דלג לתוכן
האם יש תועלת בנטילת סטטינים אחרי הפסקה?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/09/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

האם נכון הוא שהפסקה בנטילת סימבקור 20 למשך כארבעה חודשים גורמת לכך שאין כל תועלת כאשר מחדשים את לקיחתו?

תשובה:
Simvacor היא תרופה מקבוצת הסטטינים, אשר מובילה לירידת רמת ה- LDL (הכולסטרול הרע) בדם. הסברה שהעלית בשאלתך אינה נכונה. גם לאחר הפסקה ממושכת של הטיפול בסטטינים, יש תועלת בנטילתם, והשפעתם על רמת ה- LDL נשארת. לכן, גם לאחר הפסקה של 4 חודשים, אם יש סיבה לעשות כן (רמות LDL גבוהות מהרצוי, מחלת לב), מומלץ לחדש את הטיפול. חשוב לדעת שלעיתים אנו מפסיקים את הטיפול באופן יזום על מנת לראות האם יש שינוי ברמת שומני הדם גם ללא טיפול. הדבר יכול להוביל להפסקה קבועה של הטיפול בסטאטינים או לחידושם, בהתאם לרמת ה- LDL. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר קלוד פיקאר
ד"ר קלוד פיקאר אורתופדיה
ד"ר שלמה דוידוביץ
ד"ר שלמה דוידוביץ נוירוכירורגיה
4.9
( 47 חוות דעת )
"ד״ר שלמה דוידוביץ לא מיהר לנתח. בדק שלח לזריקה אפידורלית תחת שיקוף ועוד וכשזה לא עזר ( 7 חודשים) נאות לנתח ואחרי שעתיים נסעתי הביתה אלא שבדיוק בשעה הזאת היתה הפגנה ובמקום להגיע אחרי שעתיים זה לקח 6 שעות אבל לא קשור ככלל לרופא"
ד"ר יהונתן שפירא
ד"ר יהונתן שפירא עור ומין
4.8
( 22 חוות דעת )
"יצאתי בהרגשה שסוף סוף מישהו מנסה להבין באמת את הבעיה והמקור שלה בצורה מקצועית נגישה ונעימה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו