דלג לתוכן
הסיבות לערכים גבוהים של אריתרופוייטין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/09/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

בתוצאות בדיקות הדם של אמי Erithropoietin היה 216, וזה מעל הנורמה. מהו הפרמטר הזה ועל מה מעידה התוצאה הגבוהה?

תשובה:
אריתרופוייטין הוא הורמון המגרה יצירת תאי דם אדומים במוח העצם. הוא מופרש על ידי תאים מסויימים בכליה בתגובה לירידה בחמצן המגיע לרקמות. כאשר האריתרופוייטין גבוה, זה יכול להעיד על מחסור בחמצן. האם אימך מעשנת? האם יש לה מחלת ריאות כרונית או מחלת לב? אפשרות נוספת היא שישנו ייצור אקטופי של אריתרופוייטין שלא מגיב לוויסות הטבעי של הגוף. אמך צריכה לעבור המשך בירור כדי למצוא את הסיבה המדויקת לעלייה בערכי האריתרופוייטין. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' ארנון ברוידס
פרופ' ארנון ברוידס אלרגיה ואימונולוגיה
5
( 10 חוות דעת )
"רופא מקצועי ביותר כייף לשמוע אותו ומסביר מעולה"
פרופ' אורי רוגובסקי
פרופ' אורי רוגובסקי פנימית
מומחה ברפואה פנימית | רופא בכיר מחלקת פנימית ג' במרכז הרפואי ע"ש סוראסקי איכילוב
ד"ר עלוית ענבל וולף
ד"ר עלוית ענבל וולף עיניים
4.9
( 9 חוות דעת )
"הגעתי לד"ר וולף בגלל בעיה רפואית שאני מתמודדת איתה זמן רב ולא אובחנה .דר וולף בעלת ידע רחב איבחנה את הבעיה ונתנה טיפול נכון.דר וולף מקצועית ומאוד סבלנית .תודה רבה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו