דלג לתוכן
מחסור בברזל ובוויטמין B12
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/09/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

בבדיקות דם שעשיתי לאחרונה התגלו רמות נמוכות של ויטמין B12, ברזל והמוגלובין. זה כמה שנים שיש לי המוגלובין בסביבת 10.4 ורמת ברזל שעולה ויורדת. לגבי הוויטמין - זו פעם ראשונה שיש לי חוסר משמעותי. הרופא נתן לי זריקות להעלאת רמת הוויטמין. האם הבדיקות מעידות על מחלת הסרטן? הרופא שלי נורא הפחיד אותי וטען כך. חשוב לי לציין שאני בת 42, עדיין מקבלת מחזור שבמהלכו יש דימום רב, אך מעבר לימי המחזור אין לי דימומים או כאבים. האם המחזור יכול להוות סיבה לחוסר הברזל וההמוגלובין?

תשובה:
אין קשר בין האנמיה הכרונית ממנה את סובלת זה כמה שנים, רמת הברזל הנמוכה בגוף והירידה ברמת ה-B12 לבין מחלת הסרטן. ויטמין B12 הוא ויטמין חשוב ביותר לתחזוקת הגוף, ומחסור כרוני בו יכול לגרום לתופעות לוואי רבות, ביניהן תופעות קשות ביותר ובלתי הפיכות. לכן, חשוב לעקוב אחריו ולטפל במקרה של מחסור גם כשלא מרגישים בתסמינים כלשהם. את הוויטמין מקבלים בדרך כלל ממזון מן החי, ולכן אנשים שתזונתם צמחונית או טבעונית חשופים יותר לחוסרים. הטיפול המועדף הוא שימוש בכדורי מציצה של 1000 מ"ג מתחת ללשון פעם ביום באופן קבוע. לגבי המחסור בברזל ממנו את סובלת כבר כמה שנים – חייבים להפסיק קודם כל את הדימומים החזקים בעת המחזור מהם את סובלת, לטענתך, ולכן אני מייעץ לך לפנות לגינקולוג ולהיות במעקב ובטיפול לאיזון מעגלי המחזור שלך וכמויות הדימום, ובנוסף, ליטול תוספי ברזל עד שתגיעי לרמה נורמלית שתוכל להתמיד כשלא תסבלי יותר מדימומים חזקים. מובן שדימום מסיבי, גם אם הוא בזמן המחזור בלבד, יכול להיות אחראי לאנמיה ולחוסר הברזל ממנו את סובלת. ד"ר גיל טאובר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר נאסים אלקרנאוי
ד"ר נאסים אלקרנאוי אורתופדיה
מומחה לכירורגיה אורתופדית
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 25 חוות דעת )
"דר הילטון קנגיסר מקצועי, סבלני, מסביר ,ועדין ואכן ההרגשה היא לא טראומטית. הטיפול נעשה באווירה נינוחה. ההרגשה היא שהמטופל נמצא בידיים מיומנות…. ממליצה בחום…."
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו