דלג לתוכן

צום - כיצד הוא עוזר לשפר את בריאותינו

צום - כיצד הוא עוזר לשפר את בריאותינו

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 15/02/2010
2 דקות קריאה

מעטים יודעים שכלי הריפוי המדהים והחזק ביותר מצוי בגופנו. רובנו סבורים שכדי לשמור על בריאותנו, אנחנו צריכים לאכול "טוב", דהיינו בתדירות גבוהה והרבה. מעטים מבינים שההיפך הוא הנכון - הימנעות ממזון לפרקי זמן שונים במהלך חיינו יכולה למנוע מחלות ואף להאריך את תוחלת החיים.  

הצום הוא למעשה  כלי שבאמצעותו כל תא בגוף מתנקה, משתקם ונבנה מחדש. אך ורק במהלך תקופה של הימנעות מכל מזון, חופר הגוף פנימה אל תוך מעמקיו, מפרק גידולי סרטן ותאים חולים ומסלק כל פסולת הצבורה בתאים עקב תזונה לקויה וזיהומים. הפסקת אכילה יזומה ושתיית מים בלבד לתקופות ממושכות של 7-30 יום תיצור תוצאות דרמטיות בגופו של כל אדם.
 
מידע זה מבוסס על הניסיון של מיליוני בני אדם שהגיעו לקליניקות של "ההיגיינה הטבעית" במהלך 200 השנים האחרונות ומעקב אחר השיפור שחל במצב בריאותם עקב צום-מים. המטופלים הגיעו לקליניקות ברחבי אירופה, אוסטרליה וארה"ב במצבי מחלה שונים. 

במהלך 15-60 ימי צום ויותר, בהם שתו מים בלבד, הם לא נטלו צמחי מרפא, גלולות, משחות, ויטמינים ולמעשה לא קיבלו שום טיפול חיצוני. אבל במצב זה, גופם עשה את הדבר המתוחכם ביותר שגוף חי יכול לעשות, הוא הבריא את עצמו מהמחלה.
 
צום הינו בעל השפעות בכמה מישורים:
 
א.      הוא מוביל לחיסכון באנרגיה שמוצאת על תהליך העיכולשל המזון. אנרגיה זו מופנית בזמן צום בכל עוצמתה לכיוון ניקוי ושיקום הגוף ובניית תאים חדשים צעירים ובריאים.

ב.      בזמן צום הגוף יורד במשקל. הגוף מנצל את הרקמות שלו להזנה ותאי השומן הם המקור הגדול ביותר לאנרגיה מרוכזת.

ג.       ניסויים מגלים שעריכת צום תקופתי מאריך את תוחלת החיים של בעלי חיים. בבעלי חיים ירודים הצומות גרמו להארכת תוחלת החיים פי שלושה!!!
 
רבים פוחדים מתחושה של חולשה שלעיתים הולכת ומתעצמת בעת עריכת צום. הם נוטים לפרש את החולשה כסמן שלילי לגוויעה של הגוף עד כדי סכנת מוות. 

זו טעות שנובעת מאי הבנה והכרה של התהליכים שמתרחשים בגוף במהלך צום. למעשה, האנרגיה מצויה בגוף, אך היא מוסטת מהשרירים לחלקי הגוף העסוקים בניקוי ולכן תחושת החולשה טבעית.
 
רבים סבורים שיש תועלת בריאותית במהלך צום של יום אחד מספר פעמים בשנה או אפילו כל שבוע, אך לא רק שעריכת צום זה הוא בלתי יעיל הוא אף עלול לגרום לנזק חמור. 

בשלושת הימים הראשונים של עריכת צום הגוף צורך את האנרגיה שלו ממאגרי החלבון בגוף ורקמות השרירים. רק ביום הרביעי צריכת האנרגיה מופנית למאגרי השומן בגוף. כך שביצוע צום של 1-3 ימים לא יגיע למאגרי הפסולת העמוקים של הגוף ויגרום להרס של רקמות השרירים.
 
כדי שעריכת צום יהיה יעיל הוא מחייב התנתקות מהסביבה הרגילה ומנוחה מקסמלית. כמו כן, דרושה השגחה מקצועית לפני תחילתו של צום ובמהלכו. חשוב להדגיש, כי עריכת צום בריאותי מחייב שתיית מים ולכן הוא קל יותר ומאפשר מספר רב של ימי צום.
המאמר נכתב על ידי ד"ר ערן אשחר, נטורולוג, המרכז ללימודי היגיינה טבעית מדעי הבריאות, מטע

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר דן קרת
ד"ר דן קרת נטורופתיה
מטפל בנטורופתיה ותזונה
 פנינה טאוב
פנינה טאוב נטורופתיה
נטורופתית ותזונאית מוסמכת
 מיכל רוט נטורופתית   הרבליסטית קלינית
מיכל רוט נטורופתית הרבליסטית קלינית נטורופתיה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו