דלג לתוכן
הסיכוי להדבקת העובר ב-CMV
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/02/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בשבוע ה-7 של ההריון ויש לי CMV - low avidity. בתחילת ההריון חשתי עייפות, חולשה וכאבי ראש. רופאת הנשים ממליצה על הפלה. מה הסיכויים למומים בעובר? האם יכול להיות שהעובר נדבק אבל נולד ללא מומים? אשמח לקבל חוות דעת.

תשובה:
בדיקת ה- Avidity או הלהיטות בעברית, נותנת אינדיקציה לגבי זמן ההידבקות. לרוב, ערכים שמתחת ל35% מעידים על הידבקות שקרתה לאחרונה. חשוב לבדוק במקביל את ערכי הנוגדנים מסוג IgG וכן IgM על מנת להבחין בין הידבקות ראשונית או שניונית. באופן כללי, הידבקות ראשונית מסוכנת יותר לעובר, וגם אז יש סיכוי של כ-60 אחוז שהווירוס בכלל לא יגיע לעובר, וגם אם העובר יידבק, יש סיכוי של כ-70%, שלא ייפגע כתוצאה מההדבקה. אבל סטטיסטיקה אינה מספיקה, ועל מנת לקבוע אם העובר נדבק או לא נחוץ ניקור מי שפיר. בדיקה זו יכולה לשלול הדבקה, אך אם העובר נדבק, לא ניתן לאמוד את מידת הנזק על פיה. אינני יודעת אם כבר ביצעת את בדיקות הנוגדנים שציינת או לא, אני ממליצה לבצע את הבדיקות על מנת לוודא באיזו הידבקות מדובר. עם התוצאות כדאי לפנות לייעוץ גנטי לפני שממהרים לבצע הפלה. מידע מפורט על הסיכון לעובר תוכלי למצוא בתשובה לשאלה שנשאלה בפורטל שלנו בעבר: http://www.infomed.co.il/questions/q_071605_2.htm
רופאים בתחום
ד"ר גבי לביא
ד"ר גבי לביא רפואת שיניים
רופא שיניים, מומחה לרפואת הפה, מוסמך לביצוע היפנוזה רפואית וכן לשימוש בגז צחוק
ד"ר יובל בן אמנון
ד"ר יובל בן אמנון פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 8 חוות דעת )
"הגעתי די לחוצה עם התינוקת בת ה5 חודשים ואני מרגישה בזכות הטעפול ובמענה המסור והמלא של יעל שהוקל לי ויכולה להיות רגועה לגבי הטיפול בבתי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו