דלג לתוכן

משחקי וידאו מפתחים את החשיבה? 6 טיפים לחיזוק המוח

המוח האנושי הוא האיבר המרכזי והמסתורי ביותר בגופינו. למעשה הקופסה שבתוך הראש אמונה על כל הפעולות אותנו מבצעים, ועל כן חשוב מאוד לטפח אותה. אספנו עבורכם 6 דרכים פשוטות שיסייעו לשמירה על האיבר המרכזי

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 07/12/2016
2 דקות קריאה

אם יש לכם מוח, השתמשו בו ! נראה שהמשפט הנפוץ הוא אינו רק קלישאה. תפעולו של המוח מסייע בשמירה עליו. אנשים שמבצעים פעולות מאתגרות מבחינה מנטלית, מסתמנים כבעלי הסתברות גבוהה להישאר חדים. קריאת ספר, הקשבה למוזיקה ואף ביקור במוזיאון, הן פעילויות שממריצות את האיבר המרכזי במערכת העצבים ומסייעות לו להישאר חד. 



1. נסו דפוסי חשיבה חדשים

זוכרים את שפת הב' בה השתעשענו כילדים? דפוסי חשיבה חדשים מסייעים באימון האיבר החשוב בגוף. חמשת החושים שלנו הינם מרכיבי המפתח ללמידה, אותה ניתן לתרגל במגוון צורות: אם אתם ימניים, נסו לכתוב בשמאל במשך כמה שעות, סעו לעבודה בדרך שאינה מוכרת לכם, או זהו את ארוחת הצהריים בה הצטיידתם רק על פי חוש הטעם. השתמשו בפעולות אלה כדיי לתרגל את מוחכם למצבים חדשים להם הוא אינו רגיל.






2. התמידו בפעילות גופנית 

פעילות גופנית, בעיקר כזו אשר מגבירה את קצב פעימות הלב, כמו הליכה ושחייה, אינה מסייעת רק לירידה במשקל אלא מלאה גם ביתרונות מנטליים רבים. פעילות גופנית מגבירה את אספקת הדם למוח ומשפרת את הקשרים בין התאים הנמצאים בו. אימון שגרתי וקבוע עשוי לסייע בשיפור הזיכרון יכולת הדמיון ואף ביכולת תכנון המשימות.






3. שחקו במשחקי וידאו 

כנראה שאקס בוקס ופלייסטישן, לא צריכים להיות רק נחלתם של נערים מתבגרים בגילאי תיכון. מחקרים מסוימים הוכיחו כי משחקי וידאו מגרים את החלק במוח אשר אמון על התנועה, הזיכרון, התכנון והמוטוריקה העדינה.






4.  אמצו נגינה בכלי מסוים כתחביב 

נגינה בכלי מסוים, כמו פסנתר וגיטרה, בגיל צעיר מסייעת בפיתוח חשיבה חדה יותר בתקופת ההתבגרות. החוויה המוזיקלית ממריצה את התפקוד המנטלי, ולמעשה יתרונות האחרונה כלל אינם קשורים למוזיקה. התחביב התרבותי, מסייע בפיתוח הזיכרון ויכולות תכנון וארגון. בנוסף, טיפוחם של כישורים מוזיקליים תורם גם לקואורדינציית הידיים. 






5. טפחו את מעגל החברים שלכם 

אנשים חברותיים אינם רק שמחים יותר אלא גם התפקוד המוחי שלהם טוב יותר. בין עם החברים מעבודה, החברים מהאוניברסיטה או חבורת הילדות שלכם, מחקרים מראים כי פעילות חברתית משפרת את התפקוד הקוגניטיבי.





6. הקפידו על שינה מספיקה 

אם אתם לומדים למבחן, משננים חומר חדש בעבודה או סתם החלטתם לקחת איזה קורס להעשרה, הקפידו לישון מספיק שעות לפני קליטת חומר חדש. 






7. שמרו על תזונה מאוזנת ובריאה 

עשו למוח שלכם טובה וצרכו מזונות דלים בקלוריות וטובים ללב שלכם. השמנת יתר, לחץ דם גבוה, ורמת כולסטרול גבוהה בגיל העמידה מכפילה את הסיכוי ללקות בדמנציה בהזדקנותכם.



האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר אסתר גנלין - כהן
ד"ר אסתר גנלין - כהן נוירולוגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"וואווו! יצאנו מהביקור המומות ולא הפסקנו לדבר עליה. רופאה שהיא לפני הכל אדם ערכי ומרגש. רופאה שרואה מעבר לבעיה הרפואית. מקצועית. אכפתית. הקדישה לנו מזמנה בלי להסתכל על השעון. קשובה. אכפתית. מומלצת בחום. הלוואי וכל הרופאים ינהגו דומה. מודל לחיקוי!"
ד"ר יהודה ספקוטי
ד"ר יהודה ספקוטי נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"דר ספקוטי מעבר למיקצועיות מרשימה. הינו אדם אנושי קשוב ואיכפתי. נסך בי בטחון ואמון. הלואי וכל הרופאים יהיו כמוהו."
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום נוירולוגיה ילדים

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו