דלג לתוכן
ניתוח הידרוצלה ופוריות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 43. לפני כחצי שנה עברתי ניתוח Hydrocele, ובמכתב השחרור כתב הרופא שהיתה כמות גדולה של נוזל דמי עם שינויים ברקמות שמזכירים מצב דלקתי כרוני. היום, אחרי שעשיתי בדיקת זרע, התברר שאין זרע בכלל, למרות שלפני הניתוח היתה ספירת הזרע 50 מיליון ויותר. עשיתי צילום אולטרסאונד חוזר שישה חודשים אחרי הניתוח והתשובה היתה: הודגמו שני אשכים תקינים בגודל ובמבנה, מרקם אחיד ללא עדות לממצאים מוקדיים. אין רואים נוזל באשכים. שני האפידידימוסים הודגמו מעובים הטרואקוגניים יותר בצד שמאל. וריקוצלות עדינות משני הצדדים ברוחב עד 3.3 מ"מ. הודגם מלאות בסקרוטום המשמאלי - מדובר על בקע. האם יכול להיות שהניתוח השפיע על הידרדרות מצב הזרע, למרות שהיה הריון מוצלח לפני 3 שנים?

תשובה:
הידרוצלה אינה משפיעה על איכות הזרע, ולכן לאחר ניתוח הידרוצלה (מים באשכים) בדרך כלל לא אמורה להיות בעיית פוריות, וספירת הזרע אמורה להיות תקינה. לא ציינת אם מהלך הניתוח היה תקין. יכול להיות כי היה סיבוך כלשהו, ואפשרות נוספת היא שהיתה באיזור דלקת כרונית, כפי שצויין בדו"ח הניתוח, והיא שהביאה לירידה בספירת הזרע. אמליץ לך לחזור על בדיקת הזרע וכן לפנות לאורולוג להתייעצות ובדיקה. בהצלחה! ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' מיכל קרמר
פרופ' מיכל קרמר עיניים
מנהלת שרות אוביאיטיס, כולל מרפאת אוביאיטיס ילדים בשניידר, מחלקת עיניים, מרכז רפואי רבין
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו