דלג לתוכן
החשיבות של שתי סקירות מערכות של העובר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/02/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בהריון, בשבוע ה-9. הרופא הפנה אותי לסקירת מערכות ראשונה, שתיעשה בערך בשבוע ה-14 או ה-15, ידוע לי כי קופת החולים מממנת בדיקה אחת בלבד, והסקירה השניה צריכה להיות על חשבוני אצל רופא פרטי. איזו סקירה חשובה יותר - הראשונה או השניה? האם לעשות את הסקירה הראשונה דרך קופת החולים ואת השניה אצל רופא פרטי, או להיפך?

תשובה:
אינני מתמצאת בהחזרים ובמימונים של קופות החולים השונות. הנושא שווה בדיקה כיוון שאם יש לך ביטוחים נוספים, יתכן מאוד ששתי הסקירות ממומנות על ידי קופת החולים, או שלפחות תוכלי לקבל החזר חלקי עבורן. בכל אופן, שתי הסקירות חשובות מאוד. סקירת המערכות מתבצעת על ידי מכשיר אולטרסאונד, ולמעשה, נותנת תמונה של כל מערכות גוף העובר, בתזוזה. הסקירה הראשונה מתבצעת לרוב בין השבוע ה-14 לשבוע ה-16 ומטרתה לבדוק את ההתפתחות הבסיסית של העובר ומערכות גופו. נערכות בה מדידות שונות, למשמל של היקף הראש, היקף הבטן, אורך עצם הירך ועוד, הנותנות מדד לגבי ההתפתחות התקינה של העובר. בדיקה זו יכולה לאתר מומים מבניים, אך אין ביכולתה לאתר מומים כרומוזומליים. הסקירה השניה מבוצעת לרוב בין השבוע ה-19 לשבוע ה-24, ומטרתה לבדוק באופן קפדני יותר את כל מערכות הגוף (שהתפתחו בינתיים), מכף רגל ועד ראש. ניתן לעקוב בה אחר גדילת העובר, ולהעריך ממצאים שהתגלו בסקירה המוקדמת. בשלב זה, מוחו של העובר מפותח גם הוא, ובסקירה זו ניתן גם להעריך את הממצאים האנטומיים הקשורים למערכת העצבים. לסיכום, כפי שציינתי, שתי הסקירות הן חשובות ביותר, ומומלץ לבצע את שתיהן. חשוב שתדעי שגם בקופות החולים ישנם רופאים מצויינים שיעשו את העבודה בצורה יסודית ומהימנה! המשך הריון בריא וקל! ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר נסיה לנג פרנקו
ד"ר נסיה לנג פרנקו יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר נסיה לנג היא רופאה מדהימה, מקצועית ומלאת רגישות. אני נוסעת אליה מרחוק כי אין כמוהה- שילוב של מקצועיות שיא ואנושיות מדהימה. תודה על האפשרות להיות מטופלת שלה."
ד"ר חורחה פפר
ד"ר חורחה פפר גסטרואנטרולוגיה
מומחה בגסטרואנטרולוגיה וברפואה פנימית.
ד"ר ראובן אייכנבאום
ד"ר ראובן אייכנבאום נוירולוגיה
רופא מומחה בנוירולוגיה ושיקום
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו