דלג לתוכן
אנמיה עקב חוסר ברזל (1)
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 09/04/2009 תאריך עדכון: 08/01/2015
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 27, סובלת כבר 5 שנים מרמת ברזל נמוכה. אני שוקלת 61 וגובהי 1.72. איני צמחונית ואיני מדממת הרבה במהלך המחזור, אפילו מעט יחסית. אני בריאה ועוסקת בפעילות גופנית תדירה. לא ברור למה אני אנמית. עשיתי היום בדיקות דם ולהלן התוצאות החריגות: Ferritin

תשובה:
בדיקות הדם שלך, במיוחד רמת הפריטין הנמוכה מאד, אכן מעידות על חוסר ברזל. ציינת שאת יודעת על חוסר ברזל כבר 5 שנים, אך לא ציינת אם וכיצד טופלת במהלך תקופה זו. בנשים צעירות בגיל הפוריות, אם אין עדות לדימום משמעותי ממקור כלשהו או למחלה שגורמת לחסר ברזל (צליאק או מחלות מעי אחרות), הטיפול הוא תוספי ברזל. תוספים כאלה ניתן לקחת בכדורים בפורמולציות כאלו או אחרות. במקרים קיצוניים במיוחד, שבהם הכדורים לא מספיקים או גורמים לתופעות לוואי שלא מאפשרות להמשיך ליטול אותם, אפשר לקבל ברזל דרך הווריד. משתדלים להימנע מהשיטה האחרונה מכיוון שיש לה יותר תופעות לוואי בעייתיות. לגבי האחוזים בדיפרנציאל של תאי הדם הלבנים שלך (לימפוציטים ונויטרופילים) - לא ציינת את סך כל תאי הדם הלבנים שלך (WBC). רוב הסיכויים שמדובר בווריאנט של הנורמה. צריך להיות במעקב של ספירת דם כפי שהיית רגילה עד עתה, לא יותר. ד"ר קרן מאיר-שפריר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ויקטור קוראקין
ד"ר ויקטור קוראקין כירורגיה
5
( 13 חוות דעת )
"הרופא היה מאוד קשוב והשירות לםני ואחרי הניתוח היה מעולה מאוד ממליצה"
ד"ר עלוית ענבל וולף
ד"ר עלוית ענבל וולף עיניים
4.9
( 9 חוות דעת )
"הגעתי לד"ר וולף בגלל בעיה רפואית שאני מתמודדת איתה זמן רב ולא אובחנה .דר וולף בעלת ידע רחב איבחנה את הבעיה ונתנה טיפול נכון.דר וולף מקצועית ומאוד סבלנית .תודה רבה"
ד"ר רוברט הפנר
ד"ר רוברט הפנר קרדיולוגיה
5
( 14 חוות דעת )
"קיבלתי יחס אישי, מקצועי ורגיש."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו