דלג לתוכן
הריון בסיכון גבוה עקב בעיית RH
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 25, בהריון רביעי עם תאומים, בשבוע ה-21. שתי לידות קודמות זורזו בשל רעלת הריון. הילדה האחרונה שנולדה היתה פגית (שבוע 35 IUGR) ועם צהבת קשה (נזקקה להחלפת דם) שלטענת הרופאים נגרמה על ידי הימצאות נוגדן אנטי E בדמי. לפני כמה ימים עשיתי שוב בדיקת קומבס והיחס היה 1:8. האם היחס הזה נחשב ליחס גבוה? מה המשמעות של הנוגדנים לעוברים בשלב זה של ההריון? האם יש סיכון ממשי להריון? האם יש טיפול שיכול למזער או למנוע את התופעות שגורם נוגדן זה?

תשובה:
את ודאי מתכוונת לנוגדנים של אנטי D. לא ציינת מהו סוג הדם שלך, אני משערת שאת RH שלילי. האם קיבלת זריקת חיסון לאחר ההריונות הקודמים? ישנו סיכון ששוב תהיה פגיעה בעוברים על ידי הנוגדנים שנמצאים בדמך כפי שקרה בהריון הקודם. רעלת ההריון אינה קשורה לנוגדנים, אך את נמצאת בסיכון לרעלת גם בהריון הנוכחי. עלייך להיות במעקב צמוד של רופא מומחה להריון בסיכון גבוה. יש לבדוק כל הזמן את רמת הנוגדנים על מנת לבדוק אם אפשר לתת לך חיסון. חיסון אנטי D מאוד יעיל ומונע את הפגיעה בעוברים. אם לא יתאפשר לתת לך את החיסון במהלך ההריון, אפשר לתת אותו לעוברים מייד לאחר הלידה. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
ד"ר קרלוס אידסס
ד"ר קרלוס אידסס עור ומין
מומחה למחלות עור ומין. ניתן לקבוע תור 24 שעות ביממה
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו