דלג לתוכן
האם ריטלין יכול לפגוע בפוריות הגבר?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/02/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בעלי ואני מנסים להיכנס להריון ראשון. לפני שבוע החל בעלי לקחת ריטלין בעקבות הפרעות קשב. האם יכולה להיות לכך השפעה על איכות הזרע? האם כדאי להפסיק את נטילת הריטלין עד שנשיג הריון?

תשובה:
ריטלין (מתילפנידאט) היא תרופה ותיקה יחסית, המשמשת לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, וכן לטיפול בנרקולפסיה (נפילה בלתי נשלטת לשינה). התרופה לא מומלצת לשימוש על ידי האם בהריון והנקה, כיוון שהיא משתייכת לקטגוריה C, שמשמעה שבחיות נמצא שהתרופה מזיקה לעובר, אך לא נערכו ניסויים על בני אדם בנושא, ולכן אין די מידע לגבי ההשפעות האפשריות שלה. עם זאת, לא ידוע על פגיעה בפוריות הגבר כתוצאה משימוש בתרופה זו. בכל מקרה, אני ממליצה להעלות את הסוגיה בפני הנוירולוג שרשם לבעלך את התרופה. שיהיה בהצלחה! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
פרופ' משה פפא
פרופ' משה פפא כירורגיה
מנהל (בדימוס) המחלקה לכירורגיה אונקולוגית ומרכז "מירב" לבריאות השד, כירורג בכיר באסותא בתחום השד וכירורגיה של מחלות ממאירות
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו