254655


[12/05/2008]

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר סמואל זיתון
ד"ר סמואל זיתון פסיכיאטריה
5.0
( 10 חוות דעת )
"היה טיפול אדיב, מקצועי, הקדיש זמן , סבלני, ומאוד אנושי. אמליץ עליו כפסיכיאטר מעולה"
 מרפאת אייקו eyeco
מרפאת אייקו eyeco עיניים
5.0
( 7 חוות דעת )
"טיפול היה מקצועי. דר בריסקו מנתח מעולה. עובדות המרפאה עזרו לי לטפל ב ניירת ו הסדרי ביטוח. היה מושלם."
ד"ר הדר מורן לב
ד"ר הדר מורן לב גסטרואנטרולוגיה ילדים
מומחית בגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו