דלג לתוכן

תרופות טבעיות להיריון

תרופות טבעיות להיריון

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009
2 דקות קריאה

בתקופת ההיריון נאלצות לא אחת הנשים ליטול תרופות שונות, על מנת להקל על עצמן את הכאב או כדי לטפל בבעיות שונות שצצות. לא פעם אותן תרופות שהאישה נוטלת נושאות רמת סיכון וודאית או לא וודאית, הן לגביה והן לגבי העובר שלה. לכן מומלץ לבדוק האם קיימת אופציה חלופית, טבעית, לאותה תרופה, אופציה שיש בה פחות סיכון לאם ולעובר.

בתקופת ההיריון חווה הגוף שינויים רבים שהאישה צריכה להתמודד איתם, משינויים פיזיולוגיים ועד שינויים פנימיים, שיוצרים כאבים, בחילות או הקאות. לכן עולה הצורך להיעזר בגורם חיצוני בדמות תרופות, זאת על מנת להתמודד עם תופעות אלו. לעיתים קרובות תרופות אלו, ובמיוחד כאשר הן מקבלות אישור מרופא מוסמך, אינן נושאות שום סיכון. אך לא פעם ישנה אי וודאות לגבי רמת הסיכון שלהן. אסור לשכוח שאת התלות שיוצרת האישה באותן תרופות יכולה להימשך גם אחרי הלידה.

יש להבין, כל תרופה או חומר שהגוף צורך בזמן ההיריון משפיע הן על האם והן על העובר. השפעה זו יכולה ליצור אצלו מומים או בעיות אחרות, אם זה לזמן קצר ואם זה לכל החיים. לעיתים התרופות משפיעות כבר בשלב הראשוני של נטילתן. לעיתים ההשפעה נראית רק בשלב מאוחר יותר. לפי מחקרים שונים 60 אחוז מהנשים אשר נכנסות להיריון נוטלות תרופות, לעיתים קרובות, בלי לדעת כלל את ההשפעה שלהן על גופן.

בשנים האחרונות התפתחה מאוד הרפואה הטבעית והפכה להיות גורם משמעותי, כמעט בכל רובד של מחלות ותופעות בריאותיות. התפתחותה של הרפואה הטבעית לא פסחה גם על ההיריון. נוצרו לא מעט תרופות וטיפולים טבעיים אשר יכולים לעזור לאישה בהתמודדות מול תופעות כמו כאבים, בחילות, הקאות, עצירות, טחורים ועוד.

הנה מספר תרופות שיכולות להועיל לאישה כדי להתמודד עם בעיות שונות: Lacticum Acidum- תרופה אשר עוזרת להתמודד עם הקאות ובחילות. Ipeca- תרופה שעוזרת להתמודד עם בחילות בוקר וכן גאזים, Antimonium Crudum תרופה טובה לבחילות והקאות, Nux Vomica תרופה טובה לכאבי בטן,Tabacum תרופה אשר טובה להתמודדות נגד בחילות וסחרחורות.

לצד תרופות אלו, הרפואה הטבעית מציעה גם שלל טיפולים. טיפולים אשר עוזרים להתמודד עם הבעיות השונות שמופיעות בזמן ההיריון כמו כאבי גב, רגליים, עצירות ובחילות. מדובר בטיפולים כמו דיקור סיני, שיאצו, אוסטיאופתיה, רפלקסולוגיה, כירופרקטיקה ועוד. כמו שאת התרופות יש לקחת רק באמצעות מרשם רופא ומבית מרקחת מורשה, כך את הטיפולים יש לעבור אצל מטפל מורשה.

בדיוק כפי שישנן תרופות רגילות אשר אסורות לשימוש בעת ההיריון, כך ישנן תרופות טבעיות שיכולות לפגוע באם ובעובר ועל כן אסור להשתמש בהן. מדובר בתוספי מזון עשויים קליפת שורש כותנה, ערער, כינין, לענה, ליקוריץ, כרכום, ג'ינסנג, קליפת עץ קסקרה, ויטמין A ועוד. כמו כן, יש להימנע משמנים דוגמת מנתה, מרווה, בזיליקום, ארטימיסיה, קלמוס ועוד. על מנת לדעת בדיוק מה מותר לקחת, כיצד זה משפיע על הגוף ומה אסור לקחת, יש להיוועץ עם רופא מוסמך.

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר עופר מרקוביץ
ד"ר עופר מרקוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל יחידת אולטרה סאונד נשים ויולדות בבית חולים מאיר כפר סבא, מנהל פורום ממצאים חריגים ומומים בעובר בבית חולים מאיר כפר סבא
ד"ר רונית עשת
ד"ר רונית עשת יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"רופאה מקסימה.. נעימה ומקצועית 🫶🏿"
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו