לא רק בגלל הקיץ: כל היתרונות בריצה בשעות הלילה

היא משפרת את טכניקת הריצה, עוזרת למניעת פציעות ובעלת יתרון מנטלי לא מבוטל: כל הסיבות שישכנעו אתכם לרוץ בלילה. וגם: למה חשוב לשים לב כשרצים בחשיכה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 10/07/2016

טרנד הריצה הלילית תופס תאוצה בשנים האחרונות, ואיתו גם המרוצים הליליים. ואכן, במדינה חמה כמו שלנו יש היגיון רב לריצה בלילה: היעדר החשיפה לשמש מוריד באופן משמעותי את הסיכון להיפגע מעומסי החום וכן מונע את הפגיעה מקרני השמש המזיקות. בנוסף, בלילה הגוף יתחמם פחות ולכן ישמור על טמפרטורה תקינה, רמת אידוי הנוזלים תהיה מופחתת - ואיתה הסכנה להתייבשות.


קראו עוד: "אני רצה - משמע אני קיימת": טור אישי


אך בנוסף ליתרון המובן מאליו שישנו בריצה שלא בשמש הקופחת, ישנם יתרונות חשובים נוספים לריצה בשעות החשיכה:


1. ירידה בעוצמת הרוחות

בלילה ישנה בדרך כלל ירידה בעוצמת הרוחות, מה שמאפשר לרצים לשמור על טכניקת ריצה יעילה יותר וכמובן מביא להתנגדות מופחתת.


2. שיפור היכולת הפרופריוספטית 

פרופריוספציה היא היכולת של הגוף להבין את מצבו והמנח שלו בחלל. זהו חוש המונע על ידי המוח הקטן, כאשר הקולטנים המעבירים לו את המידע נמצאים בעיקר בשרירים ובגידים. פרופריוספציה מתחדדת מאוד בסביבה חשוכה, והדבר חשוב ביותר למניעת פציעות עתידיות.


3. חוויה ייחודית 

מעבר ליתרונות הפיזיים של הריצה בלילה, יש גם יתרון מנטלי לא מבוטל: החוויה מכך שאנו עושים דבר חדש ולא מוכר. מרבית המרוצים מתקיימים בשעות הבוקר המוקדמות, כך שמרוצי הלילה מאפשרים לכם חוויה שהיא לרוב לא מוכרת. החדשנות, האווירה השונה, וההכנות המיוחדות למרוץ מהוות יתרון גדול מאוד בשדרוג החוויה.




חשוב להדגיש שעל מנת ליהנות משלל היתרונות שמציעה הריצה הלילית ישנן כמה נקודות שמחייבות את התייחסותם של הרצים:


1. קושי להירדם

החזרת הגוף למצב יציב (הומאוסטזיס), או במילים פשוטות "הרגעתו" וחזרתו לשגרה, אורכת מספר שעות. לכן ישנה סבירות גבוהה למדי שתתקשו להירדם בשעות הסמוכות למרוץ.


קראו עוד: אחת ולתמיד: האם בריא יותר לרוץ יחפים?


2. חילוף החומרים מואט

לאחר אימון אינטנסיבי חשוב להחזיר לגוף את הנוזלים, הקלוריות ושאר המרכיבים שהתדלדלו. אך אם לאחר אימון בוקר או אימון אחר הצהריים היינו עושים זאת באמצעות ארוחה כבדה, בלילה היא עשויה להוביל לעיכול בעייתי (העיכול בשכיבה פחות טוב, מה גם שחילוף החומרים בלילה מואט וזרימת הדם לקיבה מואצת) – מה שעשוי לגרום להפרעות בשינה. הפתרון לכך יכול לבוא בדמות שייקים בריאותיים, המכילים את כל רכיבי המזון הדרושים לגוף לשם התאוששות.


3. תכנון מראש

ריצה לילית תתרחש, בדרך כלל, לאחר יום עבודה, מה שגורם לנו להיות עייפים יותר. מסיבה זו חשוב לערוך חימום מתאים וכן לתכנן את היום כולו מראש, כך שתגיעו לאימון או למרוץ מוכנים – ולא מותשים. 


לירן לב הוא מדריך כושר והמנהל המקצועי של קבוצת Bwell העוסקת בתחומי הרפואה, אורח חיים בריא והגיל השלישי.



פורום תזונת ספורט

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • סוכר ענבים
  • אורן
  • 01/01/2019 20:46
  • שלום, אני מבצע אימון כח של כשעה 3 פעמים בשבוע ולאחר מכן שותה שייק חלבון (מכיוון שאני זמין לאכול ארוחה רק לאחר כשעתיים מסיום האימון). המליצו לי להוסיף למנת שייק החלבון גם סוכר ענבים, האם זה אכן מומלץ? במידה וכן, מה הכמות הסבירה עבור אדם במשקל 78? תודה רבה על העזרה!

  • הדפס
  • כמה חלבון אחרי אימון לבן 70
  • חני מור
  • 25/12/2018 12:47
  • בעלי בן 70 שוקל בסביבות 70 קילו, מצב בריאות כללית טוב למדי, מתעמל באופן סדיר כמעט יום יום.השאלה היא לגבי התזונה לפני האימון ובעיקר אחרי האימון מבחינת כמות החלבון הנכון המתאים לגילו ולמשקלו, בצורה נכונה ולא מופרזת.מאד מודה לכם על תשובתכם.

  • הדפס
  • פציעה ברגל
  • רועי
  • 28/11/2018 10:07
  • שלום רב, לאחר עומס של אימוני ריצה הרגשתי כאבים עזים במהלך אימון אינטרוולים בשוק למטה. הכאבים היו גם בחלק האחורי של הרגל (מתחת לשריר התאומים). לא הצלחתי ללכת על הרגל כמה ימים. לאחר כמה ימים הרגשתי שיפור קל והלכתי לרופא כדי לאבחן את הבעיה. הרופא אמר לי שמדובר בדלקת בגיד האכילס ונתן לי זריקה. שאלתי היא כזאת... רוב הכאב ברגל התרכז לי בשוק למטה, על העצם. האם הגיוני שהדלקת מורגשת גם בעצם? אני פשוט קצת בספק לגבי ההבחנה של הרופא, ואין תורים קרובים לאורטופד. תודה.

  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר אילן קיציס ד"ר אילן קיציס
מומחה לאי ספיקת לב, מסתמים, השמנה וגור קרא עוד
ד"ר שמואל יצחק - מרפאת מדטק ד"ר שמואל יצחק - מרפאת מדטק
אורטופד כללי, רפואת ספורט קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
טיפולים/ניתוחים קשורים
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ