השיטה: כך תצליחו להירדם בתוך פחות מ-60 שניות

מנסים להירדם אבל המחשבות לא מפסיקות להציק לכם? הכירו את שיטת 4-7-8 שתעזור לכם להירגע ולהירדם בתוך פחות מדקה
כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 10/06/2015

סטרס (דחק) הוא אחת התופעות הנפוצות ביותר בדור הנוכחי, והוא גורם למגוון רחב של בעיות רפואיות: השמנה, נזק ללב, בעיות זיכרון ואפילו נשירת שיער והתקרחות. אמנם ישנם חוקרים הטוענים כי כמות מועטה של לחץ בריאה לנו, אך העובדה היא שכ-80% מהביקורים אצל רופאים קשורים לסטרס ברמה כלשהי.


קראו עוד: 6 טיפים שיתנו לכם אנרגיה מיידית


אחת התופעות השכיחות ביותר אצל הסובלים מסטרס היא הקושי להירדם. אתם ודאי מכירים את זה: אתם מרגישים "סחוטים", נכנסים למיטה ושמים את הראש על הכרית - ואז מתחילות להציף אתכם אינספור מחשבות על העבודה, הילדים או הזוגיות, ואתם לא מצליחים להירדם, לפעמים אפילו שעות ארוכות. 


חשוב להדגיש כי אירועים מלחיצים מאוד עלולים לגרום לאינסומניה, שעוברת כשהמצב המלחיץ מסתיים, אך כאשר מדובר בחשיפה ללחץ ארוך טווח הדבר עלול לגרום להרס של מנגנון השינה ולגרום להפרעות שינה באופן קבוע.


נדודי שינה. נובעים מסטרס


ד"ר אנדרו וייל, רופא אמריקאי בוגר הארוורד ומי שפרסם סדרת רבי מכר בנושא חיים בריאים, מציע שיטת נשימות שיכולה לסייע לכם להיפטר מהסטרס ולהירדם בקלות. השיטה נקראת 4-7-8 או נשימה מרגיעה, היא פשוטה מאוד ולוקחת פחות מדקה. כאשר מבצעים אותה היא עובדת כתרופת הרגעה טבעית למערכת העצבים, והיא הופכת יעילה יותר ויותר ככל שאתם מבצעים אותה יותר. למרות שניתן לבצע אותה בכל תנוחה, הוא ממליץ לשבת עם גב ישר בזמן שלומדים כיצד לבצע אותה.


קראו עוד: 10 סיבות שבגלל כדאי לכם לעשות יותר סקס


אז איך עובדת השיטה? שימו את קצה הלשון על החלק העליון של הלסת, ממש מאחורי השיניים העליונות והשאירו אותה שם לאורך כל התרגיל. את הנשימות בצעו מהפה, סביב הלשון. נסו גם לכווץ את השפתיים מעט אם זה מרגיש לכם מוזר. כעת בצעו את הפעולות הבאות:


1. נשפו דרך הפה, כאשר אתם עושים קול של "ווש".


2. סגרו את הפה ושאפו במהירות דרך האף. 


3. עכשיו עצרו את הנשימה וספרו עד שבע.


4. נשפו את כל האוויר דרך הפה, כאשר אתם עושים שוב קול של "ווש".


5. חזרו על הסבב הזה שלוש פעמים נוספות, כלומר בסך הכל ארבע פעמים.


בפשטות אתם צריכים לשאוף כאשר אתם סופרים עד ארבע, לעצור את הנשימה כשאתם סופרים עד שבע ולנשוף כאשר אתם סופרים עד שמונה. במהלך התרגיל הקפידו לנשוף דרך הפה ולשאוף דרך האף, כאשר הנשיפה לוקחת זמן כפול מאשר הנשיפה. 


לאחר שאתם לומדים את השיטה מומלץ לבצע אותה בכל יום, והיא תסייע לכם לא רק במצבים בהם אתם מתקשים להירדם, אלא גם כאשר אתם חווים מצבי סטרס שונים במהלך היום ומתקשים להירגע.



פורומים הפרעות שינה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
בעיות שינה פנחס 13/01/2020 17:11
  • שלום אני כבן 40ת בריאת מתעמל ואוכל בריא, מזה כ 4 חוד אני סובל מבעיות שינה - קושי להירדם וכן קושי להתמיד בשינה רצופה. ניסיתי כל מיני מוצרים טבעיים על מנת לעזור להירדם (מלטונין, וולאריאן, rescue תה קמומיל) אך ללא הועיל. הרופא שלי המליץ על טיפול ב תרופות אנטי דפרסיוביות במינון נמוך למשך תקופה של 4 חוד'amitriptyline ו mirtazapine במינון של 7.5 מג עד 15 מג. מקריאה באינטרנט הבנתי שטיפול בתרופות מסוג אלה הינו דבר שנעשה לטיפול בבעיות שינה , ותהיתי האם הן יכולות לגרום לנזק בלתי הפיך או האם יש משהו שאני צריך לדעת לפני שאני נוטל את הטיפול הנ"ל? בתודה פנחס

  • + הוסף תגובה
הזעה בלילה בלילות קרים ליאור 08/01/2020 06:43
  • אני אדםנשלא מזיע בדרך כלל, אבל בחורף בליחות קרים אני מתעוררת שטוםת זיעה. האם יש לכך סיבה? סובלת מלחץ דם גבוה ומטופלת בוזודיפ קומבו 10 מג

  • + הוסף תגובה
ניטור שינה תומר 02/01/2020 15:44
  • שלום רב, האם אתה מכיר את המוצר של בדיקת שינה ביתית חברת EarlySense? או beurer? האם היא באמת אפקטיבית לזהות בעיות בדפוס השינה. https://ksp.co.il/?uin=79156 תודה

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!