דלג לתוכן

מה אסור לתינוק לאכול

מה אסור לתינוק לאכול

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009
2 דקות קריאה

כאשר נולד תינוק ראשון להורים צעירים הם לומדים לא מעט דברים על תזונת תינוקות ועל אוכל תינוקות. חלק מהשאלות הצצות הן איזה אוכל תינוקות עליהם לתת לתינוק ומתי. אך חשוב לא פחות לשאול מה לא לתת לתינוק.

תזונת תינוקות הינה תזונה מורכבת. היא צריכה להינתן לתינוק בתשומת לב מרבית, בהתאם לגילו ולחומרים המרכיבים את המזון הניתן לו. משרד הבריאות מפרסם אזהרות שונות לגבי סוגי המזון והחומרים המכילים אותו אשר אסורים למאכל תינוקות. הורים אשר מבקשים לתת לתינוקם אך ורק מזון שהם רשאיים לצרוך חייבים לדעת אזהרות אלו, ולהיעזר גם במידע שיקבלו במרפאות של טיפת חלב וקופת החולים שלהם.

האיסורים למוצרי מזון וחומרים שונים המרכיבים את המזון נובעים מהעובדה שהמערכת החיסונית של התינוק איננה חזקה מספיק להתמודד איתם בגיל זה. האיסור יכול לנבוע גם מהיות מאכלים אלו קשים לבליעה ויכולים לגרום לחנק אצל התינוק. בשני המקרים, חוסר תשומת לב של ההורה יכולה להביא למותו של התינוק.

ההמלצה הראשונה של משרד הבריאות להורים היא לתת לתינוק לצרוך חלב אם עד גיל חצי שנה, ללא תוספי מזון אחרים. אימהות שמחליטות לא להניק את ילדיהן יכולות להעניק לו תחליף חלב ללא שום תוספי מזון. המלצה שנייה היא כל מים אשר ניתנים לתינוק, לא משנה אם מדובר במים מינרליים או מהברז, חייבים לעבור הרתחה על מנת שלא יישאו בתוכם חיידקים.

על מנת לבדוק אלרגיות של תינוק לירקות ופירות יש לתת לו לאכול אותם באופן פרטני בכל פעם. כך ההורה יוכל להבחין האם הילד מפתח אלרגיות לירק או פרי מסוים. במידה והתינוק אכן מפתח אלרגיות או פריחות על הגוף יש להפסיק לתת לו לאכול את אותו ירק או פרי שגרם לו לכך. הפירות שיש לתת לילד חייבים להיות טריים. במידה ואין כאלו בהישג יד ניתן לתת לו לאכול גרבר.

משרד הבריאות ממליץ שלא לתת לתינוקות דבש. זאת בגלל חיידק בולטולוניום אשר גורם לזיהום חריף אצל תינוקות. כמו כן, הוא ממליץ שלא לתת לו חלב לשתייה שאיננו חלב אם על מנת לא לפתח אצל הילד אלרגיות. מאכלים נוספים שאסור לתת לתינוק: ביצי עין או ביצים רכות עקב הימצאות חיידק הסלמנולה, פיצוחים ומזונות שגורמים לחנק, חטיפים וממתקים שגורמים לעששת בשיניים, מוצרי חלב ללא שומן, דגים אשר מכילים כספית ויכולים לגרום זיהום ולפתח אלרגיות אצל התינוק. ולבסוף, יש לדחות כמה שיותר מתן מזון ושתייה ממותקת עקב עודף הסוכר שבהם.

חשוב לציין, אלרגיות שמתפתחות אצל התינוק יכולות לחלוף עם הזמן, במיוחד אם האלרגיה מטופלת נכון. עם זאת, עקב מערכת חיסונית חלשה, התינוק הינו חשוף יותר לאותן אלרגיות ועל כן יש להימנע מלתת לו את אותם מאכלים שיכולים לגרום לו לחלות בהן. כל חשיפה של התינוק למזון חייבת להיעשות בהתאם לגילו, להתפתחותו ולהמלצת רופא ילדים שמטפל בו.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר ישי סלם
ד"ר ישי סלם ילדים
5.0
( 21 חוות דעת )
"רופא מקצועי, מסביר כל שלב ושלב, עונה על כל השאלות שצצות במהלך הבדיקה. יחסי אנוש מעולים, רגיש ונעים. מומלץ מאוד"
ד"ר עודד קסלר
ד"ר עודד קסלר אורולוגיה
רופא מוהל ואורולוג ילדים ונוער בכיר.
ד"ר אסתר גנלין - כהן
ד"ר אסתר גנלין - כהן נוירולוגיה
5.0
( 3 חוות דעת )
"."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו