השיטה: כך תצליחו להירדם בתוך פחות מ-60 שניות

מנסים להירדם אבל המחשבות לא מפסיקות להציק לכם? הכירו את שיטת 4-7-8 שתעזור לכם להירגע ולהירדם בתוך פחות מדקה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 10/06/2015

סטרס (דחק) הוא אחת התופעות הנפוצות ביותר בדור הנוכחי, והוא גורם למגוון רחב של בעיות רפואיות: השמנה, נזק ללב, בעיות זיכרון ואפילו נשירת שיער והתקרחות. אמנם ישנם חוקרים הטוענים כי כמות מועטה של לחץ בריאה לנו, אך העובדה היא שכ-80% מהביקורים אצל רופאים קשורים לסטרס ברמה כלשהי.


קראו עוד: 6 טיפים שיתנו לכם אנרגיה מיידית


אחת התופעות השכיחות ביותר אצל הסובלים מסטרס היא הקושי להירדם. אתם ודאי מכירים את זה: אתם מרגישים "סחוטים", נכנסים למיטה ושמים את הראש על הכרית - ואז מתחילות להציף אתכם אינספור מחשבות על העבודה, הילדים או הזוגיות, ואתם לא מצליחים להירדם, לפעמים אפילו שעות ארוכות. 


חשוב להדגיש כי אירועים מלחיצים מאוד עלולים לגרום לאינסומניה, שעוברת כשהמצב המלחיץ מסתיים, אך כאשר מדובר בחשיפה ללחץ ארוך טווח הדבר עלול לגרום להרס של מנגנון השינה ולגרום להפרעות שינה באופן קבוע.


נדודי שינה. נובעים מסטרס


ד"ר אנדרו וייל, רופא אמריקאי בוגר הארוורד ומי שפרסם סדרת רבי מכר בנושא חיים בריאים, מציע שיטת נשימות שיכולה לסייע לכם להיפטר מהסטרס ולהירדם בקלות. השיטה נקראת 4-7-8 או נשימה מרגיעה, היא פשוטה מאוד ולוקחת פחות מדקה. כאשר מבצעים אותה היא עובדת כתרופת הרגעה טבעית למערכת העצבים, והיא הופכת יעילה יותר ויותר ככל שאתם מבצעים אותה יותר. למרות שניתן לבצע אותה בכל תנוחה, הוא ממליץ לשבת עם גב ישר בזמן שלומדים כיצד לבצע אותה.


קראו עוד: 10 סיבות שבגלל כדאי לכם לעשות יותר סקס


אז איך עובדת השיטה? שימו את קצה הלשון על החלק העליון של הלסת, ממש מאחורי השיניים העליונות והשאירו אותה שם לאורך כל התרגיל. את הנשימות בצעו מהפה, סביב הלשון. נסו גם לכווץ את השפתיים מעט אם זה מרגיש לכם מוזר. כעת בצעו את הפעולות הבאות:


1. נשפו דרך הפה, כאשר אתם עושים קול של "ווש".


2. סגרו את הפה ושאפו במהירות דרך האף. 


3. עכשיו עצרו את הנשימה וספרו עד שבע.


4. נשפו את כל האוויר דרך הפה, כאשר אתם עושים שוב קול של "ווש".


5. חזרו על הסבב הזה שלוש פעמים נוספות, כלומר בסך הכל ארבע פעמים.


בפשטות אתם צריכים לשאוף כאשר אתם סופרים עד ארבע, לעצור את הנשימה כשאתם סופרים עד שבע ולנשוף כאשר אתם סופרים עד שמונה. במהלך התרגיל הקפידו לנשוף דרך הפה ולשאוף דרך האף, כאשר הנשיפה לוקחת זמן כפול מאשר הנשיפה. 


לאחר שאתם לומדים את השיטה מומלץ לבצע אותה בכל יום, והיא תסייע לכם לא רק במצבים בהם אתם מתקשים להירדם, אלא גם כאשר אתם חווים מצבי סטרס שונים במהלך היום ומתקשים להירגע.



פורום הפרעות שינה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • עיוות כתף ויד ונעילת המרפק בשינה
  • אלה
  • 22/05/2019 12:56
  • אני מעל גיל 40. חליתי בסרטן השד לפני כשנה. בנובמבר קיבלתי זריקת לוקרין שאמורה להפסיק את פעילות האסטרוגן בשחלות. ואני נוטלת ציפרלקס גם החל מנובמבר 2018. מאז, אני סובלת מכאבים במפרקים המגיעים בעיקר בשינה והזריקה הופסקה. העניין הוא שמזה כחודשיים אני מתעוררת עם כאבים קשים בזרוע ימין, כאשר בשינה היד ׳ננעלת׳ וישרה ומסובבת עם הכתף. התנוחה אינה טבעית ונעשית מתוך שינה. כאבים רבים בכל היד ואין לי דרך להפסיק אץ העיוות הזה של היד והנעילה של המפרק. חיפשתי קצת חומר על עיוות הגפיים בשינה, ולא מצאתי. אשמח למענה תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • הצטברות רוק
  • מיקה
  • 28/04/2019 16:47
  • שלום, אני בת 31 ובזמן האחרון יש לי כל כמה לילות התקפה של הצטברות של רוק בפה ותחושה של טמפרטורה גבוהה יותר של הרוק. אני בולעת והוא מצטבר תוך שניה מחדש ורק אחרי כמה לגימות של מים זה נרגע. זה מלווה בתחושה של צורך להקיא אבל בלי הקאה.לפעמים גם מלווה בכאב בטן לא קיצוני. מה זה יכול להיות? זה קורה לי רק בלילה ומעיר אותי. תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • גמילה מכדור שינה וסימפטומים
  • לי
  • 28/04/2019 12:29
  • הי לאחר לידה שניה סבלתי מחרידות והפרעות שינה קשות. זה קרה גם לאחר לידה ראשונה. טופלתי בין היתר באימובן מספר חודשים. התחלתי בליווי רופאה תהליך גמילה לאחר שראיתי כי השינה התייצבה ומצבי טוב יותר. התהליך עבר טוב עד לשלב הסופי. שבוע יומיים מאז ההפסקה הסופית ( לאחר שירשתי בהדרגה) וכמעט כל יום יש לי בעיה להרדם במשך שעות.האם זה נורמלי? מה מומלץ במצב שכזה?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר אריאל גאון ד"ר אריאל גאון
מומחה בפסיכיאטריה ובפסיכותרפיה קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ