דלג לתוכן

שיטת אלכסנדר - לחנך את האדם מחדש

שיטת אלכסנדר - לחנך את האדם מחדש

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/05/2009
2 דקות קריאה

במשך שנים חיפש האדם שיטות שונות להטיב את השימוש בעצמו, על מנת שיכול ליהנות מחיים טובים יותר ומבריאות שפירה יותר. אחת השיטות שמאפשרות זאת היא שיטת אלכסנדר.

שיטת אלכסנדר היא שיטה שהומצאה על ידי פדריק מתיאס אלכסנדר. אלכסנדר היה שחקן תיאטרון אשר איבד יום אחד את קולו. חוסר היכולת שלו לפתור את מצבו החדש הביא אותו לחקור את התנהגותו באמצעות מראות שונות אשר הציגו לו את המציאות כפי שהיא ולא רק כפי שהוא חווה אותה. אז הוא גילה שהבעיות בקולו נבעו מהתנהגויות שהתקבעו אצלו במשך שנים. הוא החליט לסגת מהן באמצעות תרגילים שונים שהוא כפה על עצמו, ובכך הוא הגיע לאיזון בגופו.

שיטת אלכסנדר למעשה נועדה לשפר את השימוש שהאדם עושה בעצמו, על מנת שיוכל לתפקד טוב יותר. השיטה מאמינה שהאדם הינו שלם אחד, אם ישתמש בעצמו טוב יותר הוא יהיה יותר אחראי על חייו ויצליח לשפר אותם. כאשר הוא משפר את חייו הוא מקבל ידע להתנסות בתחושות שונות. ההתנסויות בתחושות חדשות מלמדות אותו לשנות הרגלים לקויים ולהרגיל את עצמו לחיות על פי הרגלים נכונים. התהליך מתבסס על חשיבה, הבנת המצב ומודעות אליו. כל אדם כמובן צריך לבסס את התהליך שהוא עובר באופן אינדיבידואלי.

יש שראו בשיטה זו שיטת חינוך מחדש. מאחר והאדם נוטש את כל מה שלמד עד אז, בוודאי את ההרגלים הרעים, ומתחיל ללמוד מחדש כיצד לחיות. אנשים שמלמדים שיטה זו מאמינים שבני האדם איבדו במהלך השנים את היכולת להשתמש בעצמם בצורה נכונה.

שיטה זו, אם כן, יעילה לא רק מבחינה מעשית אלא גם בריאותית. האדם נמנע לעשות דברים שיפגעו בו, הן נפשית והן פיזית. השיטה מסייעת לאנשים עם בעיות שונות, בגפיים, גב, בעיות נשימה ועוד. כמו כן, היא עוזרת לאנשים שעברו תאונות, או הפכו נכים מסיבות אחרות, ללמוד להשתמש בעצמם מחדש ולהתרגל לסיטואציה החדשה בה הם נמצאים.

שיטת אלכסנדר מאפשרת לאדם להגיע לשימוש יעיל ומאוזן בגופו. כך לא נגרם לו כאב, ואין הוא מבזבז אנרגיה לחינם. אז הגוף לא סובל ממתחים ואיננו סובל מאנרגיות שליליות. שיטה זו מכוונת בעיקר כלפי אנשים אשר נאלצים להוציא אנרגיות רבות כדי להגיע להישגים. לעיתים אנרגיה זו יוצאת באופן לא פרופורציונאלי ומתבזבזת לחינם. במקרה כזה, הגוף יסבול מכאבים נוראיים, והם לא יצליחו לנצל את כל הפוטנציאל שטמון בהם. שיטת אלכסנדר מרגילה אותם לחיות לא רק לצורכי הישרדות אלא גם לצורכי המימוש העצמי שלהם, וכך הם משיגים את מה שהם רוצים עם הרבה פחות כאב ופחות בזבוז אנרגיה.

כמובן ששיטה זו צריכה להיות מיושמת רק באמצעות מטפלים מורשים ובאמצעות טיפול עקבי וקפדני. מי שרוצה לחנך את עצמו מחדש וליהנות מהרגלים חדשים וטובים צריך להאמין שהוא מסוגל לעשות את זה, ולהקפיד עליהם בכל דבר שהוא עושה בחייו.

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר עופר מרקוביץ
ד"ר עופר מרקוביץ יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל יחידת אולטרה סאונד נשים ויולדות בבית חולים מאיר כפר סבא, מנהל פורום ממצאים חריגים ומומים בעובר בבית חולים מאיר כפר סבא
ד"ר קארין אריש
ד"ר קארין אריש רפואת כאב
מומחית להרדמה ורפואה לשיכוך כאב
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 6 חוות דעת )
"קבלתי יחס מצויין ומתחשב עים כל תשומת הלב והרגישות שנדרשת בעבודה כזאת ממליץ מאוד"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו