דלג לתוכן
הטיפול בחזזת ורודה (רוזצאה)
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/09/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

טופלתי ברואקוטן במינון 10 מ"ג בגלל פצעונים קטנים. כשסיימתי את הטיפול הפצעונים חזרו. הפצעונים קטנים ונמצאים בעיקר במצח. לפעמים יש אודם על הלחיים הרופא לא ידע מהי. עכשיו הוא אמר לי שזה רוזצאה. איך אפשר לברר האם זה באמת רוזצאה ולא משהו אחר? הוא נתן לי טיפול בתרופה רוזקס פעם אחת בלילה. האם רוזקס עוזר? תוך כמה זמן רואים שיפור? הפצעונים מופיעים לפעמים באזורים אחרים ושונים. היכן למרוח את התרופה? על כל הפנים?

תשובה:
בדרך כלל הטיפול ברואקוטן במינון למבוגרים של הוא 2-0.5 מ"ג לק"ג משקל גוף ליום, ולמשך תקופה של 16 שבועות עד 24. הטיפול ברוזקס (מטרונידאזול) ניתן בדרך כלל ל-5 עד 10 ימים, שלוש פעמים ביום. הדרך היחידה לבדוק את נכונות האבחון של רוזצאה היא לבקש חוות דעת נוספת של רופא עור. אני מציע לך לפנות לייעוץ של רופא עור נוסף כדי שיוכל לעבור על כל התיק הרפואי שלך, לערוך בדיקה פיזיקלית ולתשאל אותך באופן מקיף לגבי ההיסטוריה הרפואית, וכך להגיע לאבחון המדוייק ביותר ולתת לך טיפול מתאים. האבחנה של רופא נוסף תאשר או תחליש את תוקף האבחנה והטיפול שניתנו לך בעבר. תוכל לקרוא עוד על התרופות שנתנו לך באינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=14
רופאים בתחום
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
ד"ר אנה וסילביצקי
ד"ר אנה וסילביצקי רפואה אסתטית
4.9
( 98 חוות דעת )
"תמיד כיף ונעים להגיע לקליניקה של ד״ר אנה לטיפולים. היא סבלנית, חמה ומקצועית ביותר."
פרופ' ארנון ברוידס
פרופ' ארנון ברוידס אלרגיה ואימונולוגיה
מומחה ברפואת ילדים, אלרגיה ואימונולוגיה קלינית בילדים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו