דלג לתוכן
מה ההבדל בהרכב בין מתכת אצילה לחצי אצילה כאשר רופא השיניים מציע לבנות ג
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 26/11/2004
1 דקות קריאה
שאלה:

מה ההבדל בהרכב בין מתכת אצילה לחצי אצילה כאשר רופא השיניים מציע לבנות גשר וכתרים ? האם ניתן לזהות לפי גוון המתכת את הרכבה ?

תשובה:
ישנן 3 מתכות אצילות בשימוש ברפואת שיניים : זהב, פלדיום ופלטינה. המתכות הנמצאות בגשרים ובכתרים הן סגסוגות המורכבות מהמתכות האצילות ומתכות נוספות, כגון כסף ונחושת. באופן כללי החלוקה לסוגי המתכות הינה על פי אחוז המתכות האצילות בסגסוגת: מתכת בסיסית - מתחת ל- 25% מתכות אצילות; מתכת חצי אצילה - מעל 25% מתכות אצילות; מתכת אצילה 60% - אצילות ולפחות 40% תכולת זהב. מספר נקודות: ככל שהמתכת אצילה יותר, היא יותר עמידה להתחמצנות והשחרה. הבחירה בסוג המתכת נעשית על פי עמידותה לכוחות (זהב הוא חומר רך וגמיש יותר) . צבע הסגסוגות המכילות אחוז גבוה של זהב הוא צהוב יותר לעומת פלדיום, שהינה מתכת לבנה יותר; עם זאת, לא תוכל לזהות זאת בעצמך. ישנה עדיפות לסגסוגות אצילות כאשר מדובר בכתר אסתטי בקדמת הפה. בחירת סוג המתכת נעשית על פי מכלול שיקולים של הרופא, וכמובן על פי יכולתו הכלכלית של המטופל. דוקטור מיכאל אבא - רופא שיניים. D.M.D מדריך קליני במחלקה לשיקום הפה באוניברסיטת תל אביב.
רופאים בתחום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
ד"ר נתנאל הורוביץ
ד"ר נתנאל הורוביץ המטולוגיה
יושב ראש האיגוד הישראלי להמטולוגיה ורפואת עירויים ומנהל היחידה לטיפול יום במערך ההמטולוגי , הקריה הרפואית רמב"ם
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו